معرفی و دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی

عکس جلد کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی
قیمت:
۷۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی

کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی بر جنبه‌های جامعه‌شناختی فعالیت‌های بدنی متمرکز است. این کتاب که توسط کاترین ام. جیمیسون و مائورین ام. اسمیت نوشته شده است، به بررسی ابعاد اجتماعی و فرهنگی ورزش می‌پردازد و چگونگی تلاقی آن‌ها با جنبه‌های مختلف جامعه مانند جنسیت، نژاد، طبقه و سیاست و... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مبانی جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی

کتاب مبانی جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی (Fundamentals of Sociology of Sport and Physical Activity) از مبانی تاریخی و نظری جامعه‌شناسی ورزش شروع می‌کند و سعی می‌کند مخاطب را با مفاهیم و رویکردهای کلیدی در این حوزه آشنا کند. سپس دیدگاه‌های مختلف جامعه‌شناختی که درباره‌ی ورزش و فعالیت بدنی وجود دارد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

یکی از موضوعاتی که برای کاترین ام. جیمیسون (Katherine M. Jamieson) و مائورین ام. اسمیت (Maureen M. Smith) از اهمیت زیادی برخورد است، تلاقی ورزش با مسائل هویتی، نابرابری و تغییرات اجتماعی است. نویسندگان در تلاش هستند تا چگونگی تقویت سلسله‌مراتب اجتماعی توسط ورزش را بررسی کنند و آن را به چالش بکشند. به اعتقاد آن‌ها، ورزش می‌تواند گروهی از افراد را توانمند کند و گروهی دیگر را به حاشیه براند. جیمیسون و اسمیت همچنین، نقش ورزش را در ایجاد و تداوم هنجارهای جنسیتی، پویایی نژادی، و تقسیمات طبقاتی بررسی کرده و موقعیت‌هایی که در آن ورزش با ساختارهای اجتماعی تلاقی پیدا می‌کنند را مورد بحث قرار می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی

در کتاب مبانی جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی به موضوعاتی مانند تجاری‌سازی و جهانی‌شدن ورزش نیز پرداخته می‌شود. این کتاب درباره‌ی نیروهای اقتصادی و سیاسی‌ای که صنعت ورزش را شکل می‌دهند و پیامدهای آن برای ورزشکاران، هواداران و جامعه در کل را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ بنابراین درک دقیقی از چشم‌انداز ورزش معاصر ارائه می‌کند و تنش‌های بین علایق تجاری و اهمیت اجتماعی و فرهنگی ورزش را برجسته می‌سازد.

این کتاب نقش ورزش را در تقویت رشد فردی، ارتقاء سلامت جسمی و روانی و پرورش انسجام اجتماعی بررسی کرده و جنبه‌ی تاریک ورزش مانند خشونت، دوپینگ و استثمار می‌پردازد. کاترین ام. جیمیسون و مائورین ام. اسمیت بر نقش فعالیت بدنی در ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری‌های مزمن و افزایش کیفیت کلی زندگی تأکید می‌کنند. کتاب مبانی جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی با سبک نوشتاری ساده و مختصر و استفاده از مثال‌های واقعی و مطالعات موردی، جنبه‌های مختلف جامعه‌شناسی ورزش را پوشش می‌دهد و سعی دارد چشم‌انداز جدیدی درباره‌ی دنیای ورزش و فعالیت بدنی ارائه دهد.

به‌ طور کلی کتاب مبانی جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی، یک پژوهش جامع و غنی درباره‌ی جنبه‌های مختلف جامعه‌شناختی ورزش و فعالیت بدنی است. این کتاب سعی دارد درک عمیقی از روش‌های تلاقی ورزش با نیروهای اجتماعی و فرهنگی در اختیار خوانندگان قرار دهد و روابط پیچیده و چندوجهی میان ورزش و جامعه را روشن کند؛ بنابراین، کتاب مبانی جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی یک منبع ارزشمند برای دانشجویان، متخصصان و هرکسی که می‌خواهد رابطه‌ی ورزش با جامعه و تأثیر این دو بر یکدیگر را بداند است. این کتاب را رسول نوروزی سیدحسینی ترجمه کرده است و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب مبانی جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان، پژوهشگران و همه‌ی کسانی که به دنبال فهم و درک رابطه‌ی ورزش و جامعه هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی می‌خوانیم

برای به دست آوردن بینش جامعه‌شناختی یا آنچه برخی به شکل ساده آن را تحت عنوان توسعه یک منظر جامعه‌شناختی یاد می‌کنند، نیاز است که توانایی و تمایل برای تغییر کانون توجه و تمرکز بر روی یک شخص وجود داشته و امکان تجربه آنی امور مهیا باشد تا از این طریق، تجربه‌ی یک فرد به‌عنوان بخشی از الگوهای اجتماعی بزرگتر در نظر گرفته شود. این همان توانایی‌ای است که میلز از آن به‌عنوان توانایی درک کامل روابط بین تاریخ و شرایط زندگی فردی یاد می‌کند. برای مثال، همان‌گونه که بسیاری از گزارش‌های منتشرشده‌ی مؤسسه تنوع و اخلاق در ورزش نشان می‌دهند، استمرار روند ورزش حرفه‌ای، یک سقف شیشه‌ای برای زنان و رنگین‌پوستان به وجود آورده است.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1. درآمدی بر جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی
فصل 1. ماهیت جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی
فصل 2. کاربردهای جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی
بخش 2. مفاهیم اساسی جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی
فصل 3. ورزش، فعالیت بدنی و نهادهای اصلی زندگی
فصل 4. بازنمایی های بدن در ورزش و فعالیت بدنی
فصل 5. تنوع، تفاوت و قدرت در ورزش و فعالیت بدنی
فصل 6. ورزش و فعالیت بدنی در انسجام ملی و بین المللی
فصل 7. ورزش و فعالیت بدنی در تغییرات اجتماعی
پی‌گفتار
آینده جامعه‌شناسی ورزش و فعالیت بدنی
واژه‌نامه توصیفی
منابع
درباره نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی
نویسنده،
مترجمرسول نوروزی سید حسینی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-600-355-395-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی

برای دریافت کتاب مبانی جامعه شناسی ورزش و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.