معرفی و دانلود کتاب صوتی کوری

عکس جلد کتاب صوتی کوری
قیمت:
۱۰۹۲۰۰ 76440 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوری

کتاب صوتی کوری نوشتهٔ ژوزه ساراماگو، داستان عجیب شهری را روایت می‌کند که تمام مردمش به شکلی ناگهانی مبتلا به یک بیماری مسری می‌شوند. این بیماری انسان را نابینا می‌کند و پس از ابتلا، آن فرد چیزی جز سفیدی نمی‌تواند ببیند. این رمان حیرت‌انگیز و پرفروش یکی از دلایلی بود که ساراماگو در سال 1998 برنده جایزه نوبل شد.

درباره کتاب صوتی کوری:

در یک روز عادی، وقتی که راننده‌ای پشت چراغ قرمز بود، به طور ناگهانی بینایی خود را از دست می‌دهد. بعد از آن افراد بیشتری در این وضعیت گرفتار می‌شوند و همه مردم شهر به صورتی کاملا ناگهانی کور می‌شوند. این اتفاق نظم عمومی را بهم می‌ریزد و به همین خاطر پس از مدتی دولت تصمیم می‌گیرد تمامی افراد مبتلا را به یک آسایشگاه روانی منتقل کرده و آن‌ها را قرنطینه کند.

توجه دولت کم‌کم به آن‌ها از بین می‌رود و جیره غذایی‌شان تمام می‌شود. در آن آسایشگاه متروک کم کم اخلاقیات و انسانیت از میان می‌رود و مردم برای زنده ماندن دست به هرکاری می‌زنند. در آن شرایط هولناک زنان زیادی توسط بیماران مورد تجاوز قرار می‌گیرند و وسایل بهداشتی در دسترس هیچ‌‌کس نیست. ژوزه ساراماگو در کتاب کوری (Blindness) به خوبی توانسته سقوط یک جامعه پیشرفته و متمدن را به تصویر بکشد و این را نشان دهد که مردم به مرور زمان حاضرند به خاطر بقا دست به هرکاری بزنند و تمام ساختارهای اجتماعی و فرهنگی را از بین ببرند.

رمان کوری در جای مشخصی اتفاق نمی‌افتد و مقصود نویسنده این است که آن را محدود به جغرافیای خاصی نکند و تمام مخاطبان در هر نقطه‌ای از جهان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. همچنین یکی از نکات مهم داستان در این است که هیچ یک از شخصیت‌های این رمان اسم ندارند و با صفت‌هایی همچون همسر دکتر، دختر عینک تیره و... یاد می‌شوند. شخصیت اصلی داستان زنی است که نویسنده او را «همسر پزشک» می‌نامد. او تنها کسی است که به این بیماری مبتلا نشده و بینایی خود را از دست نداده است و در تلاش است که به دیگران کمک کند و آن‌ها و البته خودش را نجات دهد.

این داستان یک اثر تمثیلی به شمار می‌آید که پر از پیام‌های اخلاقی برای مخاطبین است. نویسنده عقیده دارد که اعمال انسان‌ها در موقعیت است که معنا پیدا می‌کند و موقعیت هم همیشه ثابت نیست؛ بنابراین هیچ ملاک مطلقی برای قضاوت وجود ندارد. به طور کلی منظور ساراماگو از کوری همان کوری معنوی است که انسان‌ها در هر وضعیتی ممکن است به آن دچار شوند.

در سال 2008 «فرناندو مریلس»، کارگردان برزیلی فیلم سینمایی براساس این رمان ساخت که در افتتاحیه شصت و یکمین جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کوری:

- کتاب پرفروش بین المللی
- کتاب برجسته سال نیویورک تایمز
- بهترین کتاب سال لس آنجلس تایمز
- برنده جایزه سان کلمنته در سال 1999 (Premio San Clemente for Novela Estranxeira)
- نامزد جایزه ادبی بین المللی دوبلین در سال 1999 (International Dublin Literary Award)

نکوداشت‌های کتاب صوتی کوری:

- این کتاب اثری تاثیرگذار از یک استاد ادبیات است. (بوستون گلوب)
- یک شاهکار که در زمانه خودش انقلابی برپا کرد؛ همانند رمان طاعون. (Kirkus Reviews)
- این یک کتاب مهم است. کتابی که از مواجهه با وحشت‌های قرن حاضر نمی‌ترسد. (واشنگتن پست)
- تمثیل سورئال ساراماگو به ما نشان می‌دهد که ظرفیت و توانایی روحیه و وجدان انسانی در غیر عادلانه‌ترین شرایط نیز به چه صورت است و او این کار را با یک روش جدید و عجیب و غریب انجام می‌دهد. (نیویورکر)

کتاب صوتی کوری مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات داستانی جهان و رمان‌های تمثیلی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

ژوزه ساراماگو را بیشتر بشناسیم:

او یکی از برجسته‌ترین نویسندگان پرتغالی بود که در سال 1998 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. آکادمی سوئد علت این انتخاب را وجود تمثیل‌های بدیع در داستان‌های ژوزه ساراماگو (José Saramago) دانست و شک و تردید این نویسنده نسبت به حقایق جهان را ستود. همچنین در سال 2003 هارولد بلوم، نویسنده و منتقد ادبی، ساراماگو را بااستعدادترین رمان نویس در جهان امروز دانست.

ژوزه ساراماگو طرفدار حزب کمونیست پرتغال بود و از نهادهایی مانند کلیسای کاتولیک، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول انتقاد فراوانی می‌کرد و عشق را ابزاری می‌دانست که می‌توان با آن به بهبود وضعیت جهان و انسان‌ها کمک کرد.

تاکنون بیش از دو میلیون نسخه از کتاب‌های ساراماگو فقط در پرتغال فروخته شده و آثار او به 25 زبان دنیا ترجمه شده است. برخی از مهم‌ترین آثار این نویسنده پرتغالی عبارتند از: «سفر فیل، بینایی، وقفه در مرگ، کوری، خاطرات جوانی من، همه نام‌ها، همزاد و... »

جوایز و افتخارات ژوزه ساراماگو:

- برنده جایزه آمریکا در سال 2004 (America Award)
- برنده جایزه Camões کشور پرتغال در سال 1995 (Camões Prize)
- برنده جایزه نوبل ادبیات در سال 1998 (Nobel Prize in Literature)
- برنده جایزه ادبیات سائو پائولو در سال 2009 (São Paulo Prize for Literature)

در بخشی از کتاب صوتی کوری می‌شنویم:

اگر مرد کوری که از قضای روزگار خزانه‌دار و حسابدار گنجینه‌ی غارتی شده بود، بر اثر شهودی ناگهانی دفتر دستک خود را برمی‌داشت و به این طرف می‌آمد، قطعا می‌بایست بنشیند و شرح درد و بدبختی و غذای نامناسب بخور و نمیر این بیچاره‌ها را بنویسد که چیزی نداشتند. او می‌نوشت از کجا آمده و بعد ادامه می‌داد که آن لات‌های باج‌بگیر هرچه آدم حسابی بود از بخش بیرون ریختند تا همه‌چیز را در اختیار خود بگیرند. به علاوه، به کورهای بخش‌های دیگر اجازه نمی‌دادند که از سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند.

می‌گفت که نتیجه‌ی اولیه زورگویی‌شان این بود که بقیه گوسفندوار پر شوند توی دستشویی‌های این طرف و آن‌ها را به آن وضع درآورند که تصورش برای کسانی‌که وضع قبلی آن جا را به یاد می‌آوردند، آسان بود. اشاره می‌کرد که قدم زدن توی حیاط پشتی غیرممکن است و جابه‌جا پا می‌گذاری روی کثافت و کورهایی که اسهال داشتند و همانجا کار خود را می‌کردند. او که ناظر بی‌طرفی بود، یادش نمی‌رفت که عمدا ناهمخوانی مقدار مصرف غذا و حجم گسترده‌ی مدفوعات را ثبت کند تا نشان دهد که رابطه‌ی علت و معلول، آنطورها هم که می‌گویند درست نیست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
بخش یک
20 دقیقه
بخش دو
26 دقیقه
بخش سه
44 دقیقه
بخش چهار
49 دقیقه
بخش پنج
38 دقیقه
بخش شش
43 دقیقه
بخش هفت
37 دقیقه
بخش هشت
40 دقیقه
بخش نه
24 دقیقه
بخش ده
27 دقیقه
بخش یازده
31 دقیقه
بخش دوازده
35 دقیقه
بخش سیزده
38 دقیقه
بخش چهارده
29 دقیقه
بخش پانزده
27 دقیقه
بخش شانزده
34 دقیقه
بخش هفده
38 دقیقه
بخش هجده
30 دقیقه
بخش نوزده
30 دقیقه
بخش بیست
33 دقیقه
بخش بیست و یک
47 دقیقه
بخش بیست و دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوری
نویسنده
مترجماسدالله امرایی
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات مروارید
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۰۹۲۰۰ 76440 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوری

غزل بانو
۱۴۰۱/۸/۲۰
اول بگم ک من هم نسخه صوتی و هم متنی رو خوندم کتاب صوتی اون سانسور کمتری داره جوری ک شاید در جمع مجبور باشید با هنزفری گوش کنید. از کتابراه بابت این موضوع ممنونم چون سانسور برای من توهین ب شنونده هست. کتاب کاملا واضح زندگی کثیف و داغون بعد از یک کوری همگانی رو توصیف میکنه ک شنیدنش چشمتونو ب خیلی ب و چیزا بازمیکنه اینکه در بدترین شرایط چی براتون میمونه چقدر انسانیت از بین میره مردم برای نیازهاشون دست ب چه کارهای میزنن. صدای گوینده انقد زیباست ک از شنیدنش سیر نمیشین.... بهتون پیشنهاد میکنم این کتاب رو بشنویدجزو چند کتابی هست ک برای هر ادمی خوندنش لازمه.
ن ب
۱۴۰۱/۹/۱۵
واقعا نوبل لایقشه، موضوعش ترکیبی از فان و فلسفه هست، خیلی وقته این کتاب رو میخوام بخونم خوشبختانه به لطف کتابراه موفق شدم، قبل از هر ویز بگم که چند نسخه متفاوت از این کتاب در کتابراه مال ناشرهای مختلف هست که این نسخه ارزان‌ترین و در عین حال کامل‌ترین شونه با صدای عالی اقای عمرانی، میخوان بگم که یک گران بودن کتاب صوتی دلیل بر بهتر بودنش نیست، بلکه هر ناشری ممکنه معیارهای خودش رو برای قیمت گذاری داشته باشه! کتاب رو کامل گوش کنم نظرم رو ویرایش میکنم تا اینجا که گوش کردم عالی بود. فکر نمیکردم موقعیت خنده دار و تلخی رو باهم تصویر کنه، ترجمه هم فوق العاده ست.
هادی مرادی
۱۴۰۲/۴/۱۸
من قبلا یکی دو فصل اول این کتاب رو با ترجمه‌ی خانم مینو مشیری خونده بودم و به نظرم قشنگ می‌رسید ولی به دلایلی نتونستم کامل بخونمش. من چند تا کتاب صوتی دیگه هم قبل از این از کتابراه گوش داده بودم که کشش و جذابیت خوبی داشتن ولی این کتاب صوتی اصلا اون جذابیت رو برام نداشت. شاید به دلیل ترجمه‌ی آقای من امرایی باشه اما خودم به شخصه اصلا از صدای آقای عمرانی لذت نبردم. به نظرم اگه این کتاب رو با صدای شخص دیگه‌ای گوش کنید ممکنه بیشتر جذبش بشید
حسین میرزایی
۱۴۰۱/۸/۲۸
از نظر تجسم گرایی و شرح ماجرا میتونم بگم به یه بخشایی زیاد از حد پرداخته بود و به یه موضوعات مهم هم اصلا اشاره‌ای نشده بودموضوع فقط خاص بود اما خیلی پر و پیمون نبود یجاهایی عمدا کارهایی که میشد انجام بشه توسط فرد بینا انجام نمیشد با اینکه نویسنده دقیقا شرایط رو برای انجامش فراهم میکرد اما در انتها رها میکرد تا داستان کش پیدا کنه شاید بشه گفت خوندنش یه دیدی به انسان میده که مفیده داشته باشه اما در اون حد که خیلی قوی باشه بنظر من نبود
نازنین شریفی
۱۴۰۲/۴/۳۱
داستان کنایه آمیز مردمی که دچار یک بیماری مرموز میشوند و همگی باهم بینایی شان را ازدست میدهند
در این بلای همگانی کم کم انسانیت رنگ میبازد و ارضای غریزه‌های نفسانی جای آن را میگیرد واقعیتی انکار ناپذیر که کم وبیش مردم جوامع امروزی به آن دچارند و شب وروز در تلاش برای ارضای غرایز میباشند بدون آنکه فکری به حال خویشتن خویش کنند
ممنون از کتابراه بابت این کتاب عبرت آموز
شهنام گرجی
۱۴۰۲/۲/۲۲
سلام
آخ آخ هنوز تصویر تعفنی را که با خواندن کتاب در برابرم مجسم می‌شد را در خاطر دارم، هنگامی که مردم یک جامعه به جای حس انسان دوستی فقط به دنبال مطامع خود باشند حیوان سرایی به نام شهر درست می‌شود که هر کس پا روی سر دیگران گذاشته و خود را جلو می‌کشد و کوری محض در همه جا حاکم می‌شود و البته هر گاه از خودگذشتگی و ایثار رخ نماید شفا نیز از راه می‌رسد.
شقایق میان آبی
۱۴۰۱/۶/۷
این کتاب از نظر من فوق العاده بود.. حادثه‌ای باور نکردنی. هر چند ما تو این مدت باور نکردنی‌ها را هم باور کردیم..
این کتاب آدم را به فکر فرو میبره به درون. به معنویات و خودتو مرتب جایه افراد می‌گذاری که اگر بجایه آن‌ها بودم چکار میکردم،، خیلی وحشتناکه
پیشنهاد میکنم کتاب را حتما بخوانید
Sepide
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
در ابتدای داستان، شرایط شاید ساده به نظر بیاد و ادعای همچین تجربه‌ای توسط کرونا رو داشته باشیم. اما وقتی داستان جلوتر میره و وضعیت خیلی بدتر میشه، اونجاست که انسانیت کمیاب‌ترین ویژگی میشه و هرکسی چهره واقعی خودش رو نشون میده. داستان جالبی بود و سرعت خوبی داشت.
عسل
۱۴۰۱/۳/۲۰
کتاب ترسناکی بود داشتم فک می‌کردم اگه بجای کرونا، کوری پخش می‌شد چقدر وحشتناک می‌شد. و اینکه چقدر ما آدمها راحت بزرگترین چیزی که داریم رو عادی و معمولی می‌بینیم در حالی که سلامتی و بینایی بودنشون بیش از حد حیاتیه. ممنون از ماه آوا و کتابراه
Maziar Mohsenian
۱۴۰۲/۴/۳۰
رمانی فوق العاده و با صدای آقای عمرانی بسیار جذاب تر شده بود. تصویری از دنیای امروز که ما انسانها برای دیدن بسیاری حقایق به معنای عمیق کلمه «کور» شدیم و بدتر اینکه «کوری» به طرز وحشتناکی طبیعی و «بینایی» غیر طبیعی قلمداد میشه.
فاطمه صادقی
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
بهترین کتابی که در عمرم خوندم عالی پر محتوا و آدم رو به فکر فرو می‌بره که تا کجا‌ها می‌شود رفت و ادامه داد در ادامه واقعا اگر دنیا به این سمت پیش رود واقعا طرز برخورد با اطرافیان و آدم‌های زندگی مان واقعا به این صورت خواهد بود؟
سمانه میرزایی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
سلام به کتابراه عزیزم. صدای آقای عمرانی فوق العاده زیباو دوست داشتنی هست. کتاب هم عالی بود اگه بخواد واقعا اتفاق بیفته خیلی وحشتناکه... در ضمن اینکه به مذهب و خداشناسی هم اشاره داشت و خیلی زیبا بهم ربط داده بود. توصیه میکنم همه گوش بدن.
سیاوش رودکلی
۱۴۰۱/۱۰/۶
حوادث این داستان که فرو پاشی ارزش‌های انسانی به وقت بحران و کمیابی را به تصویر کشیده می‌تواند به صورت‌های متفاوت در هر جامعه‌ای اتفاق بیافتد. مسیر داستان آن قدر هولناک پیش رفته که نمی‌توان تا پایان آن بی تفاوت از کنارش گذشت و آنرا پی نگرفت.
Aynaz Q
۱۴۰۲/۴/۷
در یک کلام فوق العاده بود
شاید بعضیا این نظر رو داده باشن که زیاد کش پیدا کرده بود اما از نظر من پرداخت به جزییات بود که این کتاب رو بی نظیر میکرد‌.
ممنونم از رضا عمرانی عزیز که تاثیر اثر رو چند برابر کرد❤️
سوزان قهرمانی
۱۴۰۲/۱/۲۶
کتابی جذاب. آدم کاملا میتونه باهاش همزادپنداری کنه در قسمت‌هایی از کتاب خواننده حضور خودشو در داستان حس میکنه که اگر به جای یکی از شخصیت‌های داستان به یکباره کور میشد زندگی برای اون چه معنایی داشت
مشاهده همه نظرات 47

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوری

برای دریافت کتاب صوتی کوری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.