معرفی و دانلود کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی: دهم، یازدهم، دوازدهم

عکس جلد کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی: دهم، یازدهم، دوازدهم
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی: دهم، یازدهم، دوازدهم

کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی نوشته‌ی مهران ترکمان، به صورت جامع و در عین حال خلاصه، همه‌ی نکاتی را که داوطلبان کنکور انسانی باید برای حل سؤالات عربی بدانند، به آن‌ها آموزش می‌دهد. با خواندن این کتاب، پاسخ دادن به سؤالات ترجمه و تعریب، قواعد، لغات و عبارات، ساده خواهد بود.

درباره‌ی کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی

درس عربی، یکی از مهم‌ترین و دشوارترین دروس رشته‌ی علوم انسانی در دبیرستان است. این درس از آن جهت اهمیت ویژه دارد که هم در آزمون عمومی و هم آزمون تخصصی کنکور سؤالات زیادی را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، ضریب درس عربی در کنکور انسانی، 5 است و به همین دلیل، برای قبولی در رشته‌های برتر، درصد بالای عربی تعیین‌کننده خواهد بود. اما از طرفی، زبان عربی زبانی دشوار است و نیاز به آموزش درست،‌ تمرین، تکرار و جمع‌بندی عالی دارد. یادگیری همه‌ی نکات ریز و درشتی که در کنکور، باید آن را از بَر باشید، کار بسیار دشواری است و نیاز به یک جزوه‌ی کامل، طبقه‌بندی شده و در عین حال، کوچک و جمع و جور دارد. همین است که کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی، نوشته‌ی مهران ترکمان، را بسیار ارزشمند می‌کند.

کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی در عین جامع و خلاصه بودن، همه چیز را با مثال‌ و تست توضیح می‌دهد و همین ویژگی باعث می‌شود که نکته‌ها به راحتی در ذهن ثبت شوند. ویژگی مثبت دیگر کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی، شیوه‌ی طبقه‌بندی جالب آن است. کتاب بر اساس نوع سؤالات کنکور دسته‌بندی شده است. به این معنی که همه‌ی نکات ریز و درشت مربوط به سؤالات ترجمه و تعریب که حدود 40 تا 50 درصد سؤالات کنکور را به خود اختصاص می‌دهد، در یک فصل آموزش داده می‌شود. نویسنده، همه‌ی توضیحات و نکات مربوط به سؤالات قواعد را در بخش بعدی بررسی می‌کند؛ و در بخش آخر نیز، زیر و بم سؤالات مربوط به لغات و عبارات بیان می‌شود. به این ترتیب، داوطلبان کنکور انسانی، حتی اگر فقط فرصت داشته باشند که یکی از بخش‌ها را خیلی خوب کار کنند، شانس این را دارند که سؤالات عربی عمومی و اختصاصی را با درصد بالایی پاسخ دهند! روش‌های طبقه‌بندی در این اثر کمک‌درسی، تفاوت بزرگ آن را با کتاب‌های مشابه مشخص کرده و پاسخ دادن به سوالات این درس در کنکور را ساده‌تر می‌کند.

خبر خوب این که، یک غارنشین کارتونی و بانمک شما را از ابتدای کتاب همراهی می‌کند که باعث می‌شود سنگینی مباحث کتاب، کمی سبک و البته شیرین شود. همینطور در بخش‌های مختلف کتاب، کادرهای رنگی مختلفی با عنوان‌های «یادآوری»، «بیشتر بدانیم»، «جمع‌بندی»، «راه حل تستی» و... وجود دارند که به یادگیری بهتر مباحث و دروس کمک می‌کنند. همان‌طور که از نام کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی پیداست، انتشارات مهر و ماه نو آن را ذیل مجموعه لقمه طلایی به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی لقمه‌ طلایی مهر و ماه نو

همان‌طور که از اسم مجموعه پیداست، مجموعه‌ی لقمه‌ی طلایی انتشارات مهر و ماه نو، کتاب‌هایی کم‌حجم و کاربردی هستند که می‌توانند تأثیری طلایی برای یادگیری و جمع‌بندی دروس پیش از کنکور داشته باشند. این مجموعه در واقع هر درس را لقمه می‌کند و به مخاطب می‌دهد. همه محتوای کتاب درسی و نکات به صورت طبقه‌بندی شده و به کمک نمودارها و جداول، به بهترین و ساده‌ترین نحو به مخاطب آموزش داده می‌شود. در بیشتر موراد نیز در انتهای هر فصل با سوالات چهارگزینه‌ای مطالب کاملا در ذهن مخاطب ثبت می‌شود. در انتها، این مجموعه برای دوره کردن دروس بسیار مناسب است و با یک نگاه به هر صفحه، مخاطب می‌تواند محتواهای مربوط را به خاطر بیاورد. مجموعه‌ی لقمه طلایی شامل کتاب‌های متعددی برای هر سه رشته‌ی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی است و بعضی سرفصل‌های مرتبط کتاب‌های درسی را نیز به صورت جامع مورد بررسی قرار داده. «لقمه طلایی روانشناسی کنکور»، «لقمه طلایی زیست گیاهی کنکور»، «لقمه طلایی حسابان کنکور»، «لقمه طلایی شیمی آلی کنکور»، «لقمه طلایی واژگان عربی سطر به سطر» و... برخی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی برای داوطلبان شرکت در کنکور علوم انسانی مناسب است.

در بخشی از کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی: دهم، یازدهم، دوازدهم می‌خوانیم

سوالات تعریب تک‌عبارتی: در این دسته از سوالات، تقریبا مثل سوالات ترجمه عمل می‌کنیم یعنی «چراغ سبز - مقایسه» اما حواستان باشد که بهتر است به دنبال شباهت‌ها بروید نه تفاوت‌ها؛ یعنی مثلا بروید دنبال دو تا «ینتخب» که یکی با «لم» آمده و یکی با «لن» و نگویید «ینتخب» درست است یا «یختار»؟ در واقع یکی از رایج‌ترین روش‌های گرفتن زمان از شما در آزمون، این است که در گزینه‌ها کلمات هم‌عرض و مترادف در گزینه‌ها بیاورند از آنجایی که گزینه‌ها عربی هستند و شما تسلّط کافی روی لغات آن ندارید، ممکن است بی‌دلیل درگیر این دام آموزشی شوید. در واقع سؤالات تعریب، گزینه‌محور هستند. ضمناً مراقب غلط‌های قواعدی گزینه‌ها هم باشید! مثل مطابقت فعل و اسم، «ال» نگرفتن مضاف و...

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: ترجمه و تعریب
تیپ‌شناسی سوالات ترجمه و تعریب
نکات حیاتی
فعل‌ها و زمان‌ها
کلمات کلیدی و ساختارها
نکات تکمیلی
نحوه‌ی رفتار با سوالات ترجمه
بخش 2: قواعد
ضبط حرکات
بخش 3: لغات و عبارات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی: دهم، یازدهم، دوازدهم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهر و ماه نو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات321
زبانفارسی
شابک978-600-317-603-4
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی

برای دریافت کتاب لقمه طلایی درسنامه عربی کنکور انسانی - عمومی و اختصاصی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.