معرفی و دانلود کتاب مترسک و آدم برفی

عکس جلد کتاب مترسک و آدم برفی
قیمت:
۲۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مترسک و آدم برفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مترسک و آدم برفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مترسک و آدم برفی

مترسک خیلی تنهاست و هیچ‌کس در مزرعه جواب سلامش را نمی‌دهد؛ تا اینکه زمستان می‌شود و بچه‌ها در کنار او یک آدم‌برفی می‌سازند. در کتاب مترسک و آدم برفی، نوشته‌ی رابرت برودر ماجرای آشنایی این دو موجود را خواهید خواند. آن‌ها دوست دارند اوقات خوشی را با هم بگذرانند، اما مشکل این‌جاست که هوا روزبه‌روز گرم‌تر می‌شود!

درباره‌ی کتاب مترسک و آدم برفی

مترسک در مزرعه‌ی ذرت تنهای تنها بود. او خیلی وقت‌ها سعی می‌کرد به کشاورز و دیگران سلام بدهد، اما هیچ‌کس او را جدی نمی‌گرفت و با او حرف نمی‌زد. او خیلی تنها بود تا این‌که یک روز برف سنگینی بارید و تمام مزرعه را پوشاند. بعد بچه‌ها آمدند و درست کنار او یک آدم‌برفی ساختند. در کتاب مترسک و آدم‌برفی (Crow & Snow) نوشته‌ی رابرت برودر (Robert Broder) داستان دوستی دو مترسک و آدم برفیِ تنها را می‌خوانید که در کنار همدیگر احساس شادمانی می‌کنند.

مترسک خیلی خوشحال بود که بالاخره تنهایی‌اش تمام شده، اما با گرم‌تر شدن هوا هر روز آدم‌برفی بیشتر و بیشتر آب می‌شد. مترسک می‌دانست او دیر یا زود باید برود، بااین‌حال امیدوار بود در زمستان سال دیگر بتواند دوباره دوست عزیزش را ملاقات کند.

فصل‌ها از پی هم گذشتند، بهار آمد، تابستان شد، پاییز آمد و مترسک همچنان برای دیدار آدم‌برفی انتظار می‌کشید. باید دید آدم‌برفی دوباره به مزرعه باز می‌گردد و بچه‌های مزرعه باز به سرشان می‌زند یک آدم‌برفی بزرگ، هم‌قد مترسک درست کنند یا این آخرین دیدار آن‌هاست؟

همه‌ی ما ممکن است گاهی اوقات احساس تنهایی و غربت کنیم، خصوصاً وقتی دوستان کمی در اطرافمان باشند که بتوانیم با آن‌ها حرف بزنیم و از بودن کنارشان لذت ببریم، اما همیشه کسانی شبیه به خودمان هستند که مثل ما دوست دارند از تنهایی دربیایند و درباره‌ی موضوعات مختلف با ما صحبت کنند. مهم این است که ناامید نشویم و صبر کنیم تا دوستان واقعی‌مان از راه برسند.

ما می‌توانیم مثل مترسک با دیدن آدم‌های خوب به آن‌ها سلام کنیم و همیشه نسبت به پیدا کردن دوستی مناسب از میان آن‌ها امیدوار باشیم. راستی اگر دوست دارید بدانید آخر دوستی مترسک و آدم‌برفی به کجا رسید این کتاب را از زبان رابرت برودر بخوانید و از دیدن تصاویر رنگارنگ و دلپذیر آن لذت ببرید.

تصویرگری کتاب مترسک و آدم برفی را الیور تالک که خودش نویسنده‌ی برخی داستان‌های موفق کودکان است، انجام داده و این داستان با ترجمه‌ی سمیه حیدری از سوی انتشارات مهرسا منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب مترسک و آدم برفی

  • با رفتن زمستان، آدم‌برفی آب می‌شد و مترسک مجبور بود تا زمستان بعد، منتظر دوستش بماند. این داستان دوستی فصلی بین یک مترسک و آدم‌برفی را نشان می‌دهد و به ما ثابت می‌کند که عشق می‌تواند بر همه‌چیز پیروز شود. (اسکول لایبری ژورنال)

  • کتاب مترسک و آدم برفی داستانی عاشقانه، غیرمنتظره و آرام درباره‌ی تلخی انعطاف‌پذیری در زندگی‌ست. (بررسی‌های Kirkus)

با رابرت برودر بیشتر آشنا شویم

رابرت برودر نویسنده‌‌ی کودک و صاحب انتشارات «Ripple Grove Press» است. او تاکنون جوایز بسیاری را تحت عناوین مختلف دریافت کرده و در آثارش به جذابیت تصویرگری اهمیت می‌دهد. برودر در حال حاضر به‌عنوان مدیر هنری و ویراستار به نویسندگان و ناشران مختلف مشاوره‌ی تخصصی ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب مترسک و آدم برفی می‌خوانیم

و آدم‌برفی رفت. همین‌طور فصل‌ها از راه می‌رسیدند، تراکتور و ذرت‌ها هم می‌آمدند و می‌رفتند و بچه‌ها بزرگ و بزرگ‌تر می‌شدند. و هر زمستان آدم‌برفی برمی‌گشت و کنار مترسک می‌ایستاد.

در یکی از زمستان‌ها، برف زیادی بارید. بچه‌ها یک آدم‌برفی دیگر هم درست کردند. مترسک پرسید: «اون کیه؟»
آدم‌برفی گفت: «نمی‌دونم.»
مترسک گفت: «حتماً اینجا رو شلوغ می‌کنه.»
آدم‌برفی هم نظرش همین بود: «آره، راست می‌گی.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مترسک و آدم برفی
نویسنده
مترجمسمیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-622-7437-61-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مترسک و آدم برفی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مترسک و آدم برفی

برای دریافت کتاب مترسک و آدم برفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.