معرفی و دانلود کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی

عکس جلد کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی
قیمت:
۱۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی

کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی تالیف حیدر صادقی، سید خلیل موسوی و حسین نبوی نیک به بررسی موضوعاتی چون طراحی و راه اندازی آزمایشگاه بیومکانیک، ابزارها و پارمترهایی که برای اندازه گیری و جمع‌آوری داده‌ها لازم است و معیارها و پروتکل‌های مورد نیاز برای ارزشیابی می‌پردازد.

درباره کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی:

برای هر پژوهشگری پذیرفتنی است که فرآیند صحیح و کارآمد پاسخ به هر سؤال تحقیقی، به جز از مسیر دسترسی به اطلاعات میسر نیست. لازمه دسترسی به اطلاعات نیز با اندازه گیری امکان‌پذیر است. از این رو، روش جمع آوری اطلاعات بخشی اصلی و مهمی را در فرآیند تحقیق به خود اختصاص می‌دهد. پژوهشگران بر این امر متفق القول هستند که هرچه دانش پیرامون موضوع تحقیق بالاتر و ابزار جمع آوری اطلاعات دقیق‌تر و کامل‌تر باشد، محقق بهتر می‌تواند به نتیجه کار خود اطمینان بیشتری داشته باشد. از این رو در هر فعالیت پژوهشی، جایگاه ابزار آزمایشگاهی و به دنبال آن، روش‌های به کارگیری آن‌ها از اهمیت والایی برخوردار است و حوزه بیومکانیک ورزشی نیز بر همین قاعده استوار است.

مضاف بر اینکه ریشه علم بیومکانیک را در علم فیزیک باید جست و جو کرد که تعریف اصلی آن همان علم اندازه گیری است. از این رو مطالعات بیومکانیکی عجین به اندازه گیری هستند که گستره آن در برگیرنده شیوه‌های مختلف مشاهده، مصاحبه، ارزیابی، پرسشنامه و استفاده از ابزارهای ساده تا پیچیده‌ی اندازه گیری است. از طرفی محققان و پژوهشگران علاقمند به ورود به این عرصه علمی، باید مجهز به دانش کافی پیرامون روش‌ها و ابزارهای اندازه گیری بشوند.

کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی (Laboratory of sport Biomeghanics) چهار بخش دارد. بخش اول به کلیاتی چون تاریخچه، اندازه گیری و روش‌های سنجش و آزمون و خطا اختصاص دارد. بخش دوم کتاب درباره آنتروپومتری است. در بخش سوم اندازه گیری‌های کینماتیکی و کینتیکی بررسی می‌شود. بخش چهارم هم مربوط به بازتوانی، ارگونومی و تعادل است.

کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران حوزه بیومکانیک ورزشی مناسب و کاربردی است.

در بخشی از کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی می‌خوانیم:

مشاهده از انواع روش‌های اندازه گیری است که اغلب در مطالعه‌های کیفی (توصیفی) به کار می‌رود. مشاهده به صورت نظام دار و یا آزاد (بدون ساختار) انجام می‌گیرد. در روش نظام مند، محقق پارامترها و موادی که مهم بوده و باید مشاهده شوند را از پیش آماده کرده و بر اساس آن اندازه گیری و ارزیابی کیفیت و چگونگی حرکت و یا مهارت‌های ورزشی را به انجام می‌رساند. این در حالی است که در شیوه بدون ساختار، محقق به صورت آزاد عمل می‌کند و هر آن چه را که مشاهده می‌کند، در فرآیند اندازه گیری و ارزیابی خود لحاظ و بر عامل و یا پارامتر خاصی تمرکز ندارد. مقدار مسافت و توصیف حرکت به ترتیب، مثال‌هایی از مشاهده نظام دار و مشاهده آزاد است. در ارزیابی با روش مشاهده، حواس، به ویژه حس «بینایی» نقش اصلی را ایفا می‌کند. به عنوان مثال، زمانی که بیمار برای درمان به کلینیک مراجعه می‌کند، متخصص بالینی پس از مشاهده فرد بیمار، میزان آسیب را به صورت تقریبی اندازه می‌گیرد، که با روش مشاهده صورت گرفته است. به عنوان نمونه پیچ خوردگی مچ پای ورزشکاری را در نظر بگیریم، متخصص با مشاهده تورم به عنوان علامت، به نتیجه پیچ خوردگی می‌رسد.

در واقع شاخص برای تشخیص پیچ خوردگی مچ پا تورم بوده است که متخصص از طریق مشاهده به آن تشخیص رسیده است. متخصص با استفاده از روش مشاهده و مقایسه اندام آسیب دیده با اندام طرف سالم و مشاهده تورم در اندام آسیب دیده، پیچ خوردگی در مفصل را گزارش می‌کند. در هر صورت این امر به وسیله مشاهده و اندازه گیری میزان تورم اندام، انجام می‌شود. استفاده از چشم در آزمون رولا در مبحث ارگونومی که بر اساس مشاهده (دامنه حرکتی مفصل را اندازه گیری می‌کند) و یا نگاه کردن به فرد و تشخیص وجود و عدم وجود ناهنجاری و تشخیص وضعیت و میزان ناهنجاری مثال‌هایی از روش اندازه گیری از طریق مشاهده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بخش اول: کلیات
فصل اول: انسان، حرکت، تاریخچه بیومکانیک و بیومکانیک ورزشی درجهان و ایران (دکتر حیدر صادقی، حسین نبوی نیک)
فصل دوم: اندازه گیری (دکتر حیدر صادقی، سید خلیل موسوی)
فصل سوم: کلیاتی برای راه اندازی آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی (دکتر حیدر صادقی)
فصل چهارم: پردازش اطلاعات و تخمین خطا (دکتر حیدر صادقی، سید خلیل موسوی)
فصل پنجم: خطا در اندازه گیری (دکتر حیدر صادقی، سید خلیل موسوی)
بخش دوم: آنتروپومتری
فصل ششم: ترکیب بدنی (دکتر حیدر صادقی، حسین نبوی نیک)
فصل هفتم: اندازه‌های بدنی (دکتر حیدر صادقی، حسین نبوی نیک)
فصل هشتم: پارامترهای قسمتی بدن (دکتر حیدر صادقی، حسین نبوی نیک)
بخش سوم: اندازه گیری‌های کینماتیکی و کینتیکی
فصل نهم: کینماتیک (دکتر حیدر صادقی، حسین نبوی نیک)
فصل دهم: کینتیک (دکتر حیدر صادقی، حسین نبوی نیک)
فصل یازدهم: تعادل (دکتر حیدر صادقی، سید خلیل موسوی)
فصل دوازدهم: نیروی عضله، نیرو و فشار (دکتر حیدر صادقی، سید خلیل موسوی)
بخش چهارم: بازتوانی، ارگونومی و تعادل
فصل سیزدهم: بازتوانی و ارزشیابی در بیومکانیک (دکتر حیدر صادقی)
فصل چهاردهم: هیدروتراپی (دکتر حیدر صادقی)
فصل پانزدهم: پروتکل‌های ارزیابی ارگونومی (دکتر حیدر صادقی)
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات387
زبانفارسی
شابک978-600-355-356-9
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی

برای دریافت کتاب آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.