معرفی و دانلود کتاب مبانی رایانه: سیر تا پیاز رایانه

برای دانلود قانونی کتاب مبانی رایانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مبانی رایانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مبانی رایانه: سیر تا پیاز رایانه

کتاب مبانی رایانه نوشته‌ی جواد عیسی زاده راهنمای همراه شما در سفر به اعماق تکنولوژی رایانه و تاریخچه و اجزای آن است. اگر هنوز کار با کامپیوتر را آغاز نکرده‌اید؛ و یا اگر برای آشنایی حرفه‌ای‌تر با بخش‌ها و ارکان اصلی آن مشتاق هستید، این اثر جامع به ساده‌ترین زبان چالش و نیاز‌های شما را برطرف خواهد کرد.

درباره‌‌ی کتاب مبانی رایانه

این‌جا یک تور اختصصاصی به جهان پیچیده و شگفت‌انگیز کامپیوتر برپاست! جواد عیسی زاده نویسنده‌ی کتاب مبانی رایانه: سیر تا پیاز رایانه، در اثر ویژه‌ی خود هرآنچه برای آشنایی با دنیای رایانه نیاز داشته باشید به شما خواهد آموخت، و مخاطبان خود را در شناخت صفرتاصد ساختار این دستگاه و مفاهیم و اصطلاحات پرکاربرد آن راهنمایی خواهد کرد.

شاید بتوان رایانه را بزرگ‌ترین معجزه‌ی قرن حاضر دانست و یا آن را خط فاصله‌ای عمیق میان انسان امروز با جهان گذشته پنداشت. درهرصورت، تکنولوژی رایانه همیشه آن‌چنان جذاب و پرجزئیات است که می‌تواند هر خواننده‌ی علاقه‌مند به فناوری‌های تازه را تا ساعت‌ها غرق مطالعه کند. کتاب مبانی رایانه، مقدمات آشنایی با صفر‌تاصد این فناوری شگفت‌انگیز را برای شما رقم زده و حاصل سال‌ها مطالعه و تحقیق و جست‌وجو در این حوزه را در یک جلد به ارمغان آورده است. نویسنده‌ی کتاب مبانی رایانه، همچنین از مدرسان خبره‌ی دروس کامپیوتری‌ست و تجربه‌ی کار با طیف گسترده‌ای از مخاطبان را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. همین تجربه، به نگارنده‌ی کتاب کمک کرده تا دورنمای دقیق‌تری از نیاز‌ علاقه‌مندان به دنیای کامپیوتر داشته باشد و فهرست بسیار متنوع و جامعی از مطالب مرتبط تهیه کند. همچنین در این مسیر، نویسنده از اشکالات و اشتباهات رایجی که معمولاً افراد به آن دچار می‌گردند استفاده کرده و تمرکز خود را بر حل این چالش‌های آموزشی قرار داده است. نکته‌ی دیگری که کتاب مبانی را به یک نمونه‌ی موفق آموزشی تبدیل می‌کند، زبان ساده و شفاف آن در طرح مباحث تخصصی کامپیوتر است. به این واسطه طیف متنوعی از مخاطبان خواهند توانست از سرفصل‌ها و موضوعات جذاب این اثر استفاده کنند و یا برای رفع سوالات و ابهامات خود با خیال راحت به سراغ آن بیایند.

تاریخچه‌ی رایانه و همچنین مفاهیم اولیه و مرتبط با آن، از اولین درس‌های کتاب مبانی رایانه است. در این مسیر، شما علاوه‌بر آشنایی با نسل‌های مختلف رایانه، با تاریخچه‌ی برنامه‌نویسی و همچنین سیستم‌عامل‌های اصلی رایانه آشنا می‌شوید. در ادامه به سراغ سخت‌افزار‌ها می‌رویم و به توضیح و تشریح مفصل و بخش‌های مختلف هر یک می‌پردازیم. سپس به بخش نرم‌افزار اشاره می‌کنیم و در ادامه به قسمت جذاب شبکه و اینترنت می‌پردازیم. آشنایی با موضوع حقوق کپی رایت و همچنین شبکه‌ی امنیت رایانه از دیگر بخش‌های خواندنی این کتاب هستند. اما نویسنده در نهایت مباحث را به موارد بالا ختم نمی‌کند و در ادامه به سراغ مفاهیم جدید‌تری در جهان رایانه، مثل مفهوم هوش مصنوعی و رمزارز‌ها می‌رود و در این میان خواننده را با ده‌ها نکته‌ی مفید و کاربردی در دنیای کامپیوتر آشنا می‌کند. کتاب مبانی رایانه را در یک کلام می‌توان دفترچه‌ی همراه و لازم برای برای تمامی کاربران دنیای تکنولوژی دانست؛ کتابی که شما را از فردی مبتدی، به یک فرد آگاه و حرفه‌ای در شناخت مفاهیم رایانه‌ای تبدیل می‌کند. این اثر توسط انتشارات فناوری نوین به دست شما می‌رسد.

کتاب مبانی رایانه برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر کاربردی را به علاقه‌مندان به آشنایی با علوم کامپیوتری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مبانی رایانه: سیر تا پیاز رایانه می‌خوانیم

بعد از اختراع ادیسون فناوری ضبط با آمدن میکروفون برقی وسترن الکتریک و وصل آن به دستگاه تقویت‌کننده‌های سیگنال الکترونیکی و ضبط کننده‌های الکترومکانیکی متحول شد و صداها با کیفیت بسیار بیشتری ضبط می‌شدند. بعد از آن ضبط صدا دوباره به سمت جدیدتر شدن منبع ذخیره یا همان نوار مغناطیسی رفت. فناوری جدید یک دستگاه ضبط و پخش که در داخلش نوار مغناطیسی قرار می‌گرفت و می‌توانست صدا را روی نوار ضبط و آن را باز تولید کند. نوار مغناطیسی برای ضبط صدا در حدود سال 1930در آلمان به‌عنوان نوار کاغذی با لاک اکسید روی آن آغاز شد و بعدا توسعه یافت. این فناوری کیفیت صدای بسیار بالایی داشت و کاملا طبیعی جلوه می‌کرد اما هنوز به دنیا معرفی نشده بود.

با آغاز جنگ جهانی دوم متفقین می‌دیدند که فرماندهان آلمانی در نقاط مختلف اروپا سخنرانی شبیه هم می‌کنند. این سخنرانی‌ها به‌قدری واضح بود که فقط
می‌توان با پخش زنده آن را توجیه کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مفاهیم اولیه رایانه
فصل 2: بخش‌های رایانه
فصل 3: حافظه‌ها
فصل 4: نرم‌افزارها
فصل 5: کاربردها
فصل 6: ارتباطات و شبکه
فصل 7: امنیت و محافظت
فصل 8: قوانین
فصل 9: مفاهیم جدید
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مبانی رایانه: سیر تا پیاز رایانه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات402
زبانفارسی
شابک978-622-5412-54-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر و اینترنت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مبانی رایانه

لیلا
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
کتابی پرمحتوا و کاربردی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مبانی رایانه

برای دریافت کتاب مبانی رایانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.