معرفی و دانلود کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم

عکس جلد کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم
قیمت:
۲۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم

کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم، از آن کتاب‌هایی است که بعد از خواندنش، دنیای کودکان را بهتر درک می‌کنید. عباس قدیرمحسنی، نویسنده‌ی این کتاب، همه‌ی اتفاقات را از دریچه‌ی چشم یک نوزاد تعریف می‌کند. با همان زبان خاص نوزادان. جیگیل‌خان که عضو هفتم خانواده است، هر چیزی را که در اطرافش اتفاق بیفتد، برای شما تعریف می‌کند.

درباره‌ی کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم

به نظر شما کلمات «میشه‌دیر»، «آژیر»، «حرف‌های فلفلی»، «جرالد» و «سلفون‌گمراهش» چه معنایی دارند؟ جیگیل‌خان که خاص‌ترین اسم دنیا را دارد، به زبان خاص خودش هم حرف می‌زند! او کلمات را اشتباه ادا می‌کند و با نگاه بامزه‌ و بچگانه‌ی خودش، همه‌ی اتفاقات اطرافش را زیر نظر دارد. شاید متوجه نشوید خیلی از کلمات چه معنایی دارند؛ اما نگران نباشید. عباس قدیرمحسنی و تیم ویرایش پرتقال، هر کلمه را هایلایت‌ کرده‌اند و در پاورقی معنی آن را آورده‌اند. البته بعد از خواندن کتاب آن‌قدر با کلمات جیگیل‌خان اخت می‌گیرید که خودتان معنای آن را متوجه می‌شوید. برای همین هم کلماتی که چند بار تکرار شده‌اند، در بعضی قسمت‌ها معنی نشده‌اند. حالا اگر در این‌جا حافظه‌تان یاری نکرد و معنی کلمه یادتان نیامد، می‌توانید به فرهنگ‌نامه‌ی جیگیل‌خانی در پایان کتاب مراجعه کنید. به همین راحتی!

حال بهتر است که با شخصیت‌های کتاب قصه‌های جیگیل‌خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم، آشنا شوید. اول از همه خود جیگیل‌خان! او پسری است که درباره‌ی هر چیزی که می‌بیند و نمی‌بیند حرف می‌زند و همه‌ی اتفاقات اطرافش را تعریف می‌کند. فقط هرازچندگاهی قورت‌قورت شیر می‌خورد و از شما می‌خواهد که به او نگاه نکنید! پس بهتر است به حرف او گوش دهید. بابای جیگیل‌خان از آن‌هایی است که از همان اول با شما مخالف است؛ اما بعد که با او حرف می‌زنید، به یک حرف‌گوش‌کن تمام‌عیار تبدیل می‌شود!

مامان عاشق یوگا (یا به‌قول جیگیل‌خان غولا)، آرایشگاه و مهمانی‌های زنانه است و به بچه‌هایش بیش‌ازحد توجه می‌کند. آبجی سمیه یک آبجی نمونه است که نه خسیس است، نه لجباز و نه به جیگیل‌خان حسادت می‌کند! آبجی جیگیل‌خان عاشق سینما و تئاتر و بازیگری و تلویزیون است. داداش جاویدِ همیشه‌کچل و همیشه‌ بدبو فوتبال را دوست دارد و لاغیر! ننه‌جون و آقابزرگ هم که شخصیت‌های دوست‌داشتنی کتاب جیگیل‌خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم، هستند. ننه‌جون همیشه در حال نفرین کردن و خنثی کردن نفرین‌هایش است و به نظر می‌رسد کار دیگری جز این ندارد! آقابزرگ هم از آن پیرمردهای پرهیبت و سبیلو و باجذبه است که کمتر می‌خندد؛ اما دوست‌داشتنی است. یک ویژگی مهم آقابزرگ این است که هر چیزی را پیش‌بینی کند، دقیقاً برعکس آن اتفاق می‌افتد!

معرفی و دانلود کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم

عباس قدیرمحسنی کتاب جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم را از همان اولِ به دنیا آمدن جیگیل‌خان شروع می‌کند. وقتی هم جیگیل‌خان شش‌ماهه می‌شود، کتاب را تمام می‌کند. محمدرضا دوست‌محمدی، تصویرگر کتاب، با تصویرهایی از جیگیل‌خان و خانواده‌اش، داستان‌ها را برای شما جذاب‌تر می‌کند. اگر به این کتاب علاقه داشتید، به انتشارات پرتقال خبر دهید تا به نویسنده بگوید جلدهای بعدی کتاب را ادامه دهد!

کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم برای کودکان 7 تا 12 ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم می‌خوانیم

در این ده روز یا دل‌درد داشتم یا گریه می‌کردم یا می‌خوردم یا می‌خوابیدم یا جیش... البته یک پام‌غول هم زدم که بدجوری درد داشت. درد هااا. اما از همه‌ی این‌ها بدتر، هنوز اسم نداشتم. در این ده روز، بهم می‌گفتند: «این»، «بچه»، «طفل»، «بیچاره» و... اما من اسم می‌خواستم. یک اسم درست‌وحسابی.

پراسم خواب‌سواری من از آن پراسم‌های خیلی جالب بود. البته پراسم خواب‌سواری همین‌طوری خودبه‌خودی جالب هست. حالا مال من جالب‌تر و عجیب‌تر هم بود. در هر پانواده‌ای وقتی بچه‌ای به دنیا می‌آید این پراسم برایش برگزار می‌شود. در این پراسم شیوه معمولاً آدم‌بزرگ‌های جلسه، کلی اسم‌های عجیب‌وغریب نیش‌نبات می‌کنند. بیشتر هم اسم‌هایی را می‌گویند که دوست داشته‌اند روی خودشان و بچه‌هایشان باشد و نشده است. هیچ‌کس هم از خود فولاد نمی‌پرسد این اسمی را که برایت انتخاب می‌کنیم دوست داری یا نه؟ نمی‌دانید چرا؟ من هم نمی‌دانم. بعد اسم‌ها را هی بالا و پایین و سبک‌سنگین می‌کنند تا مغزشان خسته شود و به نتیجه برسند. وقتی دیگر کسی حوصله نداشت اسم جدیدی نیش‌نبات بدهد، آخرین اسم را می‌بینند و می‌گویند مبارکه! به همین راحتی. زیاد حرف زدم گلویم خشک شد. اجازه بدهید از این میشه‌دیر چند قلپ بخورم. قورت‌قورت‌قورت... حالا رویتان را برگردانید، یک چیزی بزنم. آخیش راحت شدم!

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: جیگیل‌خان یک‌روزه - میشه‌دیر
فصل دوم: جیگیل‌خان، ده روز بعد - پراسم خواب‌سواری
فصل سوم: جیگیل‌خان، یک ماه بعد - تب‌چین
ادامه‌: آژیر
دودامه: کاچی‌پیروزی
سه‌دامه: لباس‌های شلنگ
چهاردامه: عیدی فقط بخار
پنج‌دامه: آژیردزدی
شش‌دامه: چترملک
هفت‌دامه: غولا
فصل چهارم: جیگیل‌خان، دو ماه بعد - حرف‌های فلفلی
ادامه: حشره‌های مختلف
دودامه: کفاشی
سه‌دامه: جرالد
فصل پنجم: جیگیل‌خان، شش ماه بعد - شلوغ
ادامه: پراسم ماش‌خندانی
دودامه: کفتر
سه‌دامه: خسیس
چهاردامه: خلیج
پنج‌دامه: اگر دوستم داشته باشید، برمی‌گردم!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات125
زبانفارسی
شابک978-622-274-275-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم

برای دریافت کتاب قصه‌های جیگیل خان 1: بکشید کنار، من به دنیا آمدم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.