معرفی و دانلود کتاب صوتی تیمارستان متروک

عکس جلد کتاب صوتی تیمارستان متروک
قیمت:
۸۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیمارستان متروک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تیمارستان متروک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تیمارستان متروک

کتاب صوتی تیمارستان متروک، رمانی ترسناک برای مخاطب نوجوان است که توسط دن پابلوکی نوشته شده است. در این رمان که برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کنتاکی بلوگرس نیز شده است، دو خواهر و برادر به نام‌های بری و نیل، به همراه دوستان جدیدشان به تیمارستان گریلاک که بنابر شایعات اهالی تسخیرشده است می‌روند تا از راز آن سر در بیاورند؛ اما هیچ‌کدام برای چیزی که در تیمارستان پیدا می‌کنند آماده نیستند.

درباره‌ی کتاب صوتی تیمارستان متروک

داستان کتاب تیمارستان متروک (The Ghost of Graylock)، نوشته‌ی دن پابلوکی (Dan Poblocki)، درباره‌ی نیل و بری است که پس از طلاق والدین‌شان، به خانه‌ی دو خاله‌شان در شهر هدسون فرستاده می‌شوند. در جنگل‌های اطراف این شهر، تیمارستانی وجود دارد که پانزده سال قبل به این علت که تعدادی نوجوان در آن به قتل رسیده بودند، تعطیل و متروکه شده بود. نیل با یکی از پسران هم‌سن‌و‌سالش به نام وسلی که اهل همان‌جاست دوست می‌شود و وسلی او را با افسانه‌ی پرستار ژانت آشنا می‌کند که به گفته‌ی همه، مسئول قتل نوجوانان بوده و اکنون تیمارستان را تسخیر کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تیمارستان متروک

در ادامه‌ی کتاب تیمارستان متروک، نیل که همیشه به داستان‌های ارواح علاقه داشته و برنامه‌ی تلویزیونی مورد علاقه‌اش «کاوشگران ارواح» است، تصمیم می‌گیرد به همراه خواهرش بری و دوستان جدیدش یعنی وسلی و اریک به تیمارستان برود تا خودش همه‌چیز را به چشم ببیند و آنجا برای یافتن سرنخ بگردد. آن‌ها یک شب، بدون اینکه به کسی بگویند وارد تیمارستان می‌شوند و با این کارشان زنجیره‌ای از وقایع را کلید می‌زنند که جان همه‌شان را در خطر می‌اندازد.

شخصیت‌های داستان تیمارستان متروک، به خوبی پرداخت شده‌اند و مخاطب به راحتی می‌تواند با آن‌ها هم‌ذات‌پنداری کند. نیل و بری، شخصیت‌هایی کنجکاوند و همین کنجکاوی است که آن‌ها را به تیمارستان می‌کشاند. وسلی و اریک هم شخصیت‌هایی جذاب و متفاوتند و به همین علت در ماجراجویی‌های نیل و بری همراهی می‌کنند.

تصویرسازی و توصیفات دن پابلوکی در کتاب تیمارستان متروک باعث شده فضای داستان گیرایی و جذابیت ویژه‌ای پیدا کند و توصیفات دقیق او، حس ترس و وحشت شخصیت‌ها را به خوبی نشان می‌دهد. علاوه‌براین، این داستان پیچش‌های پیش‌بینی‌ناپذیر زیادی دارد که مخاطب را تا لحظه‌ی آخر شگفت‌زده می‌کنند.

کتاب تیمارستان متروک توسط رعنا باقریان کوشکقاضی (که در مواقعی با نام مستعار مروا باقریان خوانده می‌شود) ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب توسط نشر صوتی آوانامه و به گویندگی آرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند و مریم پاک ذات تهیه شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی تیمارستان متروک

  • منتخب لیست YALSA برای بهترین داستان نوجوانان
  • منتخب لیست ALA برای بهترین داستان نوجوان در سال 2013 و 2014
  • منتخب انجمن صنفی کتابخانه‌های جوان (Junior Library Guild selection)
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کنتاکی بلوگرس در سال 2014 (Kentucky Bluegrass Award)

نکوداشت‌های کتاب صوتی تیمارستان متروک

  • دن پابلوکی کلیشه‌های رایج ژانر وحشت را کنار می‌گذارد و شخصیت‌های داستانش را از یک صحنه‌ی هراس‌آور به صحنه‌ی هراس‌آور دیگری می‌فرستد. (وب‌سایت بوک لیست)

  • فصل‌های کوتاه با پایان‌هایی نفس‌گیر و پیچش‌های داستانی متعدد، باعث می‌شوند خوانندگان صفحات کتاب را سریع و باشتاب ورق بزنند. (School Library Journal)

  • داستانی واقعاً ترسناک که تنش را از همان صفحه‌ی اول آغاز می‌کند. (Junior Library Guild)

کتاب صوتی تیمارستان متروک برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک و ژانر وحشت از شنیدن کتاب صوتی تیمارستان متروک لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی تیمارستان متروک می‌شنویم

وقتی به پل کوچک نزدیک شدند، به حصار توری زنگ‌زده‌ای برخوردند که روبه‌جلو خم شده بود. نیل در قسمت پایین آن، چشمش به فضای باز کوچکی افتاد. اریک، سیم‌های توری را گرفت و بالا کشید. شکاف باز‌تر شد. بری، وسلی و نیل، یکی‌یکی از شکاف به داخل خزیدند. اریک هم با احتیاط و درحالی‌که خودش را به زمین کثیف چسبانده بود، تا پیچ‌و‌تاب‌های فلز بدنش را خراش ندهد، پشت سرشان رفت. جاده از روی پلی بتونی می‌گذشت. پلی که بالای آبی خزه‌بسته و نی‌های بلندی که تکان می‌خوردند بود و به جزیره‌ای دراز و باریک می‌رسید. نیل با دیدن محوطه‌ی بیمارستان، شگفت‌زده شد. درختان کاج، دو طرف جاده را گرفته بودند و سایه‌ای همیشگی درست می‌کردند که البته نیل یک‌جور‌هایی انتظارش را داشت. مقابل‌شان، لای شاخ‌و‌برگ درختان، حجم سنگی بزرگ خاکستری‌رنگی پیدا بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
30 دقیقه
بخش اول: راه فرار - فصل اول و دوم
34 دقیقه
فصل سوم تا پنجم
31 دقیقه
فصل ششم تا نهم
29 دقیقه
فصل دهم تا دوازدهم
31 دقیقه
فصل سیزدهم تا شانزدهم
33 دقیقه
فصل هفدهم تا بیستم
33 دقیقه
فصل بیست و یکم تا بیست و ششم
30 دقیقه
بخش دوم: کابوس غرق شدن - فصل بیست و هفتم و بیست و هشتم
25 دقیقه
فصل بیست و نهم تا سی و سوم
35 دقیقه
فصل سی و چهارم تا چهلم
36 دقیقه
فصل چهل و یکم تا چهل و ششم
34 دقیقه
فصل چهل و هفتم تا پنجاه و سوم
42 دقیقه
بخش سوم: سوزن سوزن - فصل پنجاه چهارم تا پنجاه و نهم
40 دقیقه
فصل شصتم تا پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تیمارستان متروک
نویسنده
مترجمرعنا باقریان کوشکقاضی
راویآرمان سلطان زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تیمارستان متروک

negar soltani
۱۴۰۲/۶/۱۲
داستان مهیج و جذاب و متفاوتی بود که با صدای گرم خواننده، احساس حضور در داستان پررنگ تر میشد
درکل جالب بود و خیلی زود داستان رو گوش کردم و به انتها رسوندم، این داستان رو به نوجوانان بیشتر پیشنهاد میکنم کما اینکه خودمم با خوندنش کمی رو ذهنم تاثیر داشت و از تنهایی میترسیدم
رویا +
۱۴۰۲/۶/۱۲
آقای سلطان زاده، خانم بیرانوند و خانم پاک ذات به تنهایی استاد هستند، مگر میشه این سه اسم یکجا جمع شوند و کتاب را گوش نکرد؟! من قبلا نسخه متنی کتاب را خواتده بودم ولی شنیدنش هم خوب بود. جدا از روایت داستان، محتوای داستان برای رده سنی نوجوانه، برای همان سطح هم باید قضاوت بشه.
Maryam
۱۴۰۳/۲/۴
کتاب عالی بود گویا و روان با موضوعی که آدم رو جذب میکنه که گوش کنه و این که گویندگی هر شخص با شخصیت خاص خودش و صدا هر چیزی که در داستان توصیف میشه و این کار باعث میشه قوه تصور شنونده تحریک بشه و اون صحنه رو به تصویر بکشه و این قشنگی و جذابیت کار رو دو چندان میکنه ممنون از زحمتی که کشیدینو این کتاب رو توصیه میکنم که بخونن
پروانه رئوف
۱۴۰۲/۶/۳
کتاب خیلی خوبی بود تو لحظه به لحظه‌اش ترس رو احساس میکردی، کتاب خوان هم عالی حق مطلب رو ادا کرده بود.
Leila Arefi Arefi
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
از اسم کتاب هم که مشخصه با یک داستان رازآلود رو به رو هستیم. چند تا نوجوان که دنبال هیجان هستن باعث به وجود اومدن این داستان شدن.
شاید گاهی اوقات باید به نوجوان ها اعتماد کنیم و اون ها رو جدی بگیریم.
هاله ک
۱۴۰۲/۷/۴
کتاب کاراکترهای نوجوان داشت ولی من بزرگسال هم با لذت و هیجان داستان را دنبال میکردم و برام جذاب بود. صداپیشگی عالی. کاش فن بیان این عزیزان الگویی بشه برای هنرپیشگان سینما که ۷۰ درصد جملاتشون نامفهومه
زهره اندیشه
۱۴۰۳/۱/۵
گویندگی و فضای داستانی که ترسیم شده عالی بود و من دوست داشتم
اما سطح پیچیدگی داستان در حد داستان‌های نوجوان است و به راحتی میتونی پایان و روند داستان رو حدس بزنی
Moien Attarzadeh
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب بیمارستان متروک کتابی سرگرم کننده اما نسبتا بی کیفیت می‌باشد زیرا روند داستانی این کتاب خیلی خوب طی نمی‌شود و شنونده و خواننده را کامل درگیر شخصیت‌های داستان نمی‌کند
ارمیتا عمیدی
۱۴۰۳/۱/۴
این کتاب خیلی قشنگ بود و کتاب مورد علاقه‌ی من است که به پیشنهاد دوستم گوش کردم اگر نوجوان و جوان هستید و از کتاب‌های ترسناک و ارواح خوشتان میاد حتما این کتاب خفن را گوش کنید
Lotus
۱۴۰۲/۱۱/۸
سلام روز زیباتون بخیر باید بگویم واقعا جذاب بود و من دوستش داشتم.
صدای گرم خواننده کمک می کرد تا در کنار بقیه شخصیت‌ها باشم و داستان رو با خودم تصور کنم. ممنون از لطفتون
سعید عبدالهی
۱۴۰۲/۷/۲۹
کتاب خوبی بود بلاخره تمومش کرد مجذاب بود، زیبا و هیجان انگیز پیشنهاد میکنم حتماً گوش بدید مخصوصا با صدای گرم و شیرین و جناب سلطان زاده حس خوبی به شنونده میده
فیروزه
۱۴۰۲/۶/۲۹
کتاب جالبی بود. از دید چند تا نوجوون که دنبال ماجراجویی هستن و با رفتن به یک تیمارستان قدیمی ماجراهاشون شروع میشه. متن روونه و اجرای راوی هم خیلی خوبه.
Naz Gol
۱۴۰۲/۶/۱۵
کتاب در ژانر وحشت بود. واقعا سعی می‌کردم شبها گوش ندم، گوینده‌ها که نیازی به تعریف ندارند، عالی خود داستان هم پر کشش و ترسناک بود. کتاب خوبی بود دوستش داشتم
Arian
۱۴۰۲/۶/۱۴
واقعا یکی از کتاب‌هایی که بود حس ترس رو به آدم میداد و باهاش احساس هیجان میکردی صداپیشگی کتاب هم عالی بود این کتاب رو حتما باید یک بار بشنوین
ثمین رئوف
۱۴۰۳/۱/۱۰
اگه دنبال یک رمان صوتی ترسناک و عالی هستید این کتاب رو پیشنهاد میدم. من رو یاد فیلم یتیم انداخت این داستان شایدم برگرفته از همون بود
مشاهده همه نظرات 42

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تیمارستان متروک

برای دریافت کتاب صوتی تیمارستان متروک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.