معرفی و دانلود کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول

عکس جلد کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول
قیمت:
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول

کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول نوشته‌ی ویلیام استالینگز، یکی از بهترین منابع در زمینه‌ی معماری و سازماندهی سیستم‌های کامپیوتری است. در کتاب نامبرده که چهار بار برنده‌ی جایزه بهترین کتاب درسی علوم و مهندسی کامپیوتر شده است، از مفاهیم پایه تا پیشرفته در حوزه‌ی کامپیوتر، به بهترین شکل توضیح داده می‌شود.

درباره‌ی کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر)

کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) (Computer Organization and Architecture: designing for performance) نوشته‌ی ویلیام استالینگز (William Stallings)، یکی از معتبرترین منابع در زمینه‌ی معماری و سازماندهی کامپیوتر است. این کتاب به طور جامع، به مفاهیم اساسی و پیشرفته‌ی معماری کامپیوتر، سازماندهی داخلی سیستم‌های کامپیوتری و مفاهیم مرتبط با عملکرد آن‌ها می‌پردازد. همین‌طور، به طور خاص درباره طراحی و اجرای سیستم‌های کامپیوتری و بهبود عملکرد و کارایی آن‌ها نکات جامعی را ارائه می‌دهد.

ویرایش نُهم این کتاب مطالب به‌روزی را با توجه به پیشرفت‌های شکل‌گرفته در حوزه‌ی کامپیوتر ارائه می‌دهد. این ویرایش شامل موضوعاتی از جمله سیستم‌های کامپیوتری موازی، پردازش ابری، معماری‌ پیشرفته‌ی پردازنده‌ها و تکنولوژی‌های جدید در زمینه‌ی حافظه و... است. جلد اول این کتاب شامل بخش‌های مرور و توضیحات ابتدایی، سیستم کامپیوتر، حساب و منطق و واحد پردازش منطقی است.

معرفی و دانلود کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول

یکی از بهترین ویژگی‌های کتاب سازمان و معماری کامپیوتر، تمرینات تئوری و عملی است که باعث می‌شود مفاهیم متعدد موجود در کتاب برای دانشجویان جا بیفتد. همین‌طور تصاویر مرتبط، نمودارهای زیاد و بخش‌های تکمیلی کتاب، مفاهیم پیچیده‌ی کامپیوتر را ساده‌تر و قابل‌فهم‌تر می‌کند. به علاوه، کتاب با مثال‌های عملی که بعد از مفاهیم تئوری مطرح می‌کند و کاربردهایی که برای هر موضوع برمی‌شمارد، کارایی مسائل مطرح‌شده را به مخاطب نشان می‌دهد.

ویلیام استالینگز، نویسنده‌ی کتاب، دارای دکترای مهندسی الکترونیک از دانشگاه میشیگان است و تحقیقات فراوانی در زمینه‌های مختلف از جمله سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌های کامپیوتری و امنیت اطلاعات انجام داده است. او کتاب‌های بسیاری در این زمینه نوشته است که به دلیل ارائه‌ی محتوای کامل، قابل‌فهم و کاربردی، جایگاه ویژه‌ای در میان دانشجویان، اساتید و متخصصان این حوزه دارد.

قدرت‌الله سپیدنام، مترجم کتاب، نیز، دارای مدرک PHD از دانشگاه سالفورد انگلستان و استادیار گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی مشهد است. او با ترجمه‌ی کتاب‌های متعدد در زمینه‌ی کامپیوتر و شبکه، یکی از اساتید تأثیرگذار در پیشرفت این علم در کشور ما است. انتشارات علوم رایانه، ناشر تخصصی حوزه‌ی کامپیوتر نیز، با انتشار این کتاب ارزشمند، کمک بزرگی به دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر)

  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب درسی علوم و مهندسی کامپیوتر سال از انجمن نویسندگان کتاب‌های درسی و دانشگاهی
  • منبع تدریش در دانشگاه‌های مطرحی مانند دانشگاه‌های MIT، استنفورد، کالیفرنیا، کمبریج، آکسفورد، هاروارد و دانشگاه‌های معتبر دیگر در سراسر جهان

کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر، مهندسان و متخصصان حوزه‌ی فناوری اطلاعات و افرادی که به دنبال مطالعه و درک عمیق‌تر مفاهیم معماری کامپیوتر و سازمان‌دهی سیستم‌های کامپیوتری هستند، مخاطبان این کتاب محسوب می‌شوند.

در بخشی از کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول می‌خوانیم

کامپیوتر در قلب محاسبات قرار دارد. بدون آن بسیاری از عملیات محاسباتی امروزی شاخه‌ای از ریاضیات تئوریک است. یک فرد حرفه‌ای در هر زمینه‌ای از اعمال محاسباتی نباید کامپیوتر را فقط یک جعبه سیاه تصور کند، که برنامه‌ها را به‌طور معجزه‌آسا اجرا می‌نماید. همه‌ی دانشجویان کامپیوتر باید تا حدی عناصر عملیاتی یک سیستم کامپیوتر را بشناسند، مشخصه‌های آن‌ها را بدانند، با عملکرد آن‌ها آشنا باشند و به تعامل آن‌ها آگاهی داشته باشند. دانشجویان باید معماری کامپیوتر را بفهمند تا به بهترین وجه ابزارهای نرم‌افزاری و زبان‌های کامپیوتر را به کار گرفته و برنامه‌ها را خلق کنند. در این مقدمه واژه‌ی معماری برای معرفی معماری مجموعه دستورات، سازمان یا ریزمعماری (پیاده‌سازی درونی یک کامپیوتر در سطح ثبات و واحد عملیاتی، و معماری سیستم) سازمان کامپیوتر در سطح حافظه‌ی کَش نهان و گذرگاه استفاده شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل صفر: راهنمای خوانندگان و مدرسین
بخش اول: مرور
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: تکامل کامپیوتر و عملکرد آن
بخش دوم: سیستم کامپیوتر
فصل سوم: نظاره سطح بالایی بر عملکرد کامپیوتر و اتصالات درونی
فصل چهارم: حافظه‌ی نهان (کَش)
فصل پنج: حافظه داخلی
فصل ششم: حافظه خارجی
فصل هفتم: ورودی/خوجی
فصل هشتم: مروری بر سیستم عامل
بخش سوم: حساب و منطق
فصل نهم سیستم‌های اعداد
فصل دهم: محاسبات در کامپیوتر
فصل یازدهم: مدارهای منطقی دیجیتال
بخش چهارم: واحد پردازش مرکزی
فصل دوازدهم: مجموعه دستورالعمل‌ها، مشخصات و عمل آن‌ها
فرهنگ لغات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول
نویسنده
مترجمقدرت الله سپیدنام
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات529
زبانفارسی
شابک978-600-205-093-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۷۵۰۰۰ ۱۳۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول

محمد جلالی
۱۴۰۳/۲/۲
کتاب کاملی هستش در مورد ریز مطالب قطعات کامپیوتر
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول

برای دریافت کتاب سازمان و معماری کامپیوتر (طراحی برای کارایی بهتر) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.