معرفی و دانلود کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون

عکس جلد کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون
قیمت:
۱۷۵۰۰۰ ۸۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون

از آن‌جا که امروزه پایتون به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار متداول تبدیل شده است، و با توجه به اهمیت یادگیری ساختمان داده‌ها برای برنامه‌نویسان، کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون به این منظور تالیف شده تا مفاهیم علمی و فنی ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌های این زبان برنامه‌نویسی را به صورت کامل آموزش دهد. این اثر توسط عین الله جعفرنژاد قمی تالیف شده است.

درباره‌ی کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون

امکانات و مزایای متعددی که پایتون در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند، آن را به یکی از متداول‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی تبدیل کرده است. کاربردهای پایتون در زمینه‌های متنوعی مانند ماشین لرنینگ، هوش مصنوعی و کلان‌داده‌ها بسیار قابل‌توجه هستند. همچنین با توجه به اهمیت بالای یادگیری ساختمان داده‌ها برای برنامه‌نویسی نیاز است تا این مفهوم در زبان‌های برنامه‌نویسی متفاوت بررسی شود؛ چرا که دانش بالا در زمینه‌ی ساختمان داده سبب افزایش تسلط برنامه‌نویس و ارتقای کیفی کار او هستند. یادگیری روش‌های الگوریتم‌نویسی و تسلط بر ویژگی‌های ساختمان داده‌ها، باعث تسهیل کار برنامه‌نویس می‌شوند. می‌توان ساختمان داده‌ها را در هر زبانی مورد بررسی قرار داد و آن‌ها را در هر زبانی پیاده‌سازی کرد. در این میان، یادگیری این پیاده‌سازی در پایتون نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که که سهولت نوشتن برنامه‌ها با پایتون بر همه‌ی مهارت‌آموزان این حوزه آشکار است و پیاده‌سازی ساختمان داده‌ها در آن نیز آسان‌تر است. کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون برای آموزش انواع ساختمان داده‌ها در این محیط برنامه‌نویسی تالیف شده است.

معرفی و دانلود کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون

زبان برنامه‌نویسی پایتون را می‌توان در طراحی موارد مختلفی مثل وب‌سایت، اپلیکیشن، نرم‌افزار، تحلیل داده‌ها و... مورد استفاده قرار داد؛ سادگی و چندمنظوره بودن این زبان نیز تاثیر بسیار زیادی در تبدیل آن به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب، متداول و پرکاربرد داشته است. همچنین نوشتن کدهای پایتون ساده‌تر از باقی زبان‌هاست و توسعه‌ی آن نیز بسیار آسان‌تر است. بنابراین نیاز به صرف زمان زیادی برای درک دستورات نیست و می‌توان در زمان نوشتن کدها هم صرفه‌جویی کرد. یادگیری ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌های زبان برنامه‌نویسی پایتون، باعث می‌شود بتوانید مشکلاتی که در تجزیه و تحلیل داده‌ها حین برنامه‌نویسی در این محیط به وجود می‌آید را برطرف کنید. عین الله جعفرنژاد قمی کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون را به عنوان یک منبع آموزشی کاربردی در این زمینه، برای مهارت‌آموزان تالیف کرده است.

با مطالعه‌ی این اثر، مفاهیم پایه ساختمان داده و الگوریتم‌ها، انواع لیست‌ها، آرایه‌ها، ماتریس‌ها و نکات آن‌ها، انواع ساختارهای پیوندی و لیست‌ها و پیاده‌سازی اعمال لیست، پشته و کاربردها و پیاده‌سازی آن و مفاهیم مرتبط با صف‌ها را خواهیم آموخت. همچنین انواع درختان و کاربردهایی که دارند و جزئیات آن‌ها، گراف‌ها و پیاده‌سازی در پایتون، بازگشتی و الگوریتم‌ها و کارایی آن و انواع الگوریتم‌های مرتب‌سازی و مقایسه‌ی آن‌ها با یکدیگر در این کتاب شرح داده شده‌اند. در پایان هر فصل، مسئله‌ها و پروژه‌های برنامه‌نویسی مرتبط با مباحث نیز آورده شده‌اند.

کتاب حاضر توسط انتشارات علوم رایانه منتشر شده است.

کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از این منبع آموزشی را به مهارت‌آموزان حوزه‌ی برنامه‌نویسی و علوم داده پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون می‌خوانیم

دو نوع انتزاع متداول عبارتند از انتزاع رویه‌ای یا عملکردی و انتزاع داده‌ها. انتزاع رویه‌ای، استفاده از یک تابع یا متدی است که می‌دانید چه عملی انجام می‌دهد و کاری به چگونگی انجام آن (پیاده‌سازی) ندارید. به عنوان مثال، تابعی مثل ()sqrt را در نظر بگیرید که جذر یک عدد را محاسبه می‌کند. برای استفاده از آن، کافی است یک عدد را به عنوان پارامتر ارسال کنید و تابع، ریشه‌ی دوم آن عدد را محاسبه می‌کند و به شما برمی‌گرداند. اما آیا می‌دانید ریشه‌ی دوم چگونه محاسبه می‌شود؟ آیا اگر بدانید ریشه‌ی دوم چگونه محاسبه می‌شود، تاثیری در به‌کارگیری آن دارد؟ بدیهی است که فقط کافی است طریقه‌ی درست استفاده از آن تابع را بدانید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم پایه و تحلیل الگوریتم‌ها
فصل دوم: لیست‌ها و آرایه‌ها
فصل سوم: لیست‌های پیوندی
فصل چهارم: پشته‌ها
فصل پنجم: صف‌ها
فصل ششم: درختان
فصل هفتم: گراف‌ها و کاربرد آن‌ها
فصل هشتم: بازگشتی
فصل نهم: مرتب‌سازی
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات323
زبانفارسی
شابک978-600-205-150-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۵۰۰۰ ۸۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون

برای دریافت کتاب ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌ها در پایتون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.