معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون

عکس جلد کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون

این شما و این یک کمیک بوک هیجان‌انگیز دیگر، از خبرنگاری باهوش و زبردست! هرژه،‌ در کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون داستان خبرنگاری بلژیکی به نام تن تن و سگش، میلو را روایت می‌کند که در حال گذراندن تعطیلات هستند، اما در راه به افرادی برخورد می‌کنند و در نهایت، به سمت مصر رهنمون می‌شوند. در مسیر، مقبره‌ی یک فرعون را مشاهده می‌کنند که پر از سیگار برگ است. چه رازی در پس این ماجرا نهفته است؟ هرژه به شما پاسخ می‌گوید!

درباره‌ی کتاب ماجراهای تن ‌تن 4: سیگارهای فرعون

هرژه (Hergé) در کتاب ماجراهای تن ‌تن 4: سیگارهای فرعون (Cigars of the Pharaoh) داستان خبرنگار جوان بلژیکی، یعنی تن تن و سگش، میلر را روایت می‌کند که قصد سفر به شانگهای را دارند.

در واقع داستان از این قرار است که تن تن و میلو در حال گذراندن تعطیلات خود در یک کشتی تفریحی بر دریای مدیترانه هستند. همه چیز در ظاهر به آرامی می‌گذرد. تن تن و سگش یک تعطیلات طولانی را برنامه‌ریزی کرده‌اند؛ قرار است از پورت سعید، از طریق کانال سوئز، به طرف بندر عدن بروند، بعد سری به بمبئی بزنند و سپس راهی کلمبو در جزیره‌ی سیلان شوند. بعد از توقف در سنگاپور و هنگ کنگ، قرار است مقصد نهایی سفرشان شانگهای باشد. اما اوضاع پیچیده‌تر از آنی می‌شود که تن تن و میلو در سر می‌پرورانند. آن دو در راه، به فیلیمون سیکلونِ مصرشناس برخورد می‌کنند که در نهایت باعث می‌شود تن تن و میلو راه خود را به سوی مصر تغییر دهند.

معرفی و دانلود کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون

تن تن و میلو، در راه به مقبره‌ی یک فرعون بر می‌خورند که پر شده است از سیگار برگ! تن تن و میلو وارد مقبره شده و متوجه موضوع مهمی می‌شوند: ظاهراً همه‌ی افرادی که روزی تلاش کرده بودند وارد مقبره‌ی فرعون شوند، اکنون مومیایی‌شده در مقبره قرار دارند... طولی نمی‌کشد که به میلو و تن تن احساس سرگیجه دست می‌دهد. آیا کسانی هستند که می‌خواهند تن تن و میلو را هم مومیایی کنند؟ با کتاب ماجراهای تن ‌تن 4: سیگارهای فرعون همراه شوید تا از راز سیگارهای برگ و جسدهای مومیایی‌شده سر درآورید!

اثری که پیش روی شماست، چهارمین مجلد از مجموعه کتاب‌های تن تن و میلو است. کتاب سیگارهای فرعون را نادر تکمیل همایون به زبان فارسی برگردانده و نشر چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفاً قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های تن تن

مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن (به فرانسوی: Les Aventures de Tintin) یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین کمیک‌بوک‌های سده‌ی بیستم اروپاست. از این مجموعه تاکنون اقتباس‌های تلویزیونی، رادیویی و نمایشی متعددی صورت گرفته و به بیش از هفتاد زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است. ژُرژ پروسپه رِمی، کارتونیست نام‌آشنای بلژیکی که اغلب آثار خود را با نام هژه منتشر می‌کرد، خالق این مجموعه‌ی پرطرفدار است. نخستین مجلد از این مجموعه در دهم ژانویه‌ی سال 1929 به زبان فرانسوی منتشر شد. این مجموعه 24 جلد را در بر می‌گیرد.

قهرمان مجموعه کتاب‌ ماجراهای تن تن خبرنگاری است بی‌باک و ماجراجو به نام تن تن که سگ وفادارش، میلو نیز او را در ماجراجویی‌هایش همراهی می‌کند. از دیگر شخصیت‌های این مجموعه می‌توان به کاپیتان هادوکِ بدبین، پروفسور کَلکولُسِ روشنفکر و همین‌طور دو کارآگاه به نام‌های تامسون و تامپسون و یک خواننده به نام بیانکا کاستافیوره اشاره کرد.

داستان‌های مجموعه کتاب تن تن وام‌دار رویدادهای تاریخ معاصر هستند که از دوره‌ی جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم آغاز می‌گردد و تا دوران جنگ سرد ادامه می‌یابد. نژادپرستی، استعمار، سرمایه‌داری، رقابت و جنگ نفت از جمله درون‌مایه‌های مجموعه‌ی ماجراجویی‌های تن تن هستند.

در ایران، این مجموعه نخستین بار به همت انتشارات یونیورسال و با مجوز رسمی ناشر به زبان فارسی ترجمه شد و در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت. نخستین مجلدهای این مجموعه که در سال 1350 به انتشار رسیدند «هدف کره‌ی ماه» و «جزیره‌ی سیاه» نام داشتند. بد نیست اشاره کنیم که این مجموعه با نام «تن تن و میلو» نیز شهرت دارد. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، فهرستی کامل از مجموعه کتاب‌های ماجراجویی‌های تن تن است.

  1. تن‌ تن در سرزمین شوراها (1929)
  2. تن‌ تن در کنگو (1931)
  3. تن‌ تن در آمریکا (1932)
  4. سیگارهای فرعون (1934)
  5. گل آبی (1936)
  6. گوش شکسته (1937)
  7. جزیره‌ی سیاه (1938)
  8. عصای اسرارآمیز (1939)
  9. خرچنگ پنجه‌طلایی (1941)
  10. ستاره‌ی اسرارآمیز (1942)
  11. راز اسب شاخدار (1943)
  12. گنج‌های راکهام (1944)
  13. هفت گوی بلورین (1948)
  14. معبد خورشید (1949)
  15. سرزمین طلای سیاه (1950)
  16. هدف کره‌ی ماه (1953)
  17. به ماه قدم گذاشتیم (1954)
  18. ماجرای تورنسل (1956)
  19. کوسه‌های دریای سرخ (1958)
  20. تن ‌تن در تبت (1960)
  21. جواهرات کاستافیوره (1963)
  22. پرواز شماره‌ی 714 (1968)
  23. تن‌ تن و پیکاروها (1976)
  24. تن‌ تن و هنر الفبا (1983 ناتمام، 1986 چاپ اولیه، 2004 چاپ کامل)

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های تن تن

  • ترجمه به بیش از هفتاد زبان؛
  • فروش بیش از 200 میلیون نسخه؛
  • اقتباس‌های متعدد تلویزیونی، رادیویی، سینمایی و نمایشی؛
  • یکی از صد کتاب برتر کودکان به انتخاب تایم اَوت (Time Out) در سال 2022.

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های تن تن

  • تن تن یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های کتاب‌های کودکان است. (سایت آمازون)

  • تن تن به شما الهام می‌بخشد تا در دنیای بزرگسالان جوان بمانید. (چارلی هیگسون، نویسنده)

  • ماجراجویی‌هایی فوق‌العاده در سرتاسر جهان. (فرانک کاترل-بویس، ده کتاب ضروری برای کودکان در سال 2020)

  • مجموعه کتاب‌های تن تن و میلو به مخاطبان جوان خود نشان می‌دهد که دنیا با همه‌ی پیچیدگی‌هایش، در نهایت از آنِ آن‌ها است. (وال استریت ژورنال)

  • ماجراهای تن تن و میلو یکی از مجموعه کتاب‌های مورد علاقه‌ی من در دوران کودکی است... این مجموعه من را ترغیب کرد تا مجموعه‌ی کارتونی خودم را بسازم. (پیتر می، رمان نویس جنایی)

  • من شیفته‌ی راه و روشی شده‌ام که هرژه داستا‌ن‌هایش را تعریف می‌کند. ماجراهایی بزرگ و حماسی درباره‌ی یک خبرنگار جوان که به سرتاسر دنیا سفر می‌کند تا قصه‌هایی برای روایت کردن بیابد. (استیون اسپیلبرگ، کارگردان مطرح آمریکایی، «ماجراهای اسپیلبرگ: مصاحبه»، نیویورک تایمز، 2011)

کتاب ماجراهای تن ‌تن 4: سیگارهای فرعون برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کمیک بوک‌های ماجراهای تن تن و میلو از مطالعه‌ی کتاب ماجراهای تن ‌تن 4: سیگارهای فرعون لذت می‌برند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون
نویسنده
مترجمنادر تکمیل همایون
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-622-6839-91-4
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون

برای دریافت کتاب ماجراهای تن تن 4: سیگارهای فرعون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.