معرفی و دانلود کتاب مالیس 1: قعر وحشت

عکس جلد کتاب مالیس 1: قعر وحشت
قیمت:
۸۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مالیس 1: قعر وحشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مالیس 1: قعر وحشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مالیس 1: قعر وحشت

کتاب مالیس 1: قعر وحشت رمانی فانتزی برای نوجوانان است که توسط کریس وودینگ نوشته شده و دن چرنت تصویرگری آن را بر عهده داشته. این کتاب ترکیبی منحصربه‌فرد از یک رمان متنی با یک رمان مصور به‌شمار می‌رود و داستان آن درباره‌ی دو پسر به نام‌های سِت و کِیدی‌ست که به‌دنبال کتاب مصور اسرارآمیزی به نام مالیس می‌گردند. کتاب مصوری که همه درباره‌اش شنیده‌اند، ولی هیچ‌کسی آن را نخوانده است.

درباره‌ی کتاب مالیس 1: قعر وحشت

انتشار کتاب اختراع هوگو کابره و ساخت فیلمی به نام هوگو بر اساس آن، باعث شد ایده‌ی ترکیب رمان‌های متنی با رمان‌های گرافیکی محبوبیت زیادی پیدا کند. در سال‌های اخیر، نویسندگان زیادی چنین رمان‌های مصوری تولید کرده‌اند که کتاب مالیس 1: قعر وحشت (Malice) نوشته‌ی کریس وودینگ (Chris Wooding) را می‌توان یکی از بهترین مصداق‌های این فُرمِ نوظهور دانست. این رمان، که در نقطه‌ی تلاقی ژانر‌های ترسناک و فانتزی قرار می‌گیرد به زبان‌های متعددی ترجمه شده و تحسین بسیاری از منتقدین و خوانندگان را برانگیخته است.

داستان رمان مصور مالیس 1: قعر وحشت، حول یک کمیک‌بوک بسیار محبوب و مشهور به نام مالیس شکل می‌گیرد. هیچ‌کس کمیک‌بوک مالیس را ندیده و نخوانده است ولی افسانه‌ها و شایعه‌های زیادی درباره‌ی آن رواج پیدا کرده‌اند. برخی باور دارند که اگر مواد لازم را جمع‌آوری کنید، آن‌ها را بسوزانید و وِرد مناسب را بخوانید، جیک مخوف ظاهر می‌شود و شما را به جهان مالیس می‌برد. برخی دیگر هم باور دارند همه‌ی این‌ها شایعه است و چنین کتابی وجود ندارد.

معرفی و دانلود کتاب مالیس 1: قعر وحشت

اما سِت و کیدی مطمئن‌اند که مالیس وجود دارد. خصوصاً بعد از اینکه دوست‌شان لوک غیبش می‌زند و این دو دوست در خانه‌اش کتاب مالیس را پیدا می‌کنند.

در بخش‌های آغازین کتاب مالیس 1: قعر وحشت، بعد از اینکه ست و کیدی متوجه می‌شوند تمامی چیزهایی که در مورد مالیس شنیده بودند حقیقت داشته، تصمیم می‌گیرند با احضار جیک مخوف به مالیس بروند. اما مشکل اینجاست: هنگامی که شما وارد مالیس می‌شوید، فقط یک راه برای خروج از آن وجود دارد و خروج از مالیس به‌اندازه‌ی ورود به آن، آسان نیست.

کریس وودینگ به‌خوبی توانسته است فضایی ترسناک و دلهره‌آور را در کتاب مالیس 1: قعر وحشت ایجاد کند و با فضاسازی دقیقی که انجام داده است، شما را در داستان غرق خواهد کرد و تا حدِ مرگ خواهد ترساند.

این کتاب، که تصویرگری آن را دن چرنت برعهده داشته، توسط فرهاد تقی پور ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مالیس 1: قعر وحشت

  • قالب‌بندی خلاقانه و داستان سریع و مهیج کتاب مالیس 1: قعر وحشت قطعاً هر نوجوانی را که از ترس خوشش می‌آید، راضی خواهد کرد. (Bulletin of the Center for Children’s Books)
  • خط داستانی سریع و محیط خطرناکی که کریس وودینگ در کتاب مالیس 1: قعر وحشت ایجاد کرده است، توجه بسیاری به خود جلب خواهد کرد. جذاب‌تر از آن، بخش‌هایی از کتاب هستند که در آن‌ها پانل‌های کمیک بوکی جایگزین متن می‌شوند. (Publishers Weekly)
  • به نظر می‌رسد که سرزمین تالکین و گیمن، برنده‌ی دیگری را برای ما به‌ارمغان آورده است. کتاب مالیس 1: قعر وحشت بسیار خواندنی‌ست. (Fantasy Literature)
  • هیچ کتاب نوجوانی تاکنون من را تا این اندازه نترسانده است... خواندن کتاب مالیس 1: قعر وحشت را به همه توصیه می‌کنم. (Guardian)
  • این فقط یک افسانه نیست. این مالیس است، وحشتناک؛ واقعی؛ و نوشته‌شده توسط کریس وودینگ... من واقعاً به کتاب‌های ترسناک علاقه ندارم؛ اما نتوانستم کتاب مالیس 1: قعر وحشت را لحظه‌ای رها کنم. (Booktrends)

کتاب مالیس 1: قعر وحشت برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این کتاب نوجوانانی هستند که به داستان‌های تخیلی و ترسناک علاقه دارند. از طرف دیگر، خوانندگانی که به کتاب‌های مصور و کمیک بوک علاقه‌مندند نیز از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب مالیس 1: قعر وحشت می‌خوانیم

مهتاب از پنجره به درون اتاق می‌تابید و همه‌چیز شبیه روح، آبی و سفید شده بود. گرمایی در اتاق نمانده بود. تخت، کمد و لباس‌های مچاله‌شده در تاریکی فرورفته بودند.

لوک دست‌هایش را توی جیبش چپاند و گفت: «خب، باید بگم که برق وقت مناسبی رو برای رفتن انتخاب نکرده.» اما اصلاً شوخی خنده‌داری نبود. باورش سخت بود که قطعی برق، آن هم در چنین موقعی، واقعاً تصادفی باشد.

«من بهت گفتم، بهت گفتم که این کار رو نکن!»

«آروم باش، فقط فیوز پریده.» لوک این را گفت و یک لحظه همان‌جا ایستاد. بعد متوجه شد که در چنین شرایطی از پسرها انتظار بیشتری می‌رود. با اکراه اضافه کرد: «من می‌رم زیرزمین و فیوز رو می‌زنم.»

هدر دیوانه‌وار سرش را تکان داد و گفت: «اون وقتی می‌آد سراغت که تنهایی.»

«چی؟»

«جیک مخوف. همه می‌گن وقتی می‌آد سراغت که تنهایی.»

لوک نگاه عاقل‌اندرسفیهی به او کرد و ادامه داد: «می‌گم فقط فیوز پریده.» چون جرئت نمی‌کرد به چیز دیگری فکر کند.

هدر ساکت شد.

لوک به سمت در اتاق‌خواب رفت و با تردید دستش را روی دستگیره گذاشت.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: ناحیه‌ی میدلندز
ماجرای شِش‌ها و بازی نور
زندگی بر فراز صخره‌ها
ناپیدا
عملیات ناموفق
لندن
هیولای توی کمد
هنری گلزورث
موش‌های زیرشیروانی
بخش دوم: برجِ ساعت
امانتی ناخوشایند
تفاله
اسمی برای گربه
باغ‌وحش جهنمی
پیش به‌سوی خانه
حرکت قطار
بخش سوم: سیاهچال
در دلِ تاریکی
آهسته و پیوسته
یک مشت دروغ
هشداری برای کید
تعقیب‌وگریز
آخرین قطار
وقت‌کُشی
رو به پایین
چشم‌ها
تصمیم سخت
تقسیم راه
اکتبر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مالیس 1: قعر وحشت
نویسنده
مترجمفرهاد تقی پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات385
زبانفارسی
شابک978-622-274-151-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مالیس 1: قعر وحشت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مالیس 1: قعر وحشت

برای دریافت کتاب مالیس 1: قعر وحشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.