معرفی و دانلود کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری: به همراه +NetWork

عکس جلد کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری: به همراه +NetWork
قیمت:
۱۷۰۰۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری: به همراه +NetWork

کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری برای آشنایی با یکی از مهم‌ترین سیستم عامل‌های موجود در جهان کامپیوتر و اینترنت، به همت مهندس سپهر کاویانی نوشته شده است. این کتاب از پایه‌ای‌ترین مفاهیم در زمینه‌ی سیستم عامل لینوکس تا نصب و استفاده‌ی حرفه‌ای از آن را بر اساس مدارک Lpic و Linux+ به صورت کاملاً تصویری آموزش می‌دهد و بخشی اختصاصی هم درباره‌ی Network دارد.

درباره‌ی کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری

لینوکس یک سیستم عامل متن‌باز و رایگان است که بر پایه‌ی هسته‌ی لینوکس بنا شده است و امکانات فراوانی را برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی لینوکس، این امکان است که می‌توان تنظیمات سفارشی با تنوع بالا در آن ایجاد کرد. این سیستم عامل قابلیت نصب و استفاده از برنامه‌های مختلف را فراهم می‌کند و به کاربران امکان مدیریت کامل سیستم خود را می‌دهد. لینوکس به عنوان یک سیستم عامل پرکاربرد در سرورها شناخته می‌شود. بسیاری از سرورهای اینترنتی، ابری و سرویس‌های وب از لینوکس برای اجرای سرویس‌ها و برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. این سیستم عامل امکانات گسترده‌ای برای برنامه‌نویسان، توسعه‌دهندگان وب و کاربران عادی فراهم می‌کند. همین است که لینوکس را به یکی از مهم‌ترین سیستم‌های عامل جهان تبدیل کرده؛ اما به دلیل تخصصی بودن کار با لینوکس، کتاب‌های کمی برای آموزش آن به زبان فارسی وجود دارد. همین موضوع، مهندس سپهر کاویانی را بر آن داشته است تا کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری را برای مخاطبان فارسی‌زبان بنویسد.

محتوای کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری بر اساس مدارک Lpic و Linux+ تنظیم شده است. همین‌طور بخشی در زمینه‌ی Network نیز دارد که می‌تواند منبع خوبی برای دانشجویان شبکه در ایران باشد. کتاب از معرفی تاریخچه‌ی سیستم عامل یونیکس که به نوعی پدر سیستم عامل لینوکس به حساب می‌آید شروع کرده است و به چگونگی شکل‌گیری سیستم عامل لینوکس و دلایل محبوبیت آن پرداخته.

فصول بعدی کتاب، بسیار کاربردی‌تر است و به صورت کاملاً تصویری به چگونگی نصب و راه‌اندازی سیستم عامل لینوکس و چگونگی کدنویسی و کار با آن پرداخته. در کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری هر کجا که لازم است با تصاویر، نمودارها و جداول، توضیحات متنی، کامل می‌شود و مطالب برای درک بهتر مخاطب به ساده‌ترین صورت نوشته شده است. نکات مهم نیز، در کادرهایی با رنگ متفاوت مشخص شده‌ است تا بهتر در ذهن مخاطب بمانند.

کتاب لینوکس و شبکه های کامپیوتری را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری برای دانشجویان شبکه و همه‌ی کسانی که به یادگیری سیستم عامل لینوکس علاقه دارند مناسب است

در بخشی از کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری: به همراه +NetWork می‌خوانیم

دسترسی SGID

این دسترسی باعث می‌شود کاربری که فایل را اجرا می‌کند به عنوان عضوی از گروه مالک در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در نظر بگیرید که گروه sys به عنوان گروه مالک روی یک فایل تنظیم شده است، حال اگر کاربری با دسترسی SGID فایل مورد نظر را اجرا کند، به عنوان عضوی از گروه sys در نظر گرفته می‌شود. این دسترسی علاوه بر فایل‌ها روی دایرکتوری‌ها نیز اعمال می‌شود.

دسترسی Stickby bit

در قسمت قبل بیان شد که دسترسی write به داریکتوری باعث توانایی ایجاد و حذف فایل در داخل دایرکتوری می‌شود، حال ممکن است این نیاز مطرح شود که کاربر تنها توانایی ایجاد فایل داشته باشد و نتواند فایل را از دایرکتوری حذف کند sticky bit این امکان را فراهم می‌کند. دسترسی sticky تنها روی دایرکتوری‌ها قابل تعریف است و کاربران تنها می‌توانند فایل‌هایی را حذف کنند که خود ایجاد کرده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با سیستم‌عامل لینوکس
فصل دوم: نصب سیستم‌عامل لینوکس (بر اساس توزیع CentOS)
فصل سوم: آشنایی با فرامین ابتدایی shell
فصل چهارم: بررسی ساختار فایل سیستم لینوکس
فصل پنجم: اعمال محدودیت‌ها روی فایل‌ها و دایرکتوری‌ها
فصل ششم: مدیریت فایل سیستم
فصل هفتم: BASH shell
فصل هشتم: نحوه بوت شدن سیستم‌عامل لینوکس
فصل نهم: نحوه بوت شدن سیستم‌عامل لینوکس نحوه بارگذاری سرویس‌ها (Daemin)
فصل دهم: windows system x
فصل یازدهم: مدیریت پردازش‌ها (Linux Processes)
فصل دوازدهم: زمان‌بندی برنامه‌ها
فصل سیزدهم: مدیریت چاپگرها و log فایل‌ها
فصل چهاردهم: مدیریت کاربران و گروه‌ها
فصل پانزدهم: فشرده‌سازی و فایل‌های بایگانی
فصل شانزدهم: نصب نرم‌‌افزار
فصل هفدهم: آشنایی با مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری
فصل هجدهم: Network Topology
فصل نوزدهم: لایه‌های OSI
فصل بیستم: پروتکل TCP/IP
فصل بیست و یکم: پیکربندی پروتکل TCP/IP
فصل بیست و دوم: نصب و راه‌اندازی سرویس‌های اولیه (NFS,Telnet,SSH,VNC)
فصل بیست و سوم: نصب و راه‌اندازی سرویس‌های FTP و Samba

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری: به همراه +NetWork
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات342
زبانفارسی
شابک978-600-124-433-9
موضوع کتابکتاب‌های سیستم عامل، کتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۰۰۰۰ ۱۵۳,۰۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری

برای دریافت کتاب لینوکس و شبکه‌های کامپیوتری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.