معرفی و دانلود کتاب متفکران بزرگ فلسفه: زندگی و افکار و آثار بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان

عکس جلد کتاب متفکران بزرگ فلسفه: زندگی و افکار و آثار بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب متفکران بزرگ فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب متفکران بزرگ فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب متفکران بزرگ فلسفه: زندگی و افکار و آثار بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان

مجموعه‌ای جذاب و خواندنی از اینکه فلسفه چیست و متفکران فلسفی چه دیدگاه‌هایی دارند. کتاب متفکران بزرگ فلسفه نوشته‌ی فیلیپ استوکس روایتی ساده و همه‌فهم از مفهوم و معنای فلسفه است که خواننده را با زندگی و دیدگاه‌های فلاسفه‌ی بزرگ جهان آشنا می‌کند.

درباره کتاب متفکران بزرگ فلسفه

آشنایی با مفهوم فلسفه به عنوان یکی از دشوارترین دانش‌های بشری و درک اینکه فلسفه به چه کار می‌آید، همواره برای عموم مردم جذاب و در عین حال چالش‌برانگیز بوده است. شاید از همین دریچه، خواندن کتاب متفکران بزرگ فلسفه (Philosophy: The World's Greatest Thinkers) نوشته‌ی فیلیپ استوکس (Philip Andrew Stokes) و ترجمه‌ی محدثه احمدی برای طیف‌های مختلف فکری با سلیقه‌های گوناگون جذاب باشد.

کتاب متفکران بزرگ فلسفه با زبانی ساده و همه‌فهم شاخه‌های مختلف فلسفه را از طریق آشنایی با متفکران و فلاسفه‌ی بزرگ جهان تعریف و روایت می‌کند؛ به‌گونه‌ای که با مطالعه‌ی این کتاب تصویری روشن از دانش فلسفه و گرایش‌های مختلف آن خواهید دید.

از سوی دیگر، پیشرفت علم و فناوری، حوزه‌های تازه‌ای برای ارائه‌ی دیدگاه‌های فلسفی به ‌وجود آورده است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی و دانش روباتیک منجر به ظهور نظرات فلسفی درباره‌ی چیستی هوش، وجدان، انسان و غیره شده است. بنابراین کتاب متفکران بزرگ فلسفه برای جامع‌تر شدن مباحث خود، در بررسی آرا و آثار فیلسوفان جدید، این رویکردها را نیز بررسی کرده است.

فیلیپ استوکس در این کتاب تلاش کرده تا هیچ متفکر بزرگی را از قلم نیندازد؛ او زندگی و آثار فیلسوفان مشهوری از ارسطو و افلاطون گرفته تا اندیشمندان معاصر نظیر فریدریش نیچه، میشل فوکو و سیمون دوبووار را بررسی کرده و ضمن آنکه به شرح زندگی و زمانه‌ی آن‌ها پرداخته، کوشیده تا آثار و روش‌های تفکرشان را نیز بررسی کند.

نویسنده با در میان گذاشتن پرسش‌هایی نظیر اینکه آیا زندگی معنا دارد؟ هستی هدفمند است؟ یا اینکه مفاهیمی همچون درست و غلط فقط مسائلی اعتقادی هستند یا نه؟ هدف و کارکرد فلسفه را پاسخ به چنین پرسش‌هایی برمی‌شمارد و می‌گوید فلسفه نیز همچون علم از طریق تحقیق و بررسی، درصدد یافتن پاسخ سؤالات است اما در عین حال دنبال سؤالاتی است که با آزمایش‌های عملی و تجربی نمی‌توان جوابی برایشان یافت و باید آن‌ها را از راه ذهن دنبال کرد.

در نکوداشت کتاب متفکران بزرگ فلسفه

  • متفکران بزرگ فلسفه هم رضایت علاقه‌مندان و آن‌ها را که تازه پا به مباحث فلسفی گذاشته باشند تأمین می‌کند و هم به کار کسانی می‌آید که به طور جدی‌تر خواننده‌ی کتاب‌های حوزه‌ی فلسفه‌اند. (آمازون)

کتاب متفکران بزرگ فلسفه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید مطالعات فلسفی را آغاز کنید، کتاب متفکران بزرگ فلسفه انتخابی ایدئال است. همچنین این کتاب برای دانشجویان فلسفه و آن‌ها که طرفدار پروپاقرص کتاب‌های فلسفی هستند نیز جذابیت‌های بسیاری دارد.

با فیلیپ استوکس بیشتر آشنا شوید

فیلیپ اندرو استوکس (متولد 1973) دانش‌آموخته‌ی فلسفه و عضو هیئت علمی دانشگاه چولا لانگ کوم در تایلند است. تخصص او در زبان انگلیسی، تفکر انتقادی و فلسفه است و در دانشگاه هم در همین حوزه‌ها تدریس می‌کند. فیلیپ استوکس پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه بریستول انگلستان، چندین سال به عنوان مؤلف و ویراستار در بنگاه‌های انتشاراتی آن کشور فعالیت کرد و پس از آن بار دیگر به دانشگاه بازگشت و به عنوان استاد زبان انگلیسی و فلسفه تا کنون فعال است. او در حوزه‌ی فلسفه کتاب مشهور دیگری نیز با نام Philosophy 100 Essential Thinkers دارد.

در بخشی از کتاب متفکران بزرگ فلسفه می‌خوانیم

بنتام در لندن به دنیا آمد و در مسیر وکالت گام گذاشت، اما از زبان بسیار پیچیده و اصول متناقض آن خوشش نیامد. به جای آن سراغ ذات و اساس قانون، اخلاق و سیاست رفت و به این نتیجه رسید که می‌توان آن‌ها را در قالب یک اصل کنار هم قرار داد. این اصل می‌گوید از نظر انسان، خوبی یعنی کسب لذت و فقدان درد. بنابراین انعکاسی از روان‌شناسی ساده‌ی لذت‌جویانه‌ای است که از زمان اپیکور وجود دارد. اما بنتام این اصل آن را سودمندی می‌نامید را با فلسفه، جامعه و فرهنگ درآمیخت و نظامی اخلاقی به نام «سودمندگرایی» آفرید که همچنان اهمیت والایی دارد.

بنتام هوشمندانه نشان داد می‌توان قانون، سیاست و اخلاقیات را در قالب زبان ساده‌تر سودمندگرایی طرح‌ریزی کرد تا فقط روی بیشینه‌سازی مسائل مطلوب و کمینه‌سازی مسائل ترسناک تمرکز کنیم. سودمندگرایی بر پایه‌ی دیدگاهی بسیار ساده از ذات بشر است. بنتام می‌گوید: «طبیعت، انسان را تحت حاکمیت دو شهریار قرار داده: درد و لذت... آن‌ها بر تمام کارها و حرف‌ها و افکارمان تسلط دارند. هرکاری برای حذف استیلای آن‌ها بکنیم تنها روی قدرت‌شان مهر تأیید می‌زنیم. به عبارتی شاید انسان وانمود کند از زیر سلطه‌ی این شهریاران بیرون آمده، ولی در واقعیت همواره مطیع آن‌ها خواهد ماند.»

از این رو به یک قانون اخلاقی ساده رسید: افراد باید دنبال بیشینه‌سازی لذت و کمینه‌سازی درد باشند. بنتام به عنوان یک اصلاح‌طلب مؤسسات سیاسی، قانونی و اجتماعی می‌گفت این قبیل مؤسسات باید مطابق با این قانون برپا شوند. او زندانی با نام «سراسربین» 2 طراحی کرد که در آن، مقامات همواره می‌توانستند زندانیان را ببینند. بنابراین افراد تشویق می‌شدند به صورت طبیعی به دفعات زیاد دست به بهترین کارها بزنند تا از درد و رنج دوری کنند. از این رو تنبیه همیشه ابزاری اصلاحی بود و بادقت برایش برنامه‌ریزی می‌شد تا در کوتاه‌مدت برای زندانی دردناک باشد، اما در بلندمدت منجر به افزایش لذت شود. بنتام حتی «قواعد لذت» را ساخت تا به اندازه‌گیری دقیق میزان درد و لذتی کمک کند که از عملی خاص، حاصل می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آنسلم، قدیس
آکویناس، قدیس توماس
ارسطو
آرنو، آنتوان
آگوستین، قدیس
اورلیوس، مارکوس
آستین، جان لانگشاو
ابن سینا
آیر، آلفرد ژول
بیکن، فرانسیس
بووار، سیمون دو
بنتام، جرمی
برگسون، آنری لویی
بارکلی، جورج
بوئتیوس
کامو، آلبر
کارناپ، رودلف
چامسکی، نوآم
سیسرو، مارکوس تولیوس
کنت، آگوست
کوپرنیک، نیکلاس
داروین، چارلز رابرت
دموکریت
دنت، دنیل
دریدا، ژاک
دکارت، رنه
دیویی، جان
دیدرو، دنی
دیوژن سینوپی
دانس اسکوتوس، جان
دورکیم، امیل
اینشتین، آلبرت
امپریکوس، سکستوس
انگلس، فردریش
اپیکور
اراسموس، دسیدریوس
فایرابند، پاول
فوکو، میشل
فرگه، گوتلوب
فروید، زیگموند
گالیله، گالیلئو
گودل، کرت
هگل، گئورگ ویلهلم فردریش
هایدگر، مارتین
هراکلیتوس
هابز، توماس
هیوم، دیوید
هوسرل، ادموند
جیمز، ویلیام
یونگ، کارل گوستاو
کانت، امانوئل
کینز، جان مینارد
کیِرکگور، سورن
کریپکی، سول
کوهن، توماس
لایبنیتس، گوتفرید ولهلم فون
لنین، ولادیمیر ایلیچ
لوی استروس، کلود
لاک، جان
ماخ، ارنست
ماکیاولی، نیکولو
مالبرانش، نیکولا
مارکس، کارل
مرلو پونتی، موریس
میل، جان استوارت
مونتنی، میشل دو
مور، جورج ادوارد
مور، تامس
نیوتون، آیزاک
نیچه، فردریش
نوزیک، رابرت
پین، توماس
پارمنیدسِ الئا
پاسکال، بلِز
پیرس، چارلز سندرز
فیلون اسکندرانی
افلاطون
فلوطین
پوپر، کارل
فیثاغورسِ ساموس
کواین، ویلارد ون اورمن
رالز، جان
رید، توماس
رورتی، ریچارد
روسو، ژان ژاک
راسل، برتراند
رایل، گیلبرت
سارتر، ژان پل
سوسور، فردینان دو
شلینگ، فریدریش ویلهلم
شیلر، یوهان کریستوف
شلیک، موریتس
شوپنهاور، آرتور
سرل، جان
سنکا، لوسیوس آنائوس
سیجویک، هنری
سینگر، پیتر
اسکینر، بوروس فردریک
اسمیت، آدام
سقراط
اسپینوزا، بندیکت دو
تارسکی، آلفرد
تالسِ میلتوسی
تورینگ، آلن
ولتر
ویگوتسکی، لو سمینویچ
وایتهد، آلفرد نورث
ویلیامِ اوکام
ویتگنشتاین، لودویگ
وُلستون‌کرافت، مری
گزنفونِ کولوفونی
زنونِ الئایی
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب متفکران بزرگ فلسفه: زندگی و افکار و آثار بزرگ‌ترین فیلسوفان جهان
نویسنده
مترجممحدثه احمدی
ناشر چاپینشر سنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-7383-24-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب متفکران بزرگ فلسفه

افشار حبیبی
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کتاب «متفکران بزرگ فلسفۀ اخلاق» کند و کاوی است در تاریخ فلسفۀ اخلاقِ مغرب زمین‌. مخاطبان با مطالعۀ این کتاب با آثار و اندیشه‌های. مهم‌ترین اندیشمندانِ اخلاق‌ پژوه، از افلاطون تا مک‌اینتایر، آشنا خواهند شد. هر کدام از مدخل‌ های کتاب را پژوهشگران مهم معاصر نوشته‌اند. که هر کدام در سپهر فیلسوف مورد و بحث صاحب‌ نظرند نگاه ویژه‌ای به اندیشمندی که در باب او نوشته‌اند، دارند. اندیشمندانی که دیدگاهشان در این کتاب کاویده شده است. عبارتند از: افلاطون، ارسطو، رواقی‌ها، توماس آکویناس، دیوید هیوم، امانوئل کانت، ویلهلم فریدریش هگل، کارل مارکس، جان استوارت میل، فریدریش نیچه و السدِر مک‌اینتایر. در این کتاب دیدگاه هر یک از این اندیشمندان در زمینۀ فلسفۀ اخلاق بررسی می‌شود. و نویسندگان هر مدخل، نظریۀ اخلاق هر یک از این اندیشمندان را، با توجه به تفاسیر گوناگونی. که از اندیشۀ آن‌ها عرضه شده است، شرح خواهند داد. خواندن این کتاب هم برای نو آموزان و علاقه‌ مندان فلسفۀ اخلاق مفید خواهد بود. و هم برای کسانی که به‌طور تخصصی در زمینۀ اخلاق‌ پژوهی تحقیق می‌کنند.
ALI REZAEI
۱۴۰۲/۹/۲۲
نقد کتاب:
کتابی با داستان‌های جذاب اما کمی خسته کننده کتاب خوبی رو شاهد هستیم. کتابی که به موضوع خوبی دامن زده و اونو به خوبی توصیف و تعریف کرده. از مثال‌های کاربردی تا سوالا‌هایی برای گرم کردن و درگیر شدن در کتاب... این کتاب از نگارش خوب و قوی برخورداره ک باعث میشه در درک مفاهیم به مشکل خاصی قلم
برنخوریم. نویسنده میشد گفت حرفه‌ای بود و با داستان‌های کوچک فهم هر چیزی رو برای ما اسون میکرد این کتاب در کتاب‌های عادت یکی از بهترین هاست و میشد بهترین این سری کتاب رو عادت‌های اتمی بیان کرد ک واقعا قوی بود گویندگی صدا هم بکی از نقاط قوت این کتاب بود و همچنین میزان زمانی که داره... نه زیاد نه خیلی کم حتما این کتاب ارزش خرید بالایی رو داره اما در جاهایی حس میشد که نویسنده رفته تو جاده خاکی و کلام از دستش در رفته اما در مجموع خوب بودخلاصه کتاب خوبی رو شلهد هستیم و میشد گفت که ارزش خرید بالایی هم داره چون محتوای کاربردی در زندگی روزمره داشت و میشد از اونها استفاده کرد. موارد مثبت قلم روان نویسندهگیرایی ساده منفی تناقض در برخی جاها
درآخر هم کتاب میدگارد رو پیشنهاد میکنم
Paris eft
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتاب «متفکران بزرگ فلسفه»، فیلسوفان اصلی سنت غرب را به نمایش می‌گذارد. این کتاب با در نظر گرفتن خواننده عمومی نوشته شده است، مقدمه‌ای ایده آل برای ایده‌های آن‌ها و تأثیری که این ایده‌ها بر جهان گسترده داشته است ارائه می‌دهد. مختصر و آموزنده، متن مفاهیم اساسی پشت کار هر فیلسوف را همراه با جزئیات و و بیوگرافی تاریخی معرفی می‌کند.
این کتاب، مرجعی ایده‌آل برای همه علاقه‌مندان به فلسفه است، به‌ویژه برای کسانی که می‌خواهند توضیحی روشن و سرگرم‌کننده از ایده‌هایی که طرز تفکر ما را شکل می‌دهند، ارائه دهند. این کتاب توسط محدثه احمدی به فارسی برگردانده شده است.
خیلی ممنون از تیم زحمت کش کتابراه
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
این کتاب برگرفته از نگرش‌های فلسفی میباشد و دریافت نگرشی چون فلسفی که در این کتاب ساده و قابل فهم بوده و برای ارتباط با این کتاب ساده نگاری شده و البته برگرفتن این کتاب که نویسنده سعی در این داشته که بهترین و تمامی فیلسوفان از ارسطو و سقراط و.... اشخاص بزرگ معاصر را در این کتاب بگنجاند و به جذابیت این کتاب بیفزاید، البته نگرش فردی در این کتاب تنها مهم و قانون نیست، بنظر بنده باید خواننده ایده لوژی خود را با تفکرات اندیشمندان و مفسران ادغام نموده و راه رشد و نتیجه گیری را در بهر بگیرد و بنده این کتاب را دوست داشته البته تمامی نکات فلسفی همیشه جذاب بوده
آریا محمدیان
۱۴۰۲/۸/۲۶
کتاب بدی نیست ولی تنها یک ایده از فلاسفه رو بررسی می‌کنه، توضیحاتی که می‌ده خیلی عامن و از شاخه‌ای به شاخه‌ی دیگری می‌پره. یک سری ایرادات هم داره مثلاً اینکه «اگر الف شبیه ب باشد پس هر چیزی که برای الف صادق باشد برای ب هم صادق است.» در صورتی که این دو شبیه همند، عیناً یک‌دیگر نیستند که چیزها همواره نسبت یکسانی با آن‌ها داشته باشند یا تاریخ زندگی مارکوس رو ۱۲۱ تا ۸۰ ق. م زده در صورتی که ۱۲۱ تا ۱۸۰ بعد از میلاده یا گفته قدمت «تأملات» مارکوس اورلیوس به حدود ۲۰۰ سال پیش بر می‌گرده، در حالی که قدمت این اثر بیش از ۱۸۰۰ ساله.
محمد اردمه
۱۴۰۲/۱۲/۱
اولا بگم برای کسایی که میخوان آشنایی مقدماتی با فلسفه داشته باشن خوبه البته کتاب اشکالاتی دارن مثلا میگه ابن سینا براساس عقاید (دین اسلام) که داشت فلسفشو بنا کرد ولی کاملا برعکس اون اسلام رو براساس فلسفش پذیرفت و البته جای بزرگانی مثل فارابی و ملاصدرا در این کتاب خالیه چرا که این فیلسوف دو مکتب فلسفی رو ساختند که فلسفه مشائی حتی به اروپاهم رفت
Maryamzamani
۱۴۰۳/۱/۱۰
فلیپ استواکس ازجمله فیلسوفانی است که فلسفه را دردانشگاه خوانده است او آثار وافکار فیلسوفان بزرگ جهان مورد بررسی قرار می‌دهد تلاش کرده هیچ متفکری بزرگ را ازقلم نیندازد ازسقراط وارسطو گرفته تاسیمون دوبووار، چامسکی وفروید وفلسفه چیزی نیس که که با یک بار مطالعه بتونیم همه چیز ازرو متوجه بشیم به هر حال پیشنهاد میکنم حتما بخونید
محمد عنایت‌زاده
۱۴۰۳/۱/۶
به جز ابن سینا ردپایی از فلاسفه اسلامی و ایرانی در این کتاب ندیدم. ای کاش مترجم محترم بخش‌هایی را به عنوان ضمیمه مترجم الی مراجع مختلف اضافه میکردند. جایی که ماکیاولی به عنوان فیلسوف معرفی میشه واقعا جای فلاسفه ما خالی است. ‌ای کاش در عصر حاضر هم در کشور ما فلاسفه‌ای بودند که در حوزه زندگی قلم میزدند همچون فلاسفه غربی مثل آلن دوباتن
ممدرضا
۱۴۰۲/۸/۲۷
درود من قبلاً زیاد دنبال یک کتاب فلسفی خوب میگشتم که هم فیلسوف هارو معرفی کنه و هم عقیده های اون فیلسوف هارو بگه و خوشبختانه بعد از چندین مدت گشتن تونستم این کتاب رو پیدا کنم پیشنهاد میکنم اگر شماهم به فلسفه علاقه دارید این کتاب رو خریداری کنید چون بعد از خوندنش واقعاً شما میتونید از چند دید دیگه به دنیا نگاه کنید
بهاره
۱۴۰۳/۱/۶
به این کتاب امتیاز پایین دادم فقط و فقط بخاطر ضعف در ترجمه، چون من نسخه اصلیشو خوندم و خیلی با این نسخه ترجمه شده تفاوت داره، برای کساییکه به فلسفه علاقه دارن و زبانشون هم خوب هست توصبه میکنم نسخه ارجینال رو مطالعه کنن چون متن قابل فهم و به مراتب روانتری داره.
Yalda B
۱۴۰۳/۱/۸
علاوه بر بررسی عده‌ای از پیشکسوتان فلسفه‌ی غربی، در مورد سوالاتی که از بدو تمدن و آغاز فرهنگ موثر فلسفه‌ی غربی سخن به میان میاره. روال کتاب خوبه و اگر هم خواندن فلسفه و تاریخ فلسفه براتون لذت بخشه تا آخر کتاب، مطالب به راحتی جذبتون می‌کنه.
آذین شجاع حیدری
۱۴۰۲/۱۰/۷
ایراد بزرگ و اساسی این کتاب این هست که از یونان باستان تا فیلسوفان معاصر غربی صبحت کرده اما کوچکترین اشاره‌ای به فیلسوفان و اندیشمندان ایرانی و مسلمان ندارد. اما در کل کتاب خوبی بود. ممنونم کتابراه
مرضیه معصومی
۱۴۰۲/۸/۲۷
کتاب خوب و مفیدی برای بررسی دیدگاه‌های غربی در فلسفه بود ولی برای اینکه جامعیت بیشتری داشته باشه دیدگاه فلاسفه بزرگ مسلمان هم باید بررسی میشد در کل ممنون به معلوماتم اضافه شد
ﻣﺎﻩ اﻓﺮﻭﺯ ﺩﻻﻭﺭﻱ
۱۴۰۲/۹/۵
برای من خوب بود، چون علاقه به فلسفه است که منو به زندگی امیدوار می‌کنه، چون یک نظریه اینه که آدم تا زمانی که هست و فکر می‌کنه، یعنی وجود داره
محمد
۱۴۰۲/۸/۳۰
ایراد بزرگ و اساسی این کتاب این هست که از یونان باستان تا فیلسوفان معاصر غربی صبحت کرده اما کوچکترین اشاره‌ای به فیلسوفان و اندیشمندان ایرانی و مسلمان ندارد.
مشاهده همه نظرات 50

راهنمای مطالعه کتاب متفکران بزرگ فلسفه

برای دریافت کتاب متفکران بزرگ فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.