معرفی و دانلود کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان
قیمت:
66300 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان

قلدری یکی از رفتارهای شایع در گروه‌های سنی کودک و نوجوان است. سوزان گرین در کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان شیوه‌های مواجهه با این رفتارِ ناپسند را به مخاطبین خردسال آموزش داده است.

درباره کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان

آنچه تحت عنوان «قلدری» در گروه‌های سنی کودک و نوجوان شناخته می‌شود، دسته‌ای از رفتارهای پرخاشگرانه و ستیزه‌جویانه است که کودکان را به زورگویی، اِعمالِ خشونت و بدرفتاری با هم‌سالانِ خویش سوق می‌دهد. کودکان، می‌توانند توأمان عامل قلدری و قربانیِ آن باشند. اغلب کودکان قلدر، خود در خانه و خانواده قربانیِ رفتارهای خشونت‌آمیز بوده‌اند. مطالعات روانشناختی، به خوبی ثابت می‌کند که میل به خشونت، با قرار گرفتن در معرض خشونت رابطه‌ای مستقیم دارد. به عبارتی، هرچه فرد بیشتر پذیرای خشونت باشد، به همان میزان بیشتر به خشونت‌ورزی تمایل پیدا می‌کند. بنابراین، بهترین راه برای محافظت از کودکان در برابر عواملِ محرکِ خشونت، دور نگاه داشتن ایشان از محیط‌های سرشار از خشونت و بدرفتاری است. سوزان گرین در کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان (Don't Pick on Me) به طور مفصل در این باره توضیح داده است.

کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان برای والدینی نگاشته شده که نگران مواجهه‌ی فرزندان خویش با رفتارهای قلدرمآبانه‌اند. سوزان گرین در این اثر تمرین‌هایی کاربردی و ساده را مطرح ساخته که نحوه‌ی مواجهه با زورگویی و قلدری را به مخاطبین خردسال می‌آموزند.

مطالعه‌ی کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان برای والدین و فرزندانِ خردسالشان، فوایدی جداگانه دارد. والدین با مطالعه‌ی این اثر می‌آموزند که به چه ترتیب و با اتخاذ چه تدابیری، مانع بدل شدنِ فرزند خویش به شخصیتی قلدر شوند. کودکان نیز، با خواندن این کتاب یاد می‌گیرند که هنگام مواجهه با رفتارهای زورگویانه، چگونه به خوبی و با اعتماد به نفس از خود واکنش نشان دهند.

کتاب پیش رو اثری تمرین‌محور است. انجام هر یک از تمرین‌های توصیه‌شده در این کتاب بیش از ده دقیقه از زمانتان را نخواهد گرفت. اما تأثیرات مثبت آن تا مدت‌ها همراه شما و کودکان عزیزتان باقی خواهد ماند.

کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان به قلم محبوبه رمضان‌زاده به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی انتشارات کتاب‌درمانی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان

- کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان سرشار از تمرین‌ها و توصیه‌هایی عالی است که به شما و کودکانتان، نحوه‌ی ایستادگی در برابر شخصیت‌های زورگو را یاد می‌دهد. (آمازون)

کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان مناسب چه کسانی است؟

والدینی که دغدغه‌ی محافظت از فرزندان خویش در برابر خطر شایع قلدری را دارند، مخاطبین اصلی سوزان گرین در کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان به شمار می‌روند.

با سوزان گرین بیشتر آشنا شویم

سوزان گرین (Susan Eikov Green) نویسنده و تهیه‌کننده‌ی بیش از صدوپنجاه برنامه‌ی آموزشی است که نکاتی ارزنده را در باب شیوه‌های اجتناب از اعتیاد، افزایش اعتماد به نفس، مواجهه با معضلات دوران بلوغ و... در اختیار مخاطبین کودک و نوجوان می‌گذارند. برنامه‌های مذکور تاکنون جوایز فراوانی را برای گرین به ارمغان آورده‌اند. کتاب «قلدری در کودکان و نوجوانان» بهترین اثر سوزان گرین در زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

افراد به سه روش صحبت، نگاه و رفتار می‌کنند. روش اول محترمانه و با اعتماد به نفس است. با اعتماد به نفس بودن به این معنی می‌باشد که صاف بایستید، مستقیم در چشمان فردی که صحبت می‌کند نگاه کنید و از کلماتی هماهنگ با مفهوم پیام مورد نظرتان استفاده کنید. شما به فرد قلدر نشان می‌دهید که با اعتماد به نفس هستید و بدون اینکه حقوق دیگران را زیر پا بگذارید از حقوق خودتان دفاع کنید.

روش دوم گستاخ و تهاجمی بودن است. وقتی گستاخ هستید، حمله را شروع می‌کنید که باعث عصبانی شدن فرد قلدر می‌شود و سرانجام کارتان ممکن است به دعوا منتهی شود.

گاهی اوقات کودکانی که مورد قلدری قرار می‌گیرند به روش سوم یعنی منفعل و بزدلانه رفتار می‌کنند. اگر شما منفعل هستید زبان بدنتان می‌گوید که ترسیده اید. با صدایی محترمانه و قاطع صحبت نمی‌کنید، در عوض لحن صدای‌تان سست و ضعیف است و فقط به آنچه می‌خواهید اشاره می‌کنید ولی مستقیما به سراغ آن نمی‌روید و آن را به زبان نمی‌آورید. طوری رفتار نمی‌کنید یا صدای‌تان طوری نیست که خواسته‌تان را بیان کند، بنابراین فرد قلدر شما را جدی نمی‌گیرد.

عملکرد گستاخانه یا بزدلانه، قطعا موقعیت قلدری را بدتر می‌سازد. عملکرد محترمانه و با اعتماد به نفس به فرد قلدر می‌فهماند که منظور شما این است که می‌خواهید قلدری متوقف شود.

فهرست مطالب کتاب

پیش گفتار
فعالیت 1: فرد قلدر چه کسی است؟
فعالیت 2: فرد قلدر چه احساسی در شما ایجاد می‌کند: ناراحتی، ترس و
فعالیت 3: فرد قلدر چه احساسی در شما ایجاد می‌کند: درد و رنج
فعالیت 4: شجاعانه نگاه و رفتار کنید
فعالیت 5: درست نگاه کنید، حس خوبی داشته باشید
فعالیت 6: خونسرد باشید
فعالیت 7: در برابر فرد قلدر مقابله به مثل نکنید
فعالیت 8: فاصله گرفتن از افراد قلدر
فعالیت 9: با اعتماد به نفس، گستاخ یا منفعل
فعالیت 10: صحبت کردن با اعتماد به نفس
فعالیت 11: امنیت در جماعت یافت می‌شود
فعالیت 12: من صدای تو را نمی‌شنوم
فعالیت 13: پیام من
فعالیت 14: با خنده و شوخی از شر قلدری خلاص شوید
فعالیت 15: من اینجا نیستم
فعالیت 16: موضوع را به یک بزرگتر قابل اعتماد بگویید
فعالیت 17: تعریف کردن ماجرا، بدگویی و غیبت نیست
فعالیت 18: حل مشکل
فعالیت 19: شوخی یا قلدری؟
فعالیت 20: نام مستعار و لقب یا نام زشت به کسی دادن؟
فعالیت 21: تحقیر را تحمل نکنید
فعالیت 22: مزاحمت چیست؟
فعالیت 23: تحمل شوخی را نداری؟
فعالیت 24: حذف شدن
فعالیت 25: عملکرد خاموش
فعالیت 26: بیشتر مراقب باشید
فعالیت 27: ترسناک‌ترین قلدرها
فعالیت 28: شایعات بی‌اساس و بدگویی کردن
فعالیت 29: تلفن: این فقط یک بازی نیست
فعالیت 30: قلدری سایبری
فعالیت 31: کدکاربری و رمز عبور
فعالیت 32: عکس‌های خود را دور از دسترس دیگران قرار دهید
فعالیت 33: وقتی فردی برای دوستانش قلدری می‌کند
فعالیت 34: اگر من بودم این کار را برای تو انجام می‌دادم
فعالیت 35: باند و اکیپ
فعالیت 36: وقتی شاهد قلدری هستید
فعالیت 37: روش‌های خوب برای مقابله با استرس  

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلدری در کودکان و نوجوانان
نویسنده
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-600-6483-30-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
66300 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب قلدری در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.