معرفی و دانلود کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه

عکس جلد کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه

الیف شافاک در کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه، با رجوع به خاطرات و زندگی‌اش، راه‌حل‌هایی برای یافتن آرامش و همینطور نزدیک کردنِ ما به همدیگر توصیه می‌کند. این نویسنده با ارائه‌ی تصویری امیدوارکننده از آینده، به ما نشان می‌دهد که چگونه شنیدنِ صداها و خواسته‌های دیگران می‌تواند منجر به رشد و تقویت دموکراسی، همدلی و ایمانِ ما به جهانی مهربان‌تر و حکیم‌تر شود.

درباره‌ی کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه

کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه (How to Stay Sane in an Age of Division) نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهورِ ترکیه‌ای-بریتانیایی الیف شافاک (Elif Shafak) جستاری بلند است که جایگاهِ تک‌تکِ ما به عنوان یکی از اعضای بشریت را نشان می‌دهد. همه‌ی ما احساساتی مانند خشم و تنهایی داریم و می‌خواهیم صدای‌مان شنیده شود. همه‌ی ما موجوداتی اجتماعی هستیم؛ و این یعنی ما به همان اندازه که نیاز داریم صدای‌مان شنیده شود، می‌خواهیم صدای دیگران را بشنویم.

الیف شافاک در کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه، اهمیتِ داستان‌ها در نزدیک کردنِ ما به یکدیگر را نشان می‌دهد. هر کسی به نوعی از تعدادی داستان تشکیل یافته و همه‌ی ما، همیشه و هر روزه داستان‌های بیشتری در موردِ خودمان ایجاد می‌کنیم. به همین علت است که همه‌ی ما نیازمند این هستیم که تا جایی که می‌توانیم خودمان را در برابر داستان‌های دیگران قرار دهیم تا بتوانیم حسِ همدلیِ بیشتری نسبت به دیگران داشته باشیم و انسانیتِ مشترک‌مان را فراموش نکنیم. تنها در مواجهه با این داستان‌هاست که ما قادر خواهیم بود به نوعی کثرت‌گرایی برسیم که سعادتِ همه‌مان را در بر داشته باشد.

در عصر حاضر که همه‌چیز سرعت و شتاب زیادی یافته است، ما صبر خود برای جواب‌های بلند و کند را از دست داده‌ایم. ما به سرعت افراد را در شبکه‌های اجتماعی قضاوت می‌کنیم و سریع موضع می‌گیریم و تنها بر اساسِ یک توییت یا یک حرف، عقیده‌مان را در موردِ دیگران شکل می‌دهیم. با اینکه همه‌ی ما در عمقِ وجودمان می‌دانیم انسان‌ها پیچیده‌تر از چند سخنِ ساده و کوتاه هستند، بسیار طول می‌کشد تا بتوانیم دیگران را بفهمیم و واقعاً درک کنیم. کتاب فرزانگی در عصر تفرقه به خوبی نشان می‌دهد با اینکه هر لحظه اطلاعاتِ بیشتری در جهان ایجاد می‌شود، ما دانشی کم و خردی بسیار کمتر در موردِ جهانِ اطراف‌مان و کسانی که در آن زندگی می‌کنند کسب می‌کنیم. الیف شافاک می‌گوید تنها زمانی که بپذیریم جهان و دیگران به سادگیِ آنچه فکر می‌کردیم نیستند، قادر خواهیم بود بر این مشکلِ درک نکردن و نفهمیدنِ دیگران غلبه کنیم.

الیف شافاک در کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه احساساتی که ما در حالِ تجربه‌شان هستیم مانند اضطراب، خشم و بی‌تفاوتی را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد خطرناک‌ترین و مضرترین این سه، حس فراگیر بی‌تفاوتی‌ست. این نویسنده، نشان می‌دهد زمانی که ما خود را در اطلاعاتِ عموماً ناراحت‌کننده غرق می‌کنیم، بدبینیِ بی‌حس‌کننده‌ای را تجربه می‌کنیم که منجر به بی‌تفاوتیِ ما نسبت به رنجِ هم‌نوعان‌مان می‌شود. الیف شافاک یکی از بهترین راه‌های مبارزه با این حسِ بی‌تفاوتی را ارجاعِ ما به داستانِ زندگیِ افراد می‌داند. از این‌راه خواهیم توانست ارتباط و همدلی بیشتری با دیگران داشته باشیم و بر این حسِ بی‌تفاوتی غلبه کنیم.

تجربیاتِ خود الیف شافاک در نوشتن کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه به او کمک زیادی کرده‌اند و خاطرات او که در جای‌جای این کتاب صوتی دیده می‌شوند، موضوعات و مفاهیمِ مطرح شده از سمتِ او را شفاف‌تر می‌کنند. این کتاب که توسط پگاه فرهنگ‌مهر ترجمه شده، در سال 1399 توسط انتشارات میلکان روانه‌ی بازار کتاب شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را رادیو گوشه به گویندگی حامد عابدینی تهیه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب فرزانگی در عصر تفرقه

  • انتخاب شده توسط وب‌سایت بیگ تینک به عنوان یکی از خواندنی‌ترین کتاب‌های کوتاه در سال 2020.
  • انتخاب شده توسط نشریه‌ی گاردین به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های مروجِ حسِ نوع‌دوستی.
  • انتخاب شده توسط وب‌سایت ایندیپندنت به عنوان یکی از کتاب‌های ماه.
  • انتخاب شده توسط نشریه‌ی کازموپولیتن به عنوان یکی از کتاب‌های انقلابی.

نکوداشت‌های کتاب فرزانگی در عصر تفرقه

  • الیف شافاک یکی از بهترین نویسندگانِ امروز است (حنیف قریشی، نویسنده‌ی بریتانیایی).
  • کتاب فرزانگی در عصر تفرقه، رساله‌ای کوتاه، نکته‌بین و برازنده است (گاردین).
  • کوتاه ولی بسیار خردمندانه (وب‌سایت واتراستونز).

کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در جهان امروز دچار آشفتگی و سرگشتگی شده‌اید و احساس می‌کنید نمی‌دانید چگونه می‌توانید آرامش‌تان را در این جهانِ پرهیاهو بیابید، شنیدن کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه به شما توصیه می‌شود.

با الیف شافاک بیشتر آشنا شویم

الیف شافاک (متولد 1971) نویسنده‌ی ترکیه‌ای-بریتانیایی‌ست. او که پرخواننده‌ترین نویسنده‌ی زن ترکیه به حساب می‌آید، هم به انگلیسی و هم به ترکی می‌نویسد. الیف شافاک دارای مدرک دکتری علوم سیاسی‌ست و در دانشگاه‌های ترکیه به تدریس پرداخته است. این نویسنده که به کنشگری در زمینه‌ی زنان و آزادی بیان نیز می‌پردازد، در سال 2017 توسط نشریه‌ی پولیتیکو به عنوان یکی از 12 نفری که قادرند جهان را به جای بهتری تبدیل کنند انتخاب شد. بسیاری از آثار الیف شافاک درون‌مایه‌هایی مانند تفاوت و مواجهه‌ی فرهنگ شرق و غرب و برابری حقوق زنان دارند. از آثار مشهور این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «ملت عشق»، «جزیره‌ی دختران گمشده» و «سه دختر حوا» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه می‌شنویم

عصر ما، عصر اضطراب مسری‌ست. اضطراب و دلواپسی عمیق و فزاینده در مورد وضعیت جهان و جایگاهی که ما در آن داریم، یا ترس از اینکه جایگاهی در آن نداشته باشیم. از تیتر‌های روزنامه‌ها گرفته تا داستان‌های اصلی تا مطالب رسانه‌های اجتماعی، یک عبارت تکراری در زندگی روزمره‌ی ما دیده می‌شود: «بحران». بحران پناهندگان که به شکل غم‌انگیزی جلوی چشمان‌مان رژه می‌رود؛ بحران لیبرال-دموکراسی؛ بحران تمدن غرب؛ بحران اکولوژیکی و وضعیت اضطراری آب و هوا؛ بحران سیستم‌ها و جوامع سلامت؛ بحران بی‌خانمانی، فقر، نابرابری روزافزون، نژادپرستی که در عمق وجودمان ریشه کرده.

آنچه در مورد صحبت نمی‌کنیم این است که بحران با ما و سلامت روان‌مان در زندگی تحت تنش مداوم چه می‌کند. واقعیت این است که احساساتِ منفی زیادی در اطراف و درون ما وجود دارند: خشم؛ ترس؛ نارضایتی؛ بی‌اعتمادی؛ ناراحتی؛ بدگمانی؛ عدم اعتماد‌به‌نفس. اما شاید بیش از همه، پای دلهره‌ی همیشگی وسط است. خشم و نگرانی وجودی. همه‌ی این احساسات، بخشی از زندگی امروز ما هستند. حتی فضاهای دیجیتالی هم در درجه‌ی اول، به فضاهای احساسی تبدیل شده‌اند. مطالبی که به سرعت در اینترنت دست‌به‌دست می‌شوند یا ویدئوهایی که بیش از هم دیده می‌شوند، با احساسات ما در ارتباطند. آن‌چه به همین اندازه اهمیت دارد این است که چطور این وضعیت نوعی تمایل و عادت ذهنی ایجاد می‌کند که خود را در طول فضا و زمان ماندگار می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
3 دقیقه
درباره‌ی نویسنده
30 دقیقه
پیشگفتار
24 دقیقه
فصل اول: سرخوردگی و سرگشتگی، بخش اول
28 دقیقه
فصل اول: سرخوردگی و سرگشتگی، بخش دوم
10 دقیقه
فصل دوم: اضطراب
10 دقیقه
فصل سوم: خشم
6 دقیقه
فصل چهارم: بی‌تفاوتی
16 دقیقه
فصل پنجم: اطلاعات، دانش، خرد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه
نویسنده
مترجمپگاه فرهنگ مهر
راویحامد عابدینی
ناشر چاپینشر میلکان
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه

زینب زمانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۸
مثل خیلی از کتاب های شافاک زیبا و مبتنی بر واقعیت بود قابل لمس برای کسانی که مهاجرت کرده‌اند و مفاهیم مطرح شده در کتاب را با گوشت و پوست خود احساس کرده‌اند.
مریم عمرانیان
۱۴۰۲/۱۲/۸
در این عصر ابهام و عدم قطعیت گاهی هم حالمون بد باشد، اشکالی نداره و این خیلی طبیعیه. همه ما همین طور هستیم. پیشنهاد میکنم.
آرزو حیاتی
۱۴۰۲/۱۰/۱
بیشتر نظرات شخصی و سرگذشت الیف شافاک هست فکر کنم کتاب ملت عشق بهترین کتابش باشه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه

برای دریافت کتاب صوتی فرزانگی در عصر تفرقه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.