معرفی و دانلود کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس

عکس جلد کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس

کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس، دربردارنده‌ی انواع پرسشنامه‌، کلید پرسش‌ها، شیوه‌ی نمره‌گذاری و توضیحاتی کاربردی و موثر است که به شما کمک می‌کند تا میزان ترس‌های درونی خود را ارزیابی کنید و در جهت رفع آن‌ها قدمی بردارید.

درباره‌ی کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس:

براساس نظریات شناختی اختلال هراس، خیالبافی‌های فاجعه‌آمیز و ترس از بیماری‌های جسمی و روانی منجر به حملات ترس می‌شود. افرادی که دچار اختلال هراس می‌شوند، دچار خطرات بزرگی می‌شوند. افراد مبتلا به اختلال هراس، در مواجهه با موقعیت‌های نگران‌کننده و احساسات مبهم جسمی، افکار منفی مانند "من دچار حملۀ قلبی خواهم شد" به سراغشان می‌آید.

دانشمندان علوم رفتاری و خصوصاً روانشناسان سال‌هاست که به شیوه‌های مختلف و متنوع در زمینه سنجش و اندازه‌گیری فرآیندهای ذهنی و رفتار انسان تلاش می‌کنند که نتیجه این زحمات، تولید انواع آزمون‌های روانشناختی است.

گسترش روزافزون آزمون‌ها و کاربرد‌های مختلف و فراوان آن‌ باعث شده است تا روانشناسان تمایل بیشتری نسبت به تهیه و اجرای آن داشته باشند و از آنجا که آزمون‌ها هنگامی مورد اعتماد یا معتبر هستند که فرایند علمی تهیه و استانداردسازی را به شکل صحیحی طی کرده باشند، بنابراین رشته روانسنجی در دانشگاه‌ها برای آماده‌ کردن آن‌ها به لحاظ تئوری و عملی به وجود آمد و از نظر تخصصی این امر به مراکز صلاحیت‌دار سپرده شد.

امروزه آزمون‌ها به شکل وسیعی در مراکز مشاوره، مدارس، درمانگاه‌های اعصاب و روان و حتی در سازمان‌ها به منظور جذب و استخدام کارکنان کارآمدتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و روزبه‌روز این کاربردها توسعه و تعمیق بیشتری می‌یابد.

روش استفاده از کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس (The fear assessment tests A):

این کتاب با ارائه توضیحات روان، پرسشنامه‌ها، جداول نمره‌گذاری و ویژگی‌های روان‌سنجی روش‌های نوین و علمی را برای ارزیابی استرس ترس به کار برده است و بر اساس جمع نمرات به دست آمده از این پرسشنامه‌ها معیاری از میزان ترس درونی را ارائه خواهد داد.

برای استفاده از این مجموعه نیاز است تا کاغذ یادداشتی در کنار خود داشته باشید تا پاسخ پرسش‌ها، نمرات و تفسیر نتایج را برای خود یادداشت کنید. این مجموعه مشتمل بر چند بخش است که در ابتدای هر بخش در مقدمه، توضیحات قابل فهم و ساده‌ای برای پاسخ به پرسش‌ها و چگونگی نمره‌گذاری ارائه شده است. در پایان مجموعه با توجه به تفاسیر نتایج، میزان اضطراب‌ها و ترس‌های فیزیکی و روانی درونتان سنجیده خواهد شد. آگاهی از این نتایج، اولین گام برای بهبود آن است.

کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که تمایل دارند تا با روشی علمی و محاسبه شده از میزان دقیق استرس و ترس درونی خود آگاه شوند، گزینه‌ای مناسب است، همچنین آزمون‌ها و نتایج این کتاب برای روانشناسان و افراد علاقه‌مند به مباحث روانشناسی کاربردی و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس می‌خوانیم:

بک و همکارانش (1985) در مورد اختلال هراس به بحث واکنش‌های جسمانی و هیجانی در هنگام رخداد این حالت پرداخته‌اند، آن‌ها می‌گویند:
افراد مضطرب، با مجموعه طرحواره‌هایی مواجه می‌شوند که آنان را به این استنباط شناختی می‌رساند که محیط اطرافشان تهدیدآمیز است. علاوه بر آن باورهای خاصی که این طرحواره‌ها در بردارندۀ آن است، زمینه‌ای فراهم می‌کند تا منجر به تفسیر غلط از اطلاعات مبهم شود. این باورها هستۀ اصلی آسیب‌پذیری و پیش‌بینی‌کنندۀ ناتوانی در کنار آمدن با خطرات را فراهم می‌کند. با توجه به همگرایی بین مطالعات انجام شده، این فرضیه تقویت می‌شود که باورها و نگرش‌ها نسبت به خطرات، منجر به آسیب‌پذیری افراد نسبت به تجربۀ نشانگان اضطراب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پرسشنامه باور هراس گرینبرگ
معرفی
ویژگی‌های روان‌سنجی
منبع
پرسشنامه
مقیاس کوتاه از ارزیابی منفی
معرفی
شیوه نمره‌گذاری
ویژگی‌های روان‌سنجی
منابع
پرسشنامه
پرسشنامه‌های مربوط به گذرهراسی
معرفی
ویژگی‌های روان‌سنجی
پرسشنامه
منبع
مقیاس هراس اجتماعی
مقدمه
معرفی
شیوه نمره‌گذاری
ویژگی‌های روان‌سنجی
منابع
پرسشنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات36
زبانفارسی
شابک978-622-6833-31-8
موضوع کتابکتاب‌های تست روانشناسی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس

برای دریافت کتاب مجموعه آزمون‌های سنجش ترس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.