معرفی و دانلود کتاب قطار کوچولویی که توانست!

عکس جلد کتاب قطار کوچولویی که توانست!
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قطار کوچولویی که توانست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قطار کوچولویی که توانست! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قطار کوچولویی که توانست!

کتاب قطار کوچولویی که توانست! داستان قطاری است که تلاش می‌کند با بار سنگین خود به آن سوی کوه‌ها برود، اما در مسیر موانعی وجود دارند که باید با آن‌ها مواجه شود. این کتاب، روایتی سرگرم‌کننده، نوشته‌ی واتی پایپر است که درباره‌ی باور داشتن به خود و توانایی‌های فردی صحبت می‌کند. گفتنی‌ست این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی قفسه‌ی لوئیس کارول در سال 1958 شده و کتاب برتر مربیان کودک نام گرفته است.

درباره‌ی کتاب قطار کوچولویی که توانست!

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و مربیان، ایجاد احساس توانمندی و کارآمدی در کودکان است. باور به توانایی‌های فردی، لازمه‌ی عزت‌نفس سالم در کودکان محسوب می‌شود و فقدان آن می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری در دوران بزرگسالی به همراه داشته باشد. کتاب قطار کوچولویی که توانست (The Little Engine That Could) نوشته‌ی واتی پایپر (Watty Piper)، داستانی کلاسیک است که حول محور همین موضوع می‌چرخد. نویسنده‌ی این کتاب در تلاش است از طریق روایتی ساده و تأثیرگذار، باور به توانایی‌های فردی را در کودکان تقویت کند و به آن‌ها انگیزه‌ای برای تلاش و کوشش هدیه دهد.

معرفی و دانلود کتاب قطار کوچولویی که توانست!

احساس خودکارآمدی علاوه‌بر افزایش اعتماد به نفس کودکان، به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا اهداف خود را دنبال کنند، در برابر موانع زندگی تاب‌آوری داشته باشند و عاملیت را به انفعال ترجیح دهند. درصورتی‌که این مهارت‌ها در کودکی به درستی شکل بگیرد، افراد در بزرگسالی هم عملکرد بهتری خواهند داشت. ازاین‌رو آموزش باور داشتن به توانایی‌ها، ظرافت بسیاری می‌طلبد و نقش قابل توجهی در فرآیند رشد کودک ایفا می‌کند. در این میان داستان‌ها با خلق فضایی فانتزی، به کودکان اجازه‌ی جست‌وجو و درگیری با مسائل مختلف را می‌دهند. همین مسئله، قصه‌ها را به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای ارتباطی و آموزشی بدل کرده است که از قدرتی باورنکردنی برخوردارند.

کتاب قطار کوچولویی که توانست، یکی از این نمونه‌هاست که کودک را با تاب‌آوری و توانمندی‌های خود آشنا می‌کند. در حقیقت، داستان این کتاب کلاسیک، درباره‌ی سخت‌کوشی و مواجهه با موانعی است که در مسیر دستیابی به اهداف و آرزوها قرار دارد.

شخصیت اصلی این کتاب جذاب و خواندنی، واگن کوچکی است که تلاش می‌کند بار خود را به مقصد برساند؛ اما همان‌طور که انتظار می‌رود، با مشکلاتی همراه می‌شود و ناچار است از آن‌ها عبور کند. پیمودن این مسیر، مقصدی دلنشین و قدرت بسیار می‌طلبد که در نهایت، قطار کوچک داستان از پس آن برمی‌آید. موفقیت واگن کوچک آبی و تلاش‌هایش با وجود کوچک بودنش، بر اثرگذاری پیام اصلی کتاب افزوده است.

کتاب قطار کوچولویی که توانست نخستین‌بار در سال 1930 منتشر شد. انتشارات مهرسا این کتاب را با ترجمه‌ی سمیه حیدری در اختیار مخاطبان جوان فارسی‌زبان قرار داده است.

افتخارات کتاب قطار کوچولویی که توانست!

  • برنده‌ی جایزه‌ی قفسه‌ی لوئیس کارول در سال 1958
  • کتاب برتر مربیان کودک براساس نظرسنجی انجمن آموزش ملی در سال 2007

نکوداشت‌های کتاب قطار کوچولویی که توانست!

  • تصویرسازی‌های لورن لانگ در این کتاب، شادی را نشر می‌دهد و خلق‌وخوهای متعددی به هر شخصیت‌ می‌بخشد. هم طرفداران وفادار آن و هم تازه‌واردان، از مطالعه‌ی این اثر پیروزمندانه لذت می‌برند و مشتاقانه برای سیر دوباره به آن باز خواهند گشت. (Publishers Weekly)
  • لورن لانگ این کتاب را با تصویرسازی‌های دلنشینی که از نسخه‌ی اصلی داستان الهام گرفته، غنا بخشیده و ظرفیت تخیل و خلاقیت را افزایش داده است. (Kirkus Reviews)

اقتباس‌های فرهنگی و هنری از کتاب قطار کوچولویی که توانست!

  • انیمیشن کوتاه قطار کوچولویی که توانست (The Little Engine That Could) ساخته‌ی دیو ادواردز (Dave Edwards)، محصول سال 1991
  • انیمیشن سال 2011، استودیو یونیورسال، ساخته‌ی الیوت ام. بور (Elliot M. Bour)
  • آهنگ قطار کوچولویی که توانست نوشته‌ی جرالد مارکس (Gerald Marks)، محصول سال 1964
  • شعر قطار آبی کوچک (The Little Blue Engine) اثر شل سیلوراستاین (Shel Silverstein)
  • و...

کتاب قطار کوچولویی که توانست برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب قطار کوچولویی که توانست به کودکان 3 تا 7 سال پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب قطار کوچولویی که توانست! می‌خوانیم

همه‌ی عروسک‌ها و اسباب بازی‌ها با هم فریاد زدند: «قطار مهربان ممکن است قطار ما را به آن طرف کوه بکشی؟ قطار ما خراب شده و دخترها و پسرهای آن سمت کوه اصلاً اسباب‌بازی برای بازی‌کردن و خوراکی برای خوردن ندارند مگر اینکه تو به ما کمک کنی.»

اما قطار قدیمی و کهنه گفت: «من خیلی خسته‌ام. چرخ‌های خسته‌ی من باید استراحت کنند. من حتی نمی‌توانم قطار کوچکی مثل مال شما را ببرم آن طرف کوه. من نمی‌توانم. من نمی‌توانم. من نمی‌توانم.» و او هم به محل استراحت قطارها رفت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قطار کوچولویی که توانست!
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-622-743717-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قطار کوچولویی که توانست!

کاربر E
۱۴۰۳/۱/۲۰
چقدر به این کتاب‌ها نیاز داریم و یادمون نبوده، با کلماتی ساده و زیبا، دوباره به ما انرژی میدن و به بچه‌های ما، درس میدن،
Arad Hashemi
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
خیلی خوب و قشنگ برای بچه ها
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب قطار کوچولویی که توانست!

برای دریافت کتاب قطار کوچولویی که توانست! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.