معرفی و دانلود کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری

عکس جلد کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری
قیمت:
۴۵۰۰۰۰ ۲۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری

کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری اثری از ویلیام استالینگز در زمینه‌ی آموزش شبکه است که مجموعه‌ای جامع، کامل، شفاف و مفید از داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری را در اختیار دانشجویان، مهندسان کامپیوتر و مهندسان نرم‌افزار می‌گذارد. این اثر اولین‌بار چند دهه‌ی پیش منتشر شد و تابه‌حال ده بار به تجدید چاپ رسیده و موفق شده دوبار جایزه‌ی بهترین کتاب علوم کامپیوتر و مهندسی را ببرد.

درباره‌ی کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری

ویلیام استالینگز (William Stallings) در کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری (Data and Computer Communications) دیدی جامع در زمینه‌ی داده‌ها و ارتباطات درون شبکه‌ای کامپیوترها ارائه می‌دهد و با توضیحات خود روش‌هایی را ترسیم می‌کند که هر دانشجوی رشته‌ی کامپیوتر و هر برنامه‌نویسی بتواند از این کتاب به عنوان یک منبع و راهنما در کارهای خود بهره ببرد. این کتاب که ده بار تا به‌ امروز به تجدید چاپ رسیده، توانسته دوبار برنده‌ی جایزه‌ی کتاب علم کامپیوتر و مهندسی شود و از اعتباری بالایی میان صاحب‌نظران این رشته و این دسته از کتاب‌های مکتوب برخوردار است.

معرفی و دانلود کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری

این کتاب بر نوین‌ترین ساختارها و شیوه‌های موجود در تکنولوژی تمرکز دارد. کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری که از پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی و دانشگاهی است علاوه‌ بر شیوه‌های نوین و تازه‌ی تکنولوژی، بر فرمت‌ها و مدل‌های ثابت‌شده و قابل اعتماد در این حوزه تمرکز کرده و پژوهش‌های خود را مدون نموده است. ویلیام استالینگز در کتاب مشهور خود به تمام علاقه‌مندان و مخاطبان اثری علمی، دقیق و جامع در زمینه‌های موردبحث ارائه داده است. این اثر که بیش از سه دهه است به عنوان مهم‌ترین و اصیل‌ترین کتاب در زمینه‌ی آموزش شبکه و مباحث کامپیوتری محسوب می‌شود، در آموزش‌های خود از نثری سرراست، شفاف و ظریف برای القای اطلاعات بهره می‌برد و می‌تواند شما را در هر سطح دانشی یاری کند.

با اصرار و توجهی که توأمان نسبت به قواعد و قوانینِ اساسی در زمینه‌ی علمی و تکنولوژیکی دارد، ویلیام استالینگز در کتاب خود همچنین به بررسی و نقش اجرایی در محرک‌های پروتکل‌‌ها و طراحی شبکه می‌پردازد و کنکاشی عمیق از آنان ارائه می‌دهد. این پژوهش انتقادی-تشریحی در رویکرد خود بر آن است تا با بررسی جزئی‌نگر و مبسوطی که دارد تمام گستره‌ها و محدوده‌های تکنیکی در انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری را پوشش دهد. این نویسنده‌ی بزرگ و سرشناس همچنین به شما از گستره‌ی عظیم شبکه‌سازی، برنامه‌نویسی، محدوده‌های داخلی و درونی شبکه‌سازی و طراحی پروتکل می‌گوید.

کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری را انتشارات علوم رایانه با ترجمه‌ی قدرت الله سپیدنام روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری

  • اگر نگوییم بهترین کتاب نوشته شده در این زمینه، باید با قاطعیت گفت بی‌شک این یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تا به حال در زمینه‌ی علم کامپیوتر و شبکه نوشته شده است. (Xiaobo Zhou)
  • در کلاس من هم دانشجویانی حضور دارند که در پیش‌زمینه‌هایی در باب کامپیوتر دارند و هم دانشجویانی که هیچ چیز در این زمینه نمی‌دانند و این کتاب می‌تواند برای هر دو گروه کاربردی و مفید باشد. (Mike Kain)
  • تحسین‌برانگیز است که ویلیام استالینگز چنین کتاب مرجع و کاملی در زمینه‌ی تخصصی کامپیوتر منتشر کرده و باور دارم این کتابی است که می‌تواند در کارگاه‌ها برای دانشجویان کامپیوتر بسیار مفید واقع شود. (John Doyle)
  • تا پیش از این برای تدریس به دانشجویان از کتابی استفاده می‌کردم که به واقع آنچنان که باید اطلاعات جامعی در زمینه‌ی انتقال داده‌ها ارائه نمی‌داد. من متعجب هستم و برایم شگفت‌انگیز است که استالینگز چنین کتاب کامل و بی‌همتایی در این زمینه منتشر کرده است. (Claude Franchitti)
  • از آنجایی که اکثر دانشجویان کلاس من از پیش‌زمینه‌هایی در زمینه‌ی علم کامپیوتر برخوردار هستند، برای من دشوار است که بخواهم به آنان در زمینه‌ی سخت‌ افزارها و حوزه فرکانس آموزش‌های لازم را ارائه بدهم. این کتاب دستاوردی غنی و ممتاز در القای اطلاعات مورد نیاز دانشجویان در این زمینه‌های تخصصی است. (Murat Yuksel)

کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان مهندسی کامپیوتر، دانشجویان رشته‌ی نرم‌افزار و برنامه‌نویسی و همچنین مهندسان الکترونیک پیشنهاد می‌شود. همچنین این کتاب به اساتید دانشگاه برای آموزش مطالب درسی به عنوان یک منبع کامل و کاربردی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری می‌خوانیم

کامپیوترهای شخصی و ایستگاه‌های کاری میکروکامپیوترها از اوایل دهه 1980 شروع به جلب توجه گسترده در محاسبات برای مشاغل نمودند و در حال حاضر اهمیت تلفن را یافته‌اند؛ یعنی یک ابزار اساسی برای کارکنان شده‌ند. تا همین اواخر LAN در محل کار سرویس‌های ارتباطی اصلی را فراهم می‌کرد؛ یعنی کامپیوترهای شخصی و پایانه‌ها را به کامپیوترهای بزرگ و متوسط وصل می‌کرد تا کاربردهای مشترک را انجام دهند و گروه‌های کاری را در سطح دپارتمان و یا منطقه ایجاد نمایند. در هر دو حال، سطح ترافیک نسبتاَ سبک و تأکید بر انتقال فایل و پست الکترونیک بود. LAN‌هایی که برای این نوع بار کاری وجود داشتند، معمولاً اترنت و حلقه‌نشانه بوده و به‌خوبی برای این‌گونه محیط‌ها مناسب بودند.

فهرست مطالب کتاب

فصل صفر: راهنمای خواننده
بخش اول: مرور
فصل اول: تبادل داده، شبکه‌های داده و اینترنت
فصل دوم: معماری پروتکل، TCP/IP و کاربردهای مبتنی بر اینترنت
بخش دوم: تبادل داده
فصل سوم: انتقال داده
فصل چهارم: رسانه‌های انتقال
فصل پنجم: تکنیک‌های کدگذاری سیگنال
فصل ششم: تکنیک‌های مخابره داده دیجیتال
فصل هفتم: پروتکل‌های کنترل ارتباط داده
فصل هشتم: مولتی‌پلکسینگ
فصل نهم: طیف گسترده
بخش سوم: شبکه‌های گسترده
فصل دهم: سوئیچینگ مداری و سوئیچینگ بسته‌ای
فصل یازدهم: روش انتقال غیرهمگام
فصل دوازدهم: مسیریابی در شبکه‌های سوئیچی
فصل سیزدهم: ازدحام در شبکه‌های داده
فصل چهاردهم: شبکه‌های بی‌سیم سلولی
بخش چهارم: شبکه‌های محلی
فصل پانزدهم: مروری بر شبکه محلی LAN
فصل شانزدهم: LANهای سرعت بالا
فصل هفدهم: LANهای بی‌سیم
بخش پنجم: پروتکل‌های حمل و اینترنت
فصل هجدهم: پروتکل‌های اینترنت
فصل نوزدهم: عملکرد شبکه اینترنت
فصل بیستم: پروتکل‌های حمل
بخش ششم: کاربردهای اینترنت
فصل بیست‌ویکم: امنیت شبکه
فصل بیست‌ودوم: کاربردهای اینترنت - پست الکترونیک و مدیریت شبکه
فصل بیست‌وسوم: کاربردهای اینترنت - سرویس دایرکتوری و وب گسترده جهانی
فصل بیست‌وچهارم: کاربردهای اینترنت - چند رسانه‌ای
پیوست الف: تحلیل فوریه
پیوست ب: پروژه‌های و دیگر تمرینات برای آموزش مخابره داده و کامپیوتر
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری
نویسنده
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات857
زبانفارسی
شابک978-964-8996-79-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۵۰۰۰۰ ۲۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری

برای دریافت کتاب انتقال داده‌ها و شبکه‌های کامپیوتری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.