معرفی و دانلود کتاب آناتومی شنا

عکس جلد کتاب آناتومی شنا
قیمت:
۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی شنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آناتومی شنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آناتومی شنا

کتاب آناتومی شنا اثر ایان مک‌ لود، رویکردی متفاوت نسبت به این ورزش دارد. نویسنده با توضیحی دقیق و علمی از نحوه‌ی کارکرد هر بخش از بدن هنگام انجام حرکات شنا، اطلاعاتی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد که می‌تواند مکمل مناسبی برای آموزش‌های عملی در این حوزه باشد. گفتنی‌ست این اثر در فهرست کتاب‌های پرفروش وب‌سایت آمازون قرار دارد و ذیل مجموعه‌کتاب‌های «رشته‌های ورزشی» به همت انتشارات حتمی منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب آناتومی شنا

شنا، از جمله ورزش‌های کهن است که تأثیرش بر روی سلامتی و تناسب‌اندام بر کسی پوشیده نیست. انسان از مدت‌ها پیش به ضرورت شنا پی برده، به‌طوری که با استناد به شواهد، قدمت شنا به حدود 2600 سال پیش از میلاد مسیح در تمدن مصر برمی‌گردد. با آن‌که انسان موجودی است که برای زندگی در خشکی آفریده شده، شنا کردن در آب آثار مثبت چشمگیری بر روی سلامت جسمانی او دارد. شنا در آب با ایجاد تجربه‌ی بودن در فضای بدون جاذبه، فشار را از روی ستون مهره برمی‌دارد و به سلامت استخوان‌ها و مفاصل کمک می‌کند. شما می‌توانید با تمرین شنا، بدون داشتن حس ناخوشایند کشیدگی در عضلات، به پرورش ماهیچه‌هایتان بپردازید. همچنین شنا کردن مانند یک برنامه‌ی تمرینی تخصصی برای تقویت قلب است که در خلال آن، مهارت تنفس درست نیز در انسان شکل می‌گیرد. فواید شنا برای سلامتی آن‌قدر زیاد است که این لیست می‌تواند تا چندین صفحه ادامه پیدا کند.

کتاب آناتومی شنا (Swimming Anatomy) نوشته‌ی ایان مک‌لود (Ian McLeod)، توضیحی مفصل از کارکرد علمی شناست. یادگیری مهارت شنا در میان عموم مردم تنها به حالت عملی آن خلاصه می‌شود، ولی درک نحوه‌ی حرکت عضلات و مفاصل در هنگام شنا برای یادگیری تخصصی این ورزش یک ضرورت است. این کتاب با داشتن تصاویری گویا از آناتومی بدن در هنگام شنا، سازوکار هر حرکت را توضیح می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب آناتومی شنا

کتاب آناتومی شنا نوشته‌ی ایان مک‌لود، شامل توضیحاتی از هقتادوچهارتا از مؤثرترین حرکات شناست؛ به این معنی که نحوه‌ی انجام حرکت و عضلات درگیر در انجام آن، به وسیله‌ی تصاویر آناتومی توضیح داده می‌شود. این کتاب از لحظه‌ی قرار گرفتن شما روی بلوک تا شنا در آب و حتی شنای رقابتی را پوشش می‌دهد. تصاویر دقیقی که از دینامیک شروع، چرخش و چهار حرکت رقابتی فری‌استایل، کرال پشت، قورباغه و پروانه در این کتاب وجود دارد، به شما نشان می‌دهد که چطور این حرکات در کیفیت شنای شما تأثیر دارند.

کتاب آناتومی شنا نوشته‌ی ایان مک‌لود به شما کمک می‌کند تا با بالا بردن قدرت عضلات و بهره‌وری هر حرکت، شنای حرفه‌ای‌تری داشته باشید. همچنین به کمک این کتاب می‌توانید فرم بدنی خود را در آب اصلاح کنید، آسیب‌های شنا را به حداقل برسانید، یاد بگیرید که چطور تمرینات خود را به تناسب نقاط خاص بدن اصلاح کنید و در نهایت، یک برنامه‌ی تمرینی شخصی‌سازی شده داشته باشید.

نکوداشت‌های کتاب آناتومی شنا

  • این کتاب با داشتن تصاویر رنگی از تمرینات شنا، ماهیچه‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهد که شما برای شنای عالی نیاز به تقویت آن‌ها دارید. داشتن این کتاب برای هر شناگر الزامی است. (جیسون لزک، دارنده‌ی سه مدال المپیک و صاحب رکورد جهانی)
  • ایان مک‌لودیکی از نوابغ شناست و در این کتاب، نحوه‌ی مراقبت از شناگران در داخل و خارج از آب را توضیح می‌دهد. این کتاب یکی از منابع ضروری برای تمام کسانی است که در رقابت‌های شنا شرکت می‌کنند. (کنن رابینسون، مربی دانشگاه شنا و شیرجه‌ی میشیگان)

کتاب آناتومی شنا برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب آناتومی شنا نوشته‌ی ایان مک‌لودبرای کسانی که ورزش شنا را به طور جدی دنبال می‌کنند مناسب است.

در بخشی از کتاب آناتومی شنا می‌خوانیم

بدون شک شنا مؤثرترین راه برای افزایش سرعت و بهبود تکنیک شناگر است، اما برنامه‌های تمرینی خارج از آب نقش مهمی در پیشرفت شناگر ایفا می‌کنند. یکی از آن‌ها، برنامه‌ی طراحی‌شده در خشکی بر اساس ارتباط بین چارچوب عضلانی بدن و مکانیک هر حرکت شنا است. اصولاً در شنا عضلات یا نقش حرکت‌دهنده و یا ثبات‌دهندگی یک بخش را به عهده دارند. یک مثال از نقش حرکت‌دهندگی، عضله‌ی پشتی بزرگ است که باعث حرکت دست در فاز پیشروی هر چهار نوع شنا می‌شود. فعالیت نسبتاً ثابت عضلات عمقی شکم مثال برجسته‌ای از نقش ثباتی عضلات است. هر دو عملکرد نقشی حیاتی در مکانیک هر مرحله از شنا و حرکت بهینه درون آب دارند. الگوی فراخوانی عضلات در هر چهار شنا در فازهای پیشروی، ریکاوری (بازگشت به حالت اولیه) و ضربه پا طبقه‌بندی شده است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناگر در حین حرکت
فصل دوم: بازوها
فصل سوم: شانه
فصل چهارم: سینه
فصل پنجم: شکم
فصل ششم: پشت
فصل هفتم: پاها
فصل هشتم: کل بدن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آناتومی شنا
نویسنده
مترجمحیدر صادقی، فاطمه علیرضایی، سپیده لطیفی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-600-5751-71-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آناتومی شنا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آناتومی شنا

برای دریافت کتاب آناتومی شنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.