معرفی و دانلود کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی

عکس جلد کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی
قیمت:
۱۳۴۵۰۰ ۶۷,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی

کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی نوشته‌ی آنتونی بلاژویچ، با کمک قوانین فیزیک و مکانیک برخی از حالات ورزشی را توضیح داده و به ورزشکار کمک می‌کند مهارت‌هایش را به صورت علمی اصلاح کند. این کتاب قوانینی همچون نیوتن، سرعت و شتاب، انرژی، گشتاور، دینامیک و هیدرودینامیک، روابط ضربه، اصطکاک و بیومکانیک را توضیح داده و به ورزشکار نشان می‌دهد که چطور با تغییر دادن و بهینه کردن حرکاتش، سطح عملکردش را بالاتر ببرد.

درباره‌ی کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی

آیا در رشته‌ی پرتاب دیسک، طول بازوی ورزشکار مهم است و واقعاً در بهتر شدن نتیجه تأثیر دارد؟ در مسابقات دو، آیا شتاب تأثیر بیشتری دارد یا سرعت بیشینه؟ برای بسیاری این قبیل سؤالات احتمالاً خیلی سخت‌گیرانه و عجیب به نظر می‌رسد. ظاهراً بیشتر به فیزیک نزدیک است تا ورزش. ولی همین مسائل کوچک و نادیدنی هستند که نتایج مسابقات جهانی و المپیک را مشخص می‌کنند. بله، خیلی وقت‌ها ورزشکاران با کمک گرفتن از قوانین فیزیک می‌توانند عملکردشان را بهتر کنند و به قهرمانی برسند. نمونه‌ی مشهور و اخیر آن همکاری ناسا در طراحی لباس شناگران تیم ملی آمریکا بود. سال 2004 ناسا پروژه‌ای را آغاز کرد و تصمیم گرفت لباس‌هایی مخصوص شنا با الیاف ویژه و بر مبنای اصول فیزیک طراحی کند. نتیجه اینکه در سال 2008 و یک ماه پس از عرضه‌ی لباس، 13 رکورد جهانی شکسته شد. در المپیک 2008 پکن هم 98 درصد برندگان مدال و 23 نفر از کسانی که رکورد المپیک را جابجا کرده بودند، این لباس مخصوص را پوشیده بودند. این نشان‌دهنده‌ی نقش غیرقابل‌انکار اصول فیزیک و ریاضی در ورزش مدرن است.

یکی از آثاری که تلاش کرده به همین موضوع بپردازد و آن را تشریح کند، کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی (Sports Biomechanics) اثر آنتونی بلاژویچ (Anthony Blazevich) است. اثری تحسین‌شده که 18 اصول و قانون علمی که در ورزش نقشی انکارناپذیر دارند را معرفی و مختصراً توضیح می‌دهد. دکتر بلاژویچ، استاد دانشگاه استرالیا و از چهره‌های شناخته‌شده‌ی دنیا در حوزه‌ی بیومکانیک ورزشی، هر فصل از کتابش را با یک پرسش علمی آغاز می‌کند؛ مثلاً زاویه‌ی مناسب برای پرتاب نیزه چقدر باید باشد تا نیزه بتواند حداکثر مسافت را طی کند؟ همین پرسش بهانه‌ای می‌شود تا او قوانینی همچون نیوتن، سرعت و شتاب، انرژی، گشتاور، دینامیک و هیدرودینامیک، روابط ضربه، اصطکاک و بیومکانیک را مرور کند و تأثیر آن‌ها را در بهبود عملکرد ورزشکار نشان دهد. بلاژویچ تلاش می‌کند با زبانی ساده و قابل‌فهم این مسائل پیچیده را تشریح نماید. او حالات مختلف را محاسبه می‌کند و به خواننده نشان می‌دهد که کدام زاویه، کدام سرعت و شتاب، یا کدام وضعیت برای او بهترین حالت ممکن است و می‌تواند در آنجا از رقبایش پیشی بگیرد.

کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی را نشر حتمی با ترجمه‌ی حیدر صادقی، علی فتاحی و میترا عاملی منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی

  • مطالعه‌ی این کتاب به دانشجویان، اساتید، مربیان و البته ورزشکاران اکیداً توصیه می‌شود. (The Sport and Exercise Scientist)
  • این کتاب برای دانشجویان و مربیانی که می‌خواهند دانش‌شان را در مورد عملکرد ورزشی و پیشرفت‌های این حوزه بیشتر کنند، منبعی ساده و عالی است. (اسکات گریس، مربی بریتانیایی)
  • این کتاب مرجعی کامل است... کلیشه‌هایی که دیگر آثار به کار می‌برند را کنار می‌گذارد و با لحنی ساده و جامع به همه‌ی سؤالات ورزشی‌ای که همیشه در ذهن داشتید، پاسخ می‌دهد. (Women's Fitness)

کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای مربیان و ورزشکاران حرفه‌ای و همین‌طور دانشجویان رشته‌ی علوم ورزشی و تربیت‌بدنی، منبعی کاربردی و مفید است.

در بخشی از کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی می‌خوانیم

یونانیان باستان مردمانی کنجکاو بودند و فیلسوفان، آن‌ها را برای بهتر دیدن، مشاهده‌کردن و فکرکردن و بحث و آزمایش در مورد مباحث مختلف راهنمایی می‌کردند. ارسطو از خودش پرسید اگر جسمی به حال خود رها شود حالت طبیعی آن چیست؟ پاسخ جالبی را برای خودش استدلال کرد. حدود 400 سال قبل نیز گالیله از خودش همان سؤال را پرسید. و از فصل سوم به یاد دارید که وی برای ثابت نمودن یا رد کردن فرضیه‌اش توسط آزمایش به‌صورت سیستماتیک تلاش بسیار کرد. طی آزمایش‌های دقیق، گالیله به این نتیجه رسید که اگر مقاومت هوا ناچیز باشد، اجسام متحرک به حرکت خود به‌طور نامحدود ادامه خواهند داد. همانند زمانی که روی یک سطح تقریباً بدون اصطکاک حرکت می‌کنند. بدین معنا که اگر مقاوت هوا وجود نداشته باشد یا اصطکاک صفر باشد، جسم متحرک هیچ‌گاه متوقف نخواهد شد. پس ماهیت اصلی اجسام بودن آن‌ها است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول. موقعیت، سرعت و شتاب
فصل دوم. شتاب، سرعت و موقعیت زاویه‌ای
فصل سوم. حرکت ‌پرتابه‌ای
فصل چهارم. قوانین نیوتن
فصل پنجم. روابط ضربه - اندازه حرکت
فصل ششم. گشتاور و مرکز جرم جسم
فصل هفتم. کینتیک زاویه‌ای
فصل هشتم. قوانین اندازه حرکت زاویه‌ای
فصل نهم. کار - انرژی و توان
فصل دهم. برخورد (ضربه)
فصل یازدهم. ضریب ارتجاعی
فصل دوازدهم. اصطکاک
فصل سیزدهم. دینامیک مایعات - کشش
فصل چهاردهم. هیدرودینامیک کشش
فصل پانزدهم. هیدرودینامیک - نیروی پیشران
فصل شانزدهم. اثر ماگنوس
فصل هفدهم. زنجیره جنبشی
فصل هجدهم. کاربرد بیومکانیک
آزمون‌های فصول مختلف
پاسخ آزمون‌ها
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی
نویسنده
مترجمحیدر صادقی، علی فتاحی، میترا عاملی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-6904-45-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۳۴۵۰۰ ۶۷,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی

برای دریافت کتاب مبانی بیومکانیک بهینه سازی عملکرد ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.