معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین

در کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین نوشته‌ی هرژه مخاطب داستان پرفسور تورنسل هستید که به شکل غریبی گم شده. به همین دلیل کاپیتان هادوک و تن تن تصمیم گرفته‌اند او را بیابند. در این میان، آن‌ها متوجه راز مهمی می‌شوند: هفت دانشمندی که در پرو به کما رفته‌اند، با گم شدن پرفسور تورنسل ارتباط دارند...

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین

ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین (The Seven Crystal Balls) از این قرار است: پرفسور تورنسلی به طرز مشکوک و عجیبی گم شده. از این رو تن تن، میلو و کاپیتان هادوک تصمیم گرفته‌اند او را پیدا کنند. در این میان است که رازی مهم را کشف می‌کنند: میان به کما رفتن هفت دانشمندی که برای پژوهش به پرو رفته‌اند، با گم شدن پرفسور تورنسل ارتباط عجیبیوجود دارد. زمانی که این هفت دانشمند به کما می‌روند، هفت گوی بلورین در اطرافشان پیدا می‌شود و دلیل نام‌گذاری کتاب هم همین است.

بد نیست بدانید کتاب هفت گوی بلورین قسمت اول از داستانی دوقسمتی است که داستان دوم آن در کتاب بعدی، یعنی «معبد خورشید» نوشته شده است. هفت گوی بلورین و معبد خورشید دومین داستان از این مجموعه هستند که در دو مجلد به انتشار رسیدند. بسیاری عقیده دارند کمیک‌بوکی که پیش رو دارید، از بهترین و البته ترسناک‌ترین داستان‌های هرژه (Herge) است.

کتاب هفت گوی بلورین نخستین بار در سال 1944 منتشر شد، اما انتشار آن -به دلیل آن‌که هرژه به همکاری با آلمان‌های نازی متهم شده بود- مدتی به وقفه افتاد. سرانجام، دوسال بعد، یعنی زمانی که هرژه از اتهامات تبرئه شده بود، انتشار این کمیک‌بوک از سر گرفته شد. پس از پایان انتشار به صورت هفتگی، هفت گوی بلورین در قالب یک کتاب مستقل توسط انتشارات کسترمن به چاپ رسید.

کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین را نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) به انتشار رسانده و نادر تکمیل‌همایون مترجم آن بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هرژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن، خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌شوند و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابند. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوراها (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان؛
  • فروش بیش از 200 میلیون نسخه؛
  • اقتباس‌های متعدد تلویزیونی، رادیویی، سینمایی و نمایشی؛
  • یکی از صد کتاب برتر کودکان به انتخاب تایم اَوت (Time Out) در سال 2022.

اقتباس‌ها از کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین

  • در سال 1991، استودیو فرانسوی الیپس با همکاری استودیو کانادایی نلوانا یک مجموعه انیمیشن را با اقتباس از کتاب حاضر ساخت. این انیمیشن که در دو قسمت سی دقیقه‌ای به نمایش درآمد، بسیار به کمیک اصلی وفادار است.
  • در سال 1969، استودیوهای بلویژن اولین فیلم انیمیشنی خود را که بر اساس داستان‌های تن تن بود، منتشر کرد. این انیمیشن «تن‌تن و معبد خورشید» نام گرفت که بر اساس دو کتاب هفت گوی بلورین و معبد خورشید ساخته شده بود. ادی لتسته کارگردان این انیمیشن بود و ریموند لبلانک تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت.
  • یک تئاتر موزیکال هلندی با نام De Zonnetempel در سال 2001 با اقتباس از هفت گوی بلورین به روی صحنه رفت.
  • با اقتباس از این کتاب یک بازی برای پی‌سی، گیم‌بوی و SNES توسط استودیو بازی‌سازی فرانسوی اینفوگرمز در سال 1997 عرضه شد.

کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کمیک‌بوک‌های تن تن مخاطبان اصلی کتاب هفت‌ گوی بلورین اثر هرژه هستند.

در بخشی از کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین می‌خوانیم

- نه، چه‌طور؟ وایستید... کسی که پشت فرمون بود به نظر خارجی می‌اومد: اسپانیایی یا برزیلی یا چیزی شبیه به این... چاق بود، سبزه‌رو، سیبیل باریک داشت و خط ریش بلند، عینک نازک.

- سرنشین‌های دیگه چی؟ تنها که نبود؟

- نه. یکی کنارش نشسته بود... اون هم خارجی بود... صورت استخونی، دماغ عقابی، لب‌های قیتونی... عقب هم دو نفر نشسته بودند، ولی خیلی بهشون دقت نکردم..

- خب دیگه، معلوم شد... نیازی به گشتن نیست... سارق‌ها حسابی دور شدند.

- جدی؟ از کجا می‌دونید؟

- از کجا می‌دونم؟... رد این چرخ‌ها رو نگاه کنید... این مال اپله... این یکی فرق داره... چرخ‌ها مارک دانلوپه گمونم: منظورم اینه که جای چرخ‌ها مال یه ماشین دیگه‌ست که منتظر اپل بوده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-5212-72-5
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 13: هفت گوی بلورین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.