معرفی و دانلود کتاب قلعه حیوانات

عکس جلد کتاب قلعه حیوانات
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلعه حیوانات

«همه‌ى حیوانات با هم برابر هستند؛ اما بعضى از حیوانات بیش‌تر از بقیه برابرند.» جورج اورول در کتاب قلعه حیوانات پادآرمان‌شهری را توصیف می‌کند که نمادی از انقلاب بلشویکی روسیه و خیانت ژوزف استالین به آرمان‌های آن است. قلعه حیوانات یکی از جذاب‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌ها در سده‌ی اخیر است.

درباره‌ی‌ کتاب قلعه حیوانات:

خوکی به نام میجر حیوان‌ها را جمع کرده است و از ظلمی که انسان‌ها بر حیوانات روا می‌دارند برای آن‌ها سخنرانی می‌کند و از حیوانات دعوت می‌کند علیه این ستم بشورند. کتاب قلعه حیوانات (Animal Farm) این‌چنین آغاز می‌شود. با ادامه یافتن این سخنرانی‌ها، حیوانات مزرعه با هم متحد می‌شوند و مالک مزرعه را بیرون می‌کنند و خود اداره‌ی امور را در دست می‌گیرند. اما پس از مدتی، بین خود حیوان‌ها هم اختلافاتی رخ می‌دهد و وضعیت به جایی می‌رسد که تحمل آن بسیار دشوارتر از سابق است.

جورج اورول (George Orwell) در شاهکار خود سرانجام انقلابی آرمان‌گرایانه را به تصویر می‌کشد که به رهبری گروهی از خوک‌ها و به نیت «برابری» و «رفاه» انجام گرفته است، اما عاقبت این انقلاب چیزی جز سرکوب و بهره‌کشی از حیوانات نیست. اورول که خود یک سوسیال-دموکرات بود، با خشمی که از پاک‌سازی‌های خشونت‌بار دوران استالین داشت، دست به نگارش رمانی زد که تیغ تیز نقدش استبداد طبقه‌ی حاکم شوروی را نشانه گرفته است. کتاب قلعه حیوانات به‌ظاهر داستانى درباره‌ى حیوانات است، داستانی در مورد شورشى که با شکست مواجه مى‌شود، اما پیام کلى کتاب این است که تمایل انسان به قدرت مانع از شکل‌گیرى جامعه‌اى بى‌طبقه مى‌شود. هر یک از حیوانات این داستان نماینده‌ى تیپ یا طبقه‌ى خاصى از اجتماع هستند.

قلعه‌ی حیوانات در زمان جنگ جهانی دوم نوشته شده و با اینکه هدف اورول نقد انقلاب روسیه بود، اما مضمون این کتاب را به هر جا و هر زمانی که آزادی مورد حمله قرار می‌گیرد می‌توان تعمیم داد. این کتاب از زمان انتشارش تا به امروز میلیون‌ها نسخه فروخته شده و جزو صد کتاب برتر مجله‌ی تایم و در صدر کتاب‌های منتخب بسیاری از فهرست‌های معتبر دنیاست.

آثار فرهنگی اقتباس شده از کتاب قلعه حیوانات:

بر اساس این کتاب تحسین‌شده تابه‌حال فیلم‌ها، نمایش‌ها، برنامه‌های رادیویی، بازی‌های کامپیوتری و کمیک‌استریپ‌های بسیاری ساخته شده است که از میان آن‌ها می‌توان به انیمیشنی به همین نام ساخته‌ی سال 1954 در بریتانیا و همچنین فیلمی تلویزیونی به کارگردانی جان استفنسون اشاره کرد.

شبکه‌ی نتفلیکس نیز قرار است به‌زودی فیلمی بر مبنای این شاهکار ادبی بسازد.

افتخارات کتاب قلعه حیوانات:

- جزو صد رمان برتر انگلیسی‌زبان به انتخاب مجله‌ی تایم
- جزو فهرست بهترین کتاب‌های دنیای غرب
- جزو بهترین رمان‌های قرن بیستم به انتخاب کتابخانه‌ی مدرن
- برنده‌ی جایزه‌ی هوگو برای بهترین رمان
- برنده‌ی جایزه‌ی پرومتئوس

نکوداشت‌های کتاب قلعه حیوانات:

- حکایتی خردمندانه، دلسوزانه و روشنگرانه برای زمانه‌ی ما. (نیویورک تایمز)
- کتابی برای همگان، درخشش آن پس از پنجاه سال پایان نمی‌پذیرد. (روث رندل)
- طنز اورول بسیار گسترده و به‌طرز هوشمندانه‌ای قانع‌کننده است، این کتاب بسیار لذت‌بخش نوشته شده است. (سان فرانسیسکو کرونیکل)

کتاب قلعه حیوانات برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این شاهکار ادبی را به کلیه‌ی کتاب‌خوانان و علاقه‌مندان ادبیات پیشنهاد می‌کنیم.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم:

اریک آرتور بلر که با نام جورج اورول آثارش را می‌نوشت، نویسنده‌ی برجسته و مشهور انگلیسی و متولد 1903 میلادی بود. اورول را نویسنده‌ای سیاسی و تاثیرگذار می‌دانند. بسیارى از آثار اورول بر اساس تجربه‌هاى شخصى خود وى به رشته‌ى تحریر درآمده‌اند، اما او بیشتر به‌خاطر دو کتاب خود به نام‌های 1984 و قلعه حیوانات به شهرت رسید. از دیگر آثار او می‌توان به «تنفس در هوای تازه»، «دختر کشیش» و «آس‌وپاس‌های پاریس و لندن» اشاره کرد.

اورول در سال 1950 بر اثر بیماری سل درگذشت، اما آثار او همچنان جاودانه باقی مانده‌اند.

در بخشی از کتاب قلعه حیوانات می‌خوانیم:

«و حالا دوستان، مى‌خواهم خوابى را که دیشب دیدم براى‌تان تعریف کنم. من نمى‌توانم این خواب را خوب توصیف کنم. این خواب به دوران آینده مربوط مى‌شد؛ زمانى که نسل بشر از روى زمین منقرض شده است؛ اما این خواب، مرا به‌یاد چیزى انداخت که مدت‌ها بود فراموش کرده بودم. سال‌ها پیش، زمانى که توله‌خوک کوچکى بودم، مادرم، هم‌چون ماده خوک‌هاى دیگر، یک شعر قدیمى را که فقط چند کلمه و آهنگ آن را بلد بود، زیر گوشم زمزمه مى‌کرد. من در آن زمان آهنگ این شعر را یاد گرفته بودم؛ ولى بعدها به‌طور کامل از خاطرم محو شده بود. تا این‌که دیشب در خواب به‌یادم آمد و از آن عجیب‌تر این بود که دوباره تمام کلمات شعر به‌خاطرم آمد. کلماتى که یقین دارم در زمان‌هاى گذشته توسط حیوانات خوانده مى‌شد و در طى نسل‌هاى بعدى فراموش شده است. اکنون مى‌خواهم این شعر قدیمى را براى‌تان بخوانم. من دیگر پیر شده‌ام و صدایم گرفته و خشن شده است؛ ولى وقتى آهنگ آن را یاد گرفتید، خودتان مى‌توانید این شعر را بهتر بخوانید. اسم این شعر «حیوانات انگلیس» است.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلعه حیوانات
نویسنده
مترجمحمیدرضا بلوچ
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-964-453-052-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلعه حیوانات

عرفان کریمی
۱۴۰۲/۱۰/۱
خیلی خوب به تمثیلات اشاره کرده است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قلعه حیوانات

برای دریافت کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.