معرفی و دانلود کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی: دهم، یازدهم، دوازدهم

عکس جلد کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی: دهم، یازدهم، دوازدهم
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی: دهم، یازدهم، دوازدهم

مهران ترکمان در کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی به داوطلبان کنکور می‌آموزد که چطور با به کارگیری تکنیک‌های ساده، بر بخش درک مطلب عربی، تسلط یابند و درصد بالایی را از این درس به دست آورند. این کتاب شامل چهار بخش درسنامه، سوالات درک مطلب و تحلیل دقیق و تشریحی آن‌ها و همینطور لغت‌نامه‌ی الفبایی است و مطالب جدید و تکنیک‌های کاربردی‌اش، آن را از سایر کتاب‌های منتشر شده در این زمینه متمایز می‌کند.

درباره‌ی کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی

عربی درسی چالش‌برانگیز است که اغلب اوقات دانش‌آموزان علاقه‌ای به مطالعه‌ی آن ندارد. قواعد پیچیده، استثنائات زیاد و کلمات ناآشنا سبب می‌شوند یادگیری این درس کمی دشوار و نیازمند زمان بیشتری باشد؛ اما همین مسئله این درس را تبدیل به یک سکوی پرتاب برای کنکور کرده است! از آنجایی که غالب داوطلبان کنکور تسلط خوبی بر این درس ندارند و معمولا به درصد خوبی آن دست نمی‌یابند، موفقیت در امتحانات عربی می‌تواند تفاوت فاحشی در تراز دانش‌آموزان ایجاد کرده و بین آن‌ها و رقیبانشان فاصله بیندازد.

یادگیری نکات درس عربی نیازمند منبع جامعی است که قواعد یا کلمات را در خود جای داده باشد و با ذکر سوالات و مثال‌های فراوان مباحث مطرح شده را در ذهن دانش‌آموزان تثبیت کند. منبع منتخب باید متنی صریح و روشن داشته باشد تا باعث گیج شدن، دانش‌آموزان نشود و از طرف دیگر از آن‌جایی که عربی جزو دروس فرّار به‌شمار می‌رود، بهتر است منبع برگزیده شده، مطالب را به صورت خلاصه و به دور از اطناب در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد تا مرور آن‌ها سهل و آسان شود و دانش‌آموز بتواند در مدت‌زمان اندک، بخش زیادی از مطالب را بخواند.

کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی نوشته‌ی مهران ترکمان که از سوی نشر مهر و ماه و نو به چاپ رسیده، دارای تمام ویژگی‌های ذکر شده در بالاست. این کتاب که به‌طور اختصاصی برای بخش درک مطلب تدوین شده، با ارائه‌ی تکنیک‌های ساده به دانش‌آموزان کمک می‌کند از پس سخت‌ترین متن‌های عربی برآمده و در دام طراحان سوال نیفتند.

کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی متشکل از چهار بخش است. بخش اول به درسنامه اختصاص یافته است. مهران ترکمان در این بخش شرح می‌دهد که روش درست برای مطالعه‌ی درک مطلب چیست، متون عربی به چند دسته تقسیم می‌شوند و برای درک هر دسته و پاسخ به سوالات آن چه باید کرد. بخش دوم، شامل سوالات درک مطلب و بخش سوم پاسخ تشریحی این سوالات است. دانش‌آموزان با مطالعه‌ی دقیق این دو بخش قادر خواهند بود روش صحیح حل این قبیل تست‌ها را دریابند و در پاسخگویی به آن‌ها حرفه‌ای شوند. بخش آخر نیز واژه‌نامه الفبایی‌ست که مرور واژگان کتاب را برای خوانندگان به کاری آسان و سریع تبدیل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مثبت این کتاب که از سوی نشر مهر و ماه منتشر شده، متن روان و شیوه‌ی آموزش ساده‌‌ی آن است که استفاده از کتاب را برای همه‌ی دانش‌آموزان با هر سطح دانشی امکان‌پذیر می‌کند.

درباره‌ی مجموعه‌ی لقمه‌ی طلایی مهر و ماه نو

کتاب‌های لقمه‌ی طلایی مهر و ماه نو، مجموعه‌ای جمع‌آوری شده از مهم‌ترین نکات هر درس به خلاصه‌ترین شیوه‌ی ممکن هستند. کتب این مجموعه به دانش‌آموزان کمک می‌کنند با مرور و مطالعه‌ی آن‌ها به تسلط کامل‌تری از دروس رسیده و درصدهای خود را در کنکور به شکلی غیرقابل انتظار بالا ببرند. در این مجموعه کتاب تمام مباحث به شکل طبقه‌بندی‌شده تدوین و تلاش شده است که با کمک نمودارها و اشکال و جداول دانش‌آموزان را در فهم بهتر مطالب یاری دهد. از دیگر کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «لقمه طلایی تاریخ کنکور»، «لقمه طلایی عروض و قافیه»، «لقمه طلایی اقتصاد کنکور»، «لقمه طلایی فلسفه و منطق کنکور» و... اشاره کرد.

کتاب برای لقمه طلایی درک مطلب عربی چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی داوطلبان رشته‌های ریاضی و تجربی که مایلند به تسلط خوبی در بخش درک مطلب عربی برسند و از این طریق از رقیبان خود در کنکور پیشی بگیرند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: درسنامه درک مطلب
بخش دوم: سوالات درک مطلب
بخش سوم: پاسخ‌نامه سوالات
بخش چهارم: لغت‌نامه الفبایی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی: دهم، یازدهم، دوازدهم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مهر و ماه نو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات369
زبانفارسی
شابک978-600-317-413-9
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی

برای دریافت کتاب لقمه طلایی درک مطلب عربی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.