معرفی و دانلود کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه: دهم، یازدهم، دوازدهم

عکس جلد کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه: دهم، یازدهم، دوازدهم
قیمت:
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه: دهم، یازدهم، دوازدهم

کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه، نوشته‌ی سید رحیم میرعمادی و عارفه سادات طباطبایی‌نژاد، مبحث عروض و قافیه‌ی کتاب‌های علوم و فنون ادبی سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌ی علوم انسانی را به ساده‌ترین، خلاصه‌ترین و جامع‌ترین حالت آموزش می‌دهد. استفاده از جداول و نمودارها برای آموزش بهتر، تمرینات تشریحی، حل سؤالات چهارگزینه‌ای مرتبط با هر مبحث و... این کتاب را برای آمادگی امتحانات نهایی و کنکور مناسب می‌سازد.

درباره‌ی لقمه طلایی عروض و قافیه

مبحث عروض و قافیه، یکی از مباحث سخت و چالش‌برانگیز درس علوم و فنون ادبی رشته‌ی علوم انسانی است. با توجه به اینکه، زبان و ادبیات فارسی، بالاترین ضریب را در میان دروس مختلف علوم انسانی دارد و سؤالات زیادی در زمینه‌ی عروض و قافیه در کنکور مطرح می‌شود، یادگیری عمیق و مفهومی این مبحث، بسیار مهم است. بهتر است با کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه نوشته‌ی سید رحیم میرعماد و عارفه سادات طباطبایی‌نژاد یک بار برای همیشه این مبحث را به خوبی بیاموزید تا هم امتحانات و کنکور را به خوبی پشت سر بگذارید و هم بتوانید برای همه‌ی عمر وزن درست اشعار را از نادرست تشخیص دهید!

با اینکه کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی لقمه طلایی انتشارات مهر و ماه نو است ولی با توجه به مفهومی بودن و همین‌طور تمرین‌محور بودن این مبحث خاص، طبقه‌بندی و چینش کلی این کتاب با سایر کتاب‌های لقمه‌ی طلایی کمی فرق می‌کند. کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه مباحث را طبق ترتیب کتاب علوم و فنون ادبی دهم، یازدهم و دوازدهم ارائه می‌دهد تا دانش‌آموزان سال‌های دهم و یازدهم هم بتوانند از بخش مربوط به درس خود استفاده کنند. پس از آموزش هر سرفصل، سؤالات چهارگزینه‌ای و تمریناتی طرح شده است که دانش‌آموز می‌تواند آن‌ها را حل کند و بعد با خواندن پاسخ تشریحی کتاب، متوجه میزان یادگیری خود شود و همچنین اگر مشکلی در حل سؤالات داشت سریع‌تر آن را برطرف کند. کادرهای نکات موجود در کتاب نیز، می‌توانند توجه مخاطب را به موارد مهمی که ممکن است از نظر دور بمانند جلب کنند.

در پیوست کتاب، آزمون جامع و سؤالات کنکورهای چند سال قبل وجود دارد که می‌توانید برای تمرین بیشتر از آن‌ها استفاده کنید. پس از تهیه کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه و با اسکن کردن کیوآرکد موجود در بخش فهرست کتاب، می‌توانید آن را به صورت صوتی هم دریافت کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه این است که چه داوطلب کنکور باشید، چه دانش‌آموز دبیرستان و چه یک مخاطب عادی، امکان آموزش عمیق، مفهومی، دقیق و جامع کتاب که به صورت طبقه بندی‌شده و بسیار واضح بیان شده است وجود دارد تا این مبحث را به خوبی یاد بگیرید و در هر کجا که نیاز بود آن را به کار ببرید.

درباره‌ی مجموعه‌ی لقمه‌ طلایی مهر و ماه نو

همان‌طور که از اسم مجموعه پیداست، مجموعه‌ی لقمه‌ی طلایی انتشارات مهر و ماه نو، کتاب‌هایی کم‌حجم و کاربردی هستند که می‌توانند تأثیری طلایی برای یادگیری و جمع‌بندی دروس پیش از کنکور داشته باشند. این مجموعه در واقع هر درس را لقمه می‌کند و به مخاطب می‌دهد. همه محتوای کتاب درسی و نکات به صورت طبقه‌بندی شده و به کمک نمودارها و جداول، به بهترین و ساده‌ترین نحو به مخاطب آموزش داده می‌شود. در بیشتر موراد نیز در انتهای هر فصل با سوالات چهارگزینه‌ای مطالب کاملا در ذهن مخاطب ثبت می‌شود. در انتها، این مجموعه برای دوره کردن دروس بسیار مناسب است و با یک نگاه به هر صفحه، مخاطب می‌تواند محتواهای مربوط را به خاطر بیاورد. مجموعه‌ی لقمه طلایی شامل کتاب‌های متعددی برای هر سه رشته‌ی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی است و بعضی سرفصل‌های مرتبط کتاب‌های درسی را نیز به صورت جامع مورد بررسی قرار داده. «لقمه طلایی روانشناسی کنکور»، «لقمه طلایی زیست گیاهی کنکور»، «لقمه طلایی حسابان کنکور»، «لقمه طلایی شیمی آلی کنکور»، «لقمه طلایی واژگان عربی سطر به سطر» و... برخی از کتاب‌های این مجموعه است.

کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه برای داوطلبان کنکور انسانی، دانش‌آموزان این رشته‌ی تحصیلی مفید است.

در بخشی از کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه: دهم، یازدهم، دوازدهم می‌خوانیم

قافیه: ‌واژه‌هایی که حرف یا حروف آخر آن‌ها مشترک باشد.
مثال: می‌کنم قافیه‌ها را پس و پیش / تا شوم نابغه‌ی دوره‌ی خویش
حروف‌ مشترک‌ قافیه: حرف یا حروف مشترکی که در پایان واژه‌های قافیه می‌آید؛ مانند «یش» در بیت بالا.
ردیف: ‌کلمه یا کلماتی که پس از واژه‌های قافیه عیناً به یک معنی تکرار می‌شوند، «ردیف» می‌نامند، وجود ردیف در شعر الزامی نیست.
مثال: وه چه خوب آمدی صفا کردی / چه عجب شد که یاد ما کردی
گاهی ردیف می‌تواند یک جمله طولانی باشد و یا از یک گروه اسمی یا فعلی تشکیل شود.
مثال: اگر عمری به پایش سر نمی‌کردم چه می‌کردم؟ / مدارا با جفایش گر نمی‌کردم چه می‌کردم؟

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مقدمات قافیه
فصل 2: قافیه
فصل 3: مقدمات عروض
فصل 4: خط عروضی و تقطیع هجایی
فصل 5: پایه‌های آوایی (ارکان عروضی)
فصل 6: پایه‌های آوایی همسان (ارکان عروضی)
فصل 7: پایه‌های آوایی ناهمسان
فصل 8: اختیار زبانی
فصل 9: اختیار وزنی
فصل 10: وزن شعر نیمایی و بحرهای عروضی
فصل 11: وزن‌های پرکاربرد
پیوست: آزمون‌های جامع، کنکورهای 98، 99 و 1400

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لقمه طلایی عروض و قافیه: دهم، یازدهم، دوازدهم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهر و ماه نو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات281
زبانفارسی
شابک978-600-317-423-8
موضوع کتابکتاب‌های کنکور کارشناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ ۱۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه

برای دریافت کتاب لقمه طلایی عروض و قافیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.