معرفی و دانلود کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم: کاربردها و استانداردها

عکس جلد کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم: کاربردها و استانداردها
قیمت:
۱۴۷۵۰۰ ۷۳,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم: کاربردها و استانداردها

ویلیام استالینگز در کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم مهم‌ترین برنامه‌ها و ابزارهای امنیت شبکه را به شما معرفی می‌کند. به کمک این کتاب با خطراتی که ممکن است اطلاعات سازمانی یا فردی شما را تهدید کند، آشنا می‌شوید و روش‌های مقابله با آن را یاد می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم

هدف از نگارش این کتاب بررسی عملی استانداردها و برنامه‌های مهم امنیت شبکه است؛ برنامه‌هایی که به شکل گسترده‌ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌اند و در اعمال امنیت شبکه نقش مهمی را ایفا می‌کنند. ویلیام استالینگز (William Stallings) در کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم (Network Security Essentials: Applications and Standards 5th Edition) مطالبی را پیرامون امنیت شبکه مطرح کرده که می‌توانند در یک ترم تحصیلی مطرح شوند و در تدوین این کتاب از تجربه‌ی واقعی استادان حوزه‌ی نرم‌افزار استفاده شده است.

این کتاب دارای سه بخش اصلی است. بخش اول به الگوریتم‌های رمزنگاری و برنامه‌های کاربردی امنیت شبکه اختصاص دارد و در بخش دوم کتاب مهم‌ترین ابزارها و برنامه‌های امنیت شبکه مثل توزیع کلید، پروتکل احراز اصالت توسعه پذیر و امنیت فضای ابری به شما معرفی خواهند شد. در بخش سوم کتاب نیز با مسائل امنیتی سطح سیستم آشنا می‌شوید و تهدیدها و اقدامات بدافزارها و استفاده از فایروال‌ها یا دیوارهای آتش مورد توجه قرار می‌گیرد. در مجموع، در این ویرایش علاوه بر مباحث ویراست‌های قبلی، به طرح مباحث مهمی پیرامون کنترل دسترسی شبکه، امنیت بد، درهم‌سازی رمزنگاری موسوم به SHA3 و امنیت دستگاه سیار پرداخته شده است.

آن‌چه سبب شده کتاب حاضر به یک برنامه‌ی درسی راهبردی بدل شود، استفاده از شکل‌ها و جداول متعدد برای شفاف‌سازی مباحث هر فصل است. علاوه بر این می‌توانید از واژه‌نامه‌ی تخصصی و لیست حاوی منابع و کتاب‌های مرجع این اثر نیز استفاده کنید. هدف اصلی کتاب امنیت شبکه - ویراست پنجم، تهیه‌ی ابزاری مفید و موثر برای کمک به اساتیدی است که قصد تدریس چنین موضوعاتی را دارند. از طرف دیگر علاقه‌مندان به مباحث مربوط به امنیت شبکه نیز با استفاده از بخش‌های «راهنمای حل مساله‌ها»، «راهنمای پروژه‌ها» و «بانک آزمون» می‌توانند به دانشی فراتر از کتاب‌های مقدماتی دست یابند.

کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم ترجمه‌ی عین الله جعفرنژاد قمی است که از سوی انتشارات علوم رایانه منتشر شده و در دسترس عموم علاقه‌مندان به حوزه‌های کامپیوتر و نرم‌افزار قرار دارد.

کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان رشته‌های کامپیوتر و مهندسی نرم افزار می‌توانند از مطالب این منبع استاندارد در زمینه‌ی امنیت داده‌ها استفاده کنند.

با ویلیام استالینگز بیشتر آشنا شویم

ویلیام استالینگز، متولد 1945، نویسنده‌ی آمریکایی‌‌‍تبار است. او دکترای خود را در رشته‌ی علوم کامپیوتر از موسسه‌ی فناوری ماساچوست دریافت کرده و تاکنون بیش از 17 عنوان کتاب در حوزه‌ی کامپیوتر نوشته است. استالینگز مدیر فنی و اجرایی چندین شرکت فناوری پیشرفته بوده است و هم‌اکنون به عنوان یک مشاور مستقل فعالیت می‌کند. عموم مشتریان او تولیدکنندگان کامپیوتر، شرکت‌های توسعه‌ی نرم‌افزار و موسسات تحقیقاتی دولتی پیشرو هستند.

این نویسنده در آثارش به موضوعاتی چون سیستم‌عامل، شبکه‌های کامپیوتری و رمزنگاری پرداخته و از دیگر کتاب‌هایش باید به «Data and Computer Communications (داده‌ها و ارتباطات کامپیوتری)»، «Effective Cybersecurity (امنیت سایبری موثر)» و «5G Wireless (بی‌سیم 5جی)» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم: کاربردها و استانداردها می‌خوانیم

محیط‌های بانک اطلاعاتی که در رایانش ابری استفاده می‌شوند، بسیار متغیر است. بعضی از ارائه‌دهندگان ابر، از مدل چندنمونه‌ای پشتیبانی می‌کنند که برای هر مشترک ابر، DBMS یکتایی را فراهم می‌سازد که بر روی یک نمونه از ماشین مجازی اجرا می‌شود. به این ترتیب، مشترک ابر کنترل کاملی بر روی تعریف نقش، مجازشماری کاربر، و سایر امور مدیریتی مرتبط با امنیت دارد.

سایر ارائه‌دهندگان ابر، از مدل مشارکتی پشتیبانی می‌کنند، که یک محیط ازپیش‌‍تعیین‌شده را برای مشترک ابر فراهم می‌آورد و با شرکای دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. برای این کار، داده‌های هر مشترک با شناسه‌ی آن مشترک برچسب‌گذاری می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
بخش اول: رمزنگاری
فصل دوم: رمزگذاری متقارن و محرمانگی پیام
فصل سوم: احراز اصالت پیام و رمزنگاری کلید عمومی
بخش دوم: کاربردهای امنیت شبکه
فصل چهارم: توزیع کلید و احراز اصالت کاربر
فصل پنجم: کنترل دسترسی به شبکه و امنیت ابر
فصل ششم: امنیت در سطح انتقال
فصل هفتم: امنیت شبکه‌ی بی‌سیم
فصل هشتم: امنیت پست الکترونیکی (ایمیل)
فصل نهم: امنیت IP
بخش سوم: امنیت سیستم
فصل دهم: بدافزارها (نرم‌افزارهای مغرض)
فصل یازدهم: نفوذگران
فصل دوازدهم: فایروال‌ها
پیوست الف: بعضی از جنبه‌های نظریه‌ی اعداد
پیوست ب: پروژه‌هایی برای تدریس امنیت شبکه
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم: کاربردها و استانداردها
نویسنده
مترجمعین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات489
زبانفارسی
شابک978-600-205-070-0
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۷۵۰۰ ۷۳,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم

محسن کاظمی فر
۱۴۰۳/۱/۱۱
سلام دوستان مطالعه کنید مطالعه خیلی خوبه و من این کتابو پیشنهاد میکنم ک خیلی خوبه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم

برای دریافت کتاب مبانی امنیت شبکه - ویراست پنجم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.