معرفی و دانلود کتاب مامان رباتی

عکس جلد کتاب مامان رباتی
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مامان رباتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مامان رباتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مامان رباتی

دیوید کالی در کتاب مامان رباتی داستان پسربچه‌ای را به تصویر می‌کشد که احساس می‌کند مادرش هیچ حواسش به او نیست و در شغل خود غرق شده است. از این رو تصمیم می‌گیرد یک ربات برای خود بسازد که هر شب غذای مورد علاقه‌اش را درست کند، او را مجبور نکند اتاق به‌هم‌ریخته‌اش را تمیز کند و مهم‌تر از همه، او را بابت انجام ندادن تکالیفش توبیخ نکند... خلاصه این که پسر داستان ما می‌خواهد یک مامان رباتی کم‌نظیر داشته باشد.

آیا همه‌ چیز آن‌طور که او تصور می‌کند، پیش خواهد رفت؟

درباره‌ی کتاب مامان رباتی

به نظر شما فوق‌العاده نیست مادری داشته باشید که هیچ‌ وقت سرش شلوغ نباشد، همیشه برای شما زمان داشته باشد، از شما در مقابل همسایه‌های مزاحم محافظت کند و مهم‌تر از همه، هیچ زمان به شما امر و نهی نکند؟ پسر جوانِ کتاب مامان رباتی (Mama Robot)، نوشته‌ی دیوید کالی (Davide Cali) چنین فکر می‌کند.

دیوید کالی، نویسنده‌ و تصویرگر نام‌آشنای ایتالیایی در کتاب نامبرده، یک مامان رباتی‌ را به تصویر می‌کشد که کاملاً با نیازهای یک کودک سازگار است. منظورمان این است که در کتاب مامان رباتی، یک ربات وجود دارد و به این شکل برنامه‌ریزی شده که مسواک زدن و جمع و جور کردن اتاق را برای کودکش ممنوع کند. او به پسربچه‌ی داستان ما اجازه می‌دهد تا هر زمان که دلش خواست بیدار بماند و حتی آخر شب‌ها فیلم‌های ترسناک نگاه کند. مامان رباتی هر شب برای شام سیب‌زمینی سرخ‌شده می‌پزد و تکالیف فرزندش را انجام می‌دهد. داشتن چنین مادری باید فوق‌العاده و بی‌نظیر باشد. پس چه چیزی موقعیت را برای شخصیت اصلی داستان ما تا این اندازه دشوار می‌سازد؟...

دیوید کالی در کتاب مامان رباتی تلاش کرده تا احساسات متناقضی را که کودکان نسبت به پدر و مادر خود دارند به تصویر بکشد. داستان کتاب این‌گونه ادامه می‌یابد: کمی بعد از آن که یک مامان رباتی نصیب پسربچه‌ی داستان می‌شود، او در می‌یابد که اگرچه یک مادر رباتی هر کاری که انتظارش را داشته باشد، انجام می‌دهد، اما راستش را بخواهید به نرمی مادر واقعی‌اش نیست! منظورمان این است که ربات سرد و سفت و فلزی است و نمی‌تواند کودک را در آغوش بکشد یا ببوسد... گفتنی است که تصاویر خلق‌شده توسط آنا لورا کانتون دوچندان بر جذابیت و اثرگذاری کتاب حاضر افزوده و درنهایت، ترکیبی عالی از متن و تصویر برای کودکان به ارمغان آورده است.

نکوداشت‌های کتاب مامان رباتی

  • کتاب مامان رباتی، اثری مصور و تخیلی است که در آن یک مادر رباتی فرزندی دارد که هرآنچه را که در مورد جهان می‌داند، به او می‌آموزد. مامان رباتی به شکل خستگی‌ناپذیری سعی می‌کند تا فرزند خود را برای آینده‌ای مبهم آماده سازد. مامان رباتی به کودک خود یاد می‌دهد در زمین‌هایی که ناهموارند، حرکت کند، از کوه‌ها بالا برود و در برابر سختی‌ها از خود مقاومت نشان دهد. همان‌طور که کودک جوان‌تر، قوی‌تر و مستقل‌تر می‌شود، مامان رباتی او را از فاصله‌ای دور تماشا می‌کند و همیشه هم آماده است تا در صورتی که لازم شد، به او کمک کند. کتاب دیوید کالی، مامان رباتی را به عنوان چهره‌ای حمایتگر و محافظ و دوست‌داشتنی به تصویر می‌کشد... داستان مامان رباتی صمیمانه و تکان‌دهنده است و مضامینی همچون خانواده، عشق و پرورش را در سرتاسر داستان در بر می‌گیرد. این کتاب به یقین برای پدر و مادرها و فرزندان به یک اندازه طنین‌انداز می‌شود و پیامی قدرتمند درباره‌ی استحکام پیوندهای خانوادگی ارائه می‌دهد. (Kirkus Reviews)

  • مامان رباتی کتابی درباره‌ی عشق است و دیوید کالی -همانند روش همیشگی خود- آن را با شوخ‌طبعی و صراحت به پیش برده است. تصاویر خیره‌کننده‌ی آنا لورا کانتون کتاب را به سطح کاملاً متفاوتی می‌برد. (Kids Book Review)

  • زمانی که یک کودک احساس می‌کند مادر سخت‌کوشش از او غافل شده، شروع می‌کند به تصور کردنِ این که داشتن یک مامانی که ربات باشد، تا چه اندازه شگفت‌انگیز است. درنهایت، یک مامان رباتی برای او تکالیفش را انجام می‌دهد، فقط غذاهایی را می‌پزد که کودک دوست دارد و به او اجازه می‌دهد تا دیروقت بیدار بماند و فیلم‌های ترسناک تماشا کند. از همه بهتر، مامان رباتی هیچ وقت سر او داد نمی‌زند... گمان می‌کنم که کتاب حاضر اشاره‌ای به زنانگی و نقش مادری است. در سرتاسر کتاب مامان رباتی از رنگ صورتی به شکل جالبی استفاده شده است... همچنین استفاده‌ی جالبی از خطوط در سرتاسر این کتاب وجود دارد. در بعضی از قسمت‌های کتاب، خطوط ضخیم و در بعضی جاهای دیگر، خطوط نازک هستند. این شیوه‌ی استفاده از رنگ صورتی و خطوط، مکمل محتوا هستند. چرا که تضاد میان یک ربات سرد، سخت و مکانیکی را با یک مادر واقعی به تصویر می‌کشند؛ مادری واقعی که نگران فرزندش است و می‌تواند او را در آغوش بگیرد و محبت‌آمیز او را ببوسد. (Canadian Review of Materials)

کتاب مامان رباتی برای چه کسانی مناسب است؟

دیوید کالی کتاب مامان رباتی را برای کودکان 5 تا 10 سال به رشته‌ی تحریر در آورده است. با این حال، کتاب نامبرده می‌تواند برای مربی‌های کودک و پدر و مادرها نیز سودمند واقع شود.

با دیوید کالی بیشتر آشنا شویم

دیوید کالی، نویسنده‌ و تصویرگری سوئیسی‌تبار، متولد سال 1972 است که در ایتالیا به دنیا آمده و آنجا زندگی می‌کند. او را اغلب برای کتاب‌های مصور و رمان‌های گرافیکی‌ای که برای کودکان نوشته است، می‌شناسند. آثار دیوید کالی در بیش از بیست و پنج کشور به انتشار رسیده و به بسیاری از زبان‌ها نیز ترجمه شده است. بد نیست اشاره کنیم که او برخی از داستان‌هایش را با نام‌های مستعار تارو میازاوا (Taro Miyazawa) و دایکون (Daikon) منتشر می‌کند.

دیوید کالی نویسنده‌ی پرکاری است و از او آثار متعددی به زبان فارسی ترجمه شده است. از میان این آثار می‌توان به این کتاب‌ها اشاره کرد: «آدم بزرگ‌ها هیچ وقت این کارها را نمی‌کنند»، «ماجرای باورنکردنی مدرسه‌ی من»، «به مدرسه دیر رسیدم چون ...»، «مشق شبم را ننوشتم چون ...»، «قصه‌ی کوچولو موچولوی نخودی» و «صبح به خیر، همسایه».

جوایز و افتخارات دیوید کالی

  • برنده‌ی جایزه‌ی Eurochocolate در سال 2001 در ایتالیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی Baobab برای بهترین آلبوم
  • برنده‌ی جایزه‌ی Premio Legambiente در سال 2019 در ایتالیا
  • برنده‌ی جایزه‌ی Prix Suisse Enfantaisies در سال 2006
  • برنده‌ی جایزه‌ی Selezione CJ Picture Book برای کتاب L’orso con la spada در کشور کره در سال 2009
  • برنده‌ی جایزه‌ی Chinatimes برای بهترین آلبوم کودکان در سال 2009 در تایوان
  • و ...

در بخشی از کتاب مامان رباتی می‌خوانیم

با خودم گفتم چه‌طور یک مامان رباتی بسازم! مامان رباتی هیچ‌وقت سر کار نیست. تمام وقتش پیش خودم است. همیشه خودش مرا به مدرسه می‌برد. آن‌وقت من تنها کسی هستم که، به جای مامان، یک ربات راست‌راستکی دارد.

مامانِ رباتی از من محافظت می‌کند؛ در برابر پینکی، سگ همسایه، که تا مرا می‌بیند عوعو می‌کند، یا قلدر مدرسه که خوراکی‌ام را از من می‌گیرد، یا ماشین‌هایی که جلوی چراغ راهنما توقف نمی‌کنند...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مامان رباتی
نویسنده
مترجمرضی هیرمندی
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-622-683960-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مامان رباتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مامان رباتی

برای دریافت کتاب مامان رباتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.