معرفی و دانلود کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار

عکس جلد کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار

کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار با گردآوری و تالیف موسسه انجمن‌یار پویا، میزان وابستگی شما به نیکوتین را تعیین می‌کند و بر اساس جمع نمرات به دست آمده از پرسشنامه‌ها، در ترک و رهایی از این عادت مخرب به شما کمک خواهد کرد.

دانشمندان علوم رفتاری و خصوصاً روانشناسان سال‌هاست که به شیوه‌های مختلف و متنوع در زمینه سنجش و اندازه‌گیری فرآیندهای ذهنی و رفتار انسان تلاش می‌کنند که نتیجه این زحمات، تولید انواع آزمون‌های روانشناختی است.

گسترش روزافزون آزمون‌ها و کاربرد‌های مختلف و فراوان آن‌ باعث شده تا روانشناسان تمایل بیشتری نسبت به تهیه و اجرای آن داشته باشند و از آنجا که آزمون‌ها هنگامی مورد اعتماد یا معتبر هستند که فرایند علمی تهیه و استانداردسازی را به شکل صحیحی طی کرده باشند، بنابراین رشته روانسنجی در دانشگاه‌ها برای آماده‌ کردن آن‌ها به لحاظ تئوری و عملی به وجود آمد و از نظر تخصصی این امر به مراکز صلاحیت‌دار سپرده شد.

امروزه آزمون‌ها به شکل وسیعی در مراکز مشاوره، مدارس، درمانگاه‌های اعصاب و روان و حتی در سازمان‌ها به منظور جذب و استخدام کارکنان کارآمدتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و روزبه‌روز این کاربردها توسعه و تعمیق بیشتری می‌یابد.

روش استفاده از کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار:

این کتاب با ارائه توضیحات روان، پرسشنامه‌ها، جداول نمره‌گذاری و ویژگی‌های روان‌سنجی روشی نوین و علمی را برای سنجش اعتیاد به کار برده است و بر اساس جمع نمرات به دست آمده از این پرسشنامه‌ها و همچنین روش‌های درمان ذکر شده در کتاب در رهایی از وابستگی به سیگار یاری دهنده شما خواهد بود.

برای استفاده از این مجموعه نیاز است تا کاغذ یادداشتی در کنار خود داشته باشید تا پاسخ پرسش‌ها، نمرات و تفسیر نتایج را برای خود یادداشت کنید. این مجموعه مشتمل بر چهار بخش است، که در ابتدای هر بخش در مقدمه، توضیحات قابل فهم و ساده‌ای برای پاسخ به پرسش‌ها و چگونگی نمره‌گذاری ارائه شده است. در پایان مجموعه با توجه به تفاسیر نتایج میزان اعتیاد شما مشخص خواهد شد. رو به رو شدن با این نتایج اولین گام برای ترک و رهایی از سیگار و عواقب آن است.

کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای افرادی که به سیگار اعتیاد دارند اثری کاربردی و کمک‌کننده است تا میزان دقیق اعتیاد و وابستگی خود را بسنجند و با توجه به نتایج اقدام به ترک سیگار کنند.

در بخشی از کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار می‌خوانیم:

در رابطه با ترک سیگار نکات دیگری نیز حایز اهمیت است:

- انگیزه برای ترک با میزان وابستگی ارتباط دارد. فردی که شدیداً به سیگار وابسته است، برای ترک، انگیزۀ اندکی نشان می‌دهد، زیرا برای این کار اعتماد کمی به توان خود دارد و از طرف دیگر فردی که وابستگی کمی به سیگار دارد نیز، انگیزۀ اندکی نشان می‌دهد، زیرا بر این باور است که هرگاه اراده کند، می‌تواند مصرف سیگار را متوقف کند.

- انگیزه براى ترک، به طور قابل ملاحظه‌ای، تحت تأثیر زمان و محیط واقع شده است.

- هر فرد سیگاری، آرزوی ترک سیگار را دارد، خصوصاً در رویارویی با درمانگران، البته این مطالب، بازتاب واقعی احساسات
او نخواهد بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پرسشنامه وابستگی به نیکوتین (سیگار) فاگرستروم
معرفی
کلید نمره‌گذاری
تفسیر نتایج
منبع
مقیاس نشانگان وابستگی به نیکوتین
مقدمه
روش نمره‌گذاری
منبع
پرسشنامه
پرسشنامه خودکارآمدی سیگار
معرفی هنجارها
ویژگی‌های روانسنجی
شیوه نمره‌گذاری
منابع
پرسشنامه
پرسشنامه انگیزه جوانان برای ترک سیگار غیر روزانه
مقدمه
شیوه نمره‌گذاری
ویژگی‌های روانسنجی
منابع
پرسشنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-6833-21-9
موضوع کتابکتاب‌های تست روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار

Fereshteh Rahimi
۱۴۰۰/۳/۲۶
کتاب هرچی باشه عالیه ولی من اینو نتونستم بفهمم
رضا کریمی
۱۳۹۹/۷/۱۸
این کتاب خیلی شببه به کتاب الن کاره
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار

برای دریافت کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش اعتیاد به سیگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.