معرفی و دانلود کتاب فرانکنشتاین

عکس جلد کتاب فرانکنشتاین
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرانکنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرانکنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرانکنشتاین

کتاب فرانکنشتاین مشهورترین اثر مری شلی، روایتی است تخیلی در رابطه با سرگذشت زندگی هیولایی ترسناک که به وسیله‌ی دانشمندی برجسته اما جاه طلب از اجزای بدن مردگان درست شده است.

موضوع اصلی کتاب فرانکنشتاین چیست؟

فرانکنشتاین نام دانشمندی کنجکاو با آمال و آرزوهای بزرگ است که از کودکی به دنبال کشف چیز‌های خارق‌العاده در دنیای اطرافش می‌گردد. همین خصوصیت اخلاقی او سبب می‌شود تا روزی تصمیم بگیرد به وسیله‌ی تکه‌های اعضای بدن مردگان و اعمال نیروی فشرده‌ی برق به آن‌ها، موجودی زنده که شبیه به انسان است خلق کند.

موجودی مشابه انسان اما با جثه‌ای بزرگ‌تر و ظاهری ترسناک که ماحصل ده‌ها تکه از مردگان مختلف بوده و رد بخیه حاصل از به هم دوختن تمامی اعضا در کلیه بدن او کاملاً مشهود است. ساخت این موجود تغییری عجیب بر روی زندگی خالقش می‌گذارد و داستان جایی به اوج خود می‌رسد که فرانکنشتاین خود نیز نمی‌تواند هیولای ساخته‌ی دست خود را کنترل کند.

کتاب فرانکنشتاین (Frankeshtein) با تاثیری بسیار زیاد بر روی جامعه زمان خود سبب شد تا بعدها کلمه‌ی فرانکنشتاین به شکل سرواژه‌ای در فرهنگ لغات آورده شود. در این رمان، خالق و مخلوق هر دو ذاتاً یک هیولا هستند. هیولای ساخت دست فرانکنشتاین نخست هیچ اسمی ندارد، اما بعد از چندی با نام همان خالق خود شهرت می‌یابد. هیولایی نابودگر که حتی خالقش قادر به مهار او نیست.

آثار سینمایی بسیاری بر اساس این کتاب ساخته شده‌اند که شهرت بسیاری برایش رقم زده‌اند. نخستین فیلم در سال 1910 به وسیله‌ی سرمایه‌گذاری شرکت ادیسون تولید شد ولی اولین فیلم مشهوری که برگرفته از این کتاب بود در سال 1931 با بازیگری بوریس کارلوف و کارگردانی جیمز ویل بر روی پرده سینماها رفت.

به عقیده‌ی عده‌ی بسیاری رمان فرانکنشتاین به عنوان نخستین نمونه رمان علمی تخیلی باید محسوب شود چرا که برخلاف دیگر آثار گذشته که صرفاً نشانه‌های فانتزی دارند، قهرمان اصلی این کتاب به شکلی عمدی به دنبال تجربه‌ای ترسناک و خلق فضایی تخیلی می‌رود. بر همین اساس می‌توان گفت این کتاب تاثیری چشمگیر بر روی ادبیات داستانی و فیلم‌های ژانر وحشت گذاشته است.

مری شلی را بیشتر بشناسیم:

مری شلی (Mary Shelley) نخستین نویسنده‌ای‌ است که قوانین علمی را در آثارش به کار گرفته و با ابتکار خود ژانر علمی تخیلی را در تاریخ ادبیات جهان خلق کرده است. هیولایی که او در این کتاب به تصویر کشیده، تمثیلی‌ست از انسان تنها و هراسان مدرن که در جهان کنونی سرگشته و حیران است.

شلی در دوره‌ای زندگی می‌کرد که علوم طبیعی به طرزی شگفت‌انگیز رو به جلو بود، به شکلی که در طی چند سال بعد انقلاب صنعتی اروپا روی داد. جهان با دنیای کلاسیک و قرون وسطایی خداحافظی کرده و وارد دنیایی جدید شد. شلی نخستین بار با خلق شخصیت فرانکنشتاین که ماحصل علم و استفاده از مجهولات آن بود نوعی ادبیات جدید به نام ترسناک علمی پدید آورد که تا قبل از آن وجود نداشت. او بعدها در مقدمه‌ای که بر این رمان نگاشت، اذعان کرد که کتاب فرانکنشتاین را از یک کابوس شبانه الهام گرفته است.

در بخشی از کتاب فرانکنشتاین می‌خوانیم:

جاده‌ی پیش رویم بسیار طولانی به نظر می‌رسید. می‌توانستم خاکی را که زیر پایم خرد می‌شد و صدا می‌داد، حس کنم. من مجذوب آن همه زیبایی شدم. سبزی دره‌ها زیبا و خالص بود. آن‌ها در پای کوه‌ها گسترده شده بودند. درختان کاج بلند و محکم قد برافراشته بودند؛ برگ‌های سوزنی آن‌ها روی زمین پاشیده شده بود. باد ملایمی می‌وزید.

هنگامی که از مقابل کلبه‌ها رد می‌شدم، فکر کردم زیستن در این زندگی ساده چقدر خوشایند است. مردم داخل آن‌ها نگران مرگ یا تهدید یا هیولاها نبودند.

به راهم ادامه دادم. کوه در مقابلم مثل یک قلعه‌ی عظیم سر برافراشته بود. می‌دانستم نمی‌توانم تمام آن راه را پیاده بروم.

کشاورزی بارهایم را سوار یکی از قاطرهایش کرد. قاطر بارهایم را حمل می‌کرد.

وقتی به کوه رسیدم، جاده تغییر کرد. دیگر خبری از راه رفتن روی خاک نرم نبود. زمین سخت و سنگلاخ بود. ما کنار سنگ‌های دندانه‌دار و شاخه‌های خاردار ایستادیم.

چند بار به بالا نگاه کردم. دیگر قادر نبودم قله‌ی کوه را ببینم؛ اما این موضوع باعث توقفم نشد. می‌دانستم سفری طولانی پیش رو دارم.

کنار جویبارهای کوهستان برای آب خوردن توقف می‌کردم و سپس کمی استراحت نمودم. قاطر تنها همراه من بود.

پس از چند روز، جاده باریک شد. جاده تندوتیزتر و ناهموار شد. صخره‌ها خطرناک شده بودند. می‌دانستم قاطر از پس آن‌ برنخواهد آمد. افسارش را باز کردم تا بتواند به‌سلامت آن راه را برگردد.

بالا رفتن از کوه برایم مهم نبود. آن کاری بود که ناچار باید انجام می‌دادم. مادامی که برای رسیدن به قله تقلا می‌کردم، ذهنم آزاد بود. فقط به پیش رفتن فکر می‌کردم.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شمال یخ‌زده
فصل دوم: داستان فرانکشتاین
فصل سوم: خلق
فصل چهارم: موجود
فصل پنجم: تب و شکست
فصل ششم: قتل
فصل هفتم: دوباره در خانه
فصل هشتم: بی‌عدالتی
فصل نهم: کوهستان
فصل دهم: داستان هیولا
فصل یازدهم: خواسته‌های هیولا
فصل دوازدهم: پیشنهاد
فصل سیزدهم: بازگشت به گورستان‌ها
فصل چهاردهم: زندان
فصل پانزدهم: عروسی
فصل شانزدهم: سوگند نهایی
فصل هفدهم: کاپیتان والتون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرانکنشتاین
نویسنده
مترجمبهارک قهرمان
ناشر چاپیانتشارات دادجو
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-622-6210-95-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرانکنشتاین

بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۱/۱۱/۱۱
ایده داستان فوق‌العاده است و تا کنون دست مایه ساخت آثار سینمایی زیبایی شده و همچنان این ایده وسوسه گر است.
ولی ایده داستان خوب پرداخت نشده و بسیار خام است. داستان با سرعت زیادی و بسیار ساده انگارانه پیش می‌رود و
نه شخصیت پردازی درستی را شاهدیم و نه موقعیت پردازی خوبی را. گویی شخصی تند تند و با
عجله قصه‌ای را به اختصار تعریف می‌کند ولی فکر پشت داستان به حدی جذاب است که تا آخر خواننده را به دنبال خود می‌کشاند.
در این راستا کتاب غبرستان حیوانات خانگی اثر استیون کینگ هم پیشنهاد می‌شود.
فاطمه موسی
۱۳۹۹/۴/۲۸
من میتونم بگم بی نظیر بود و برای لحظه‌ای اشک توی چشمام جمع شد چون ویکتور با خلق اون هیولا باعث نابودی دوستانش و خانوادش شد و این می‌تونه نشون بده گاهی بعضی از اشتباهات ما هرچند کوچک باشد اما می‌تونه نتیجه‌ی بسیار بدی داشته باشه و ما باید تاوان اشتباه خودمون رو بدیم، پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو بخونید چون میشه چیزهای زیادی ازش یاد گرفت.
paria monfared
۱۴۰۲/۸/۱۳
کتاب جالبی بود ارزش یکبار خوندن رو داشت اما کتاب دارای ضعف‌های زیادی بود از جمله شخصیت پردازی‌های نصفه نیمه طوری که نویسنده انگار میخواست فقط یک چیزی سرهم کنه و داستانو ببنده برای مثال خبری از برادر دیگر فرانکشتاین نبود یهویی حذف شد. هیولایی که ساخت چطور تعقیبش میکرد و با چه منطقی اون کارارو انجام میداد کلا ضعف‌های داستان زیاد بودند اما درکل کتاب قابل قبولی بود و برای یکبار خواندن سرگرم کنندست.
queen a.s
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
داستان بسیار متفاوت از بقیه کتاب‌ها داشت و این برایم جالب تموم شد
من حدس زدم که پایان خوبی داشته باشد اما اینطور نبود و این منجر به تفاوت این رمان با بقیه‌ی رمان‌ها بود
سیر داستان رو نویسنده به خوبی پیش برد اما‌ای کاش اون دختره نمیمرد
به همه کسایی که میخوان بخوننش توصیه میکنم که کتاب رو در عصر پنجشنبه نخونید
Zahra
۱۴۰۱/۱۱/۳۰
فوق العاده‌ترین کتابی بود که خونده بودم، داستان جذاب و یکم ترسناکی داشت که آدمو مجبور میکرد یه لحظه هم ازش دست نکشی... ولی نویسنده داستان رو خیلی سریع پیش میبرد و اگه یکم به جزئیات داستان بیشتر توجه میکرد خیلی بهتر میشد، ولی بازم رضایت کننده بود، خوبه که حتما بخونیدش
ستایشziآ
۱۴۰۱/۶/۲۵
داستان کوتاه و جالبی بود یه ساعت زمانمو پر کرد و البته حس کردم یه زمانی میرسه که دیگه پشیمونی فایده‌ای نداره و این حس و خیلی از این داستان گرفتم و درکش کردم شاید همه ما کارهای کرده باشیم که هیچوقت نتونیم جبرانش کنیم و پشیمون شیمو کاری ازدستمون بر نیاد
ایمان دانشی
۱۳۹۹/۲/۵
خیلی کتاب خوبی بود، داستانش خوب بود و باجزئیات کامل نوشته شده بود اما من نمیتونم در دسته کتاب‌های ترسناک قرارش بدم چون داستان خیلی سریع اتفاق افتاد و نمیتونست حس ترس رو به خوبی منتقل کنه
نیلوفر معتبر
۱۴۰۰/۱/۱۳
داستان ساده‌ای بود و پیچیدگی خاصی نداشت. بعضی جاهاش منطق روایی نداره و وارد جزئیات نمیشه. ترجمه خوبی داشت و بیشتر برای نوجوانان مناسبه...
به دوستانی که از این سبک کتابا دوست دارن، کتاب "قلب سگ" اثر "میخائیل بولگاکف" رو پیشنهاد می‌کنم...
مهدیه سیدآبادی
۱۴۰۱/۸/۱۷
فضای رمان، فضایی خاکستری بود؛ هم در مورد ویکتور و هم در مورد هیولا. ویکتور برای اختراع خود دست به جنایت می‌زند و هیولا برای دوست داشته شدن خود را تبدیل به یک قاتل می‌کند و در عین حال در پایان احساس پشیمانی دارد.
Ketab Rah
۱۳۹۹/۵/۱۳
داستان کتاب جالب بود اما قلم گیرایی نداشت. ژانر کتاب تخیلی هست اما نگارشش برای گروه سنی کودکان مناسبه. البته با توجه به اینکه نویسنده‌ی کتاب به قرن ۱۷ برمیگرده این سبک از نگارش سطحی قابل درکه.
اکبر شکری
۱۳۹۹/۴/۲۷
این داستان به من فهماند که باید بیش از آنچه فکرش را میکنیم به اعمالمون توجه داشته باشیم این هیولا میتونه هیولای درون ما باشه که خودمان اونو پرورش دادیم.
حسن میرباقری
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
داستان جالب بود ولی تو حوضه ادبیات کلاسیک داستان‌های خیلی بهتری هست. نثر این کتاب ساده بود اما سوال‌های فراوانی که ویکتور موقع تعریف داستانش می‌پرسید خیلی من رو اذیت کرد
احمدرضا شجاعی
۱۴۰۲/۴/۲۵
کتاب خوبی بود اما خیلی خلاصه شده است و کلی گویی میکنه داستان رو پیشنهاد میکنم اگه میخواید با جزئیات داستان راتباط بگیرید نسخه کاملش رو تهیه کنید
آیدا معززی
۱۳۹۹/۱/۲۸
این کتاب واقعا عواطف، احساسات و تنهایی رو خیلی قشنگ به تصویر کشیده.
محمد .
۱۴۰۱/۹/۳
احساس میکنم کتاب خلاصه شده بود شخصیت فرانکشتاین در بسیاری از فیلم‌ها با چهره عجیبش حضور داره بهتره با داستان این شخصیت هم اشنا بود
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب فرانکنشتاین

برای دریافت کتاب فرانکنشتاین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.