معرفی و دانلود کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم

عکس جلد کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم

کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم نوشته‌ی عباس قدیرمحسنی، درباره‌ی کودکی بامزه و باهوش به نام جیگیل خان است که با زبان کودکانه‌ی خود دنیا و تجربیات و خانواده‌اش را توصیف می‌کند. این کتاب مصور که از یک‌سالگی جیگیل خان شروع می‌شود و تا سه‌سالگی او ادامه می‌یابد، نشان می‌دهد که او چطور راه رفتن را یاد می‌گیرد و اولین جشن تولدش را پشت سر می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم

کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم از زمانی آغاز می‌شود که جیگیل خان دارد کم‌کم راه رفتن را یاد می‌گیرد. او از لذت تاتی کردن و قدم برداشتن می‌گوید و این‌که می‌داند نباید دست‌هایش را به وسایل خیلی سرد و گرم بزند. اما خوشحالی بزرگ‌تر او این است که دارد یک‌ساله می‌شود و به همین مناسبت قرار است برای اولین بار برایش جشن تولد بگیرند. اعضای خانواده دوست‌ها و آشناها را جمع می‌کنند و یک کیک به شکل شیشه شیر سفارش می‌دهند. او در میان جمع اولین شمع تولدش را فوت می‌کند و پا به یک‌سالگی می‌گذارد.

کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم بخش دوم از مجموعه‌ی قصه‌های جیگیل خان است. عباس قدیرمحسنی که در قسمت اول به تولد و دوران نوزادی این کودک پرداخته بود، در کتاب پیش رو از یک تا سه‌سالگی او را نشان می‌دهد. ویژگی این مجموعه آن است که از زبان جیگیل خان روایت می‌شود؛ زبانی کودکانه که پر از کلمات غلط و اصطلاحات اشتباه است ولی در عین حال بامزه و شیرین هم هست. این شیوه‌ی روایی این فرصت را داده تا مخاطب از دریچه‌ی این کودک با دنیا و زندگی آشنا شود و درکش کند. جیگیل خان از اعضای خانواده‌اش می‌گوید و آن‌ها را توصیف می‌کند. همین‌طور تک‌تک تجربیاتش را بازگو می‌کند؛ مثل‌اینکه برداشتن اولین قدم‌ها چه لذتی داشته یا چهارچرخه سواری چگونه است.

معرفی و دانلود کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم

عباس قدیرمحسنی در کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم، تلاش نمی‌کند پیام‌های اخلاقی‌اش را خیلی مستقیم و واضح بگوید. او در وهله‌ی اول قصد دارد داستان‌هایی بامزه و سرگرم‌کننده بگوید تا مخاطب کودکش به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند. اما در خلال این ماجراها، اشاراتی ضمنی به مفاهیم مهم زندگی دارد و می‌کوشد آن‌ها را به شیوه‌ای قابل‌درک گوشزد کند؛ برای مثال به قدردان بودن از مادران به خاطر تلاش‌های همیشگی‌شان یا احترام به پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اشاره دارد. بیان شدن این جملات از زبان جیگیل خان و با همان لحن ساده و صادقانه‌ی او، احتمالاً تأثیر بیشتری بر خواننده می‌گذارد و او را آگاه‌تر می‌سازد.

عباس قدیرمحسنی کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم را متناسب با مراحل سنی این کودک به چند فصل تقسیم کرده. دلیلش این است که او در هرکدام از این فصل‌ها می‌تواند به مهم‌ترین تجربیات آن سن جیگیل خان بپردازد و آن‌ها را روایت کند. بخش مهمی از تأثیرگذاری و جذابیت این کتاب و دیگر داستان‌های مجموعه به خاطر تصویرسازی‌های آن است که محمدرضا دوست محمدی آن را برعهده داشته. این داستان را نشر پرتقال به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی قصه‌های جیگیل خان

قصه‌های جیگیل خان، مجموعه کتاب‌هایی از عباس قدیرمحسنی هستند که حول کودکی خردسال به نام جیگیل خان می‌گردند و از زبان او روایت می‌شوند. این کتاب‌های مصور که از نوزادی تا کودکی این شخصیت را دنبال می‌کنند، می‌کوشند در قالب قصه‌هایی ساده و بامزه، مراحل رشد و کشف دنیا و تجربیات ابتدایی او را نشان دهند. انتشارات پرتقال ناشر این مجموعه است و تاکنون کتاب‌های «بکشید کنار، من به دنیا آمدم»، «جا باز کنید، من بزرگ شدم» و «جمع کنید بروید، من خیلی بزرگ شدم» را در آن به چاپ رسانده است.

کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای بچه‌های دبستانی مناسب است.

در بخشی از کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم می‌خوانیم

مامان مثل بیشتر مامان‌های دنیا یک‌کم زیادی مراقب و نگران است. آن‌قدر حواسش به ماست که گاهی وقت‌ها خودش را فراموش می‌کند. یوگا، مهمانی‌های زنانه، آرایشگاه و... را دوست دارد.

پدربزرگ یک پدربزرگ واقعی و دوست‌داشتنی. یک پیشگوی درست‌وحسابی. هرچه می‌گوید عکس آن اتفاق می‌افتد و نمی‌شود که بشود. یک بزرگ فامیل به معنای حقیقی. کم‌خنده و پراخم. با جذبه و پرهیبت و پرسیبیل.

ننه‌جون پرنفرین‌ترین ننه‌ی روی زمین. با همان سرعتی که نفرین‌هایش می‌گیرد. با همان سرعت هم با دعاهایش آن‌ها را خنثی می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-274-277-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم

برای دریافت کتاب قصه‌های جیگیل خان 2: جا باز کنید، من بزرگ شدم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.