معرفی و دانلود کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس

عکس جلد کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس

علیرضا نادری در کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس، اهمیت محیط ‌زیست در سند چشم انداز 1404 را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

فعالیت‌های مخاطره‌آمیز جهانی در طول دهه‌های گذشته تاثیر بسیاری بر محیط زیست داشته‌اند. این نوع از فعالیت‌ها در کشور ایران بیشتر نمود پیدا کرده است. به همین دلیل سند چشم انداز 1404 به مسئله محیط زیست توجه ویژه‌ای دارد. یکی از مهم‌ترین مخاطرات محیط زیستی در ایران که متاسفانه روز به روز بر آلودگی آن نیز اضافه می‌شود منابع آبی هستند.

مهم‌ترین راه حمایت از منابع آبی توسط هر دولت بررسی نوع واکنش جزایی با متخلفین و متجاوزین به منابع آبی خواهد بود. دولت‌ها به واسطه آن که بعضی از اموال عمومی را به خاطر اعمال حاکمیت و برخی دیگر را به واسطه لزوم کسب منافع مادی به عنوان تصدی تحت سیطره خود دارند، مستقیماً در جریان حفاظت منابع آبی دخیل و ذینفع هستند.

پاره‌ای از منابع آبی علاوه بر آنکه برخی نیازمندی‌های عمومی اجتماع را مرتفع می‌سازند غالباً با دیدگاه‌های امنیت ملی، سیاسی و دفاعی هر کشور مرتبط و درگیر هستند. بدین لحاظ لزوم داشتن سیاست جزایی برای هر کشور پیرامون حفاظت از منابع آبی ضروری می‌نماید.

کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس مناسب چه کسانی است:

این کتاب برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران عزیز به رشته‌ی تحریر درآمده تا پله‌اى براى رسیدن به نتایج مطلوب در جهت پیشرفت‌هاى فردى و اجتماعی کشور عزیزمان ایران باشد.

در بخشی از کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس می‌خوانیم:

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، همانند بسیاری از قوانین اساسی دیگر، اصولی را به محیط زیست اختصاص داده است. برخی از این اصول به طور صریح و برخی دیگر به صورت ضمنی به این مهم پرداخته‌اند. پیوند موضوعات متعدد مربوط به حق حیات یا حق بهداشت جملگی از اموری هستند که ارتباط نزدیکی با محیط زیست دارند. لذا، در این بخش به بررسی اصل 50 قانون اساسی خواهیم پرداخت. تدوین اصل پنجاهم نشان از درایت پیشنهاد دهندگان چنین اصلی در قانون اساسی است، زیرا از طریق این اصل مبانی حفاظت از محیط زیست در نظام حقوقی ایران شکل گرفت. محتوای اصل مزبور از این حیث حائز اهمیت است که به طور مستقیم توسعه پایدار و حقوق نسل‌های فعلی و آینده را مورد شناسایی قرار می‌دهد. (رمضانی قوام آبادی، 1392:94)

اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مقرر می‌دارد: «درجمهوری اسلامی حفاظت محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن حیات اجتماعی رو به رشدی داشته باشند، وظیفه عمومی تلقی می‌گردد. از این رو فعالیت‌ای اقتصادی و غیر آن که با آلودگی محیط زیست یا تخریب غیرقابل جبران آن ملازمه پیدا کند، ممنوع است».

اما آنچه که متاسفانه امروزه در ایران همانند سایر کشورها دیده می‌شود عدم توجه کافی در جهت حمایت از محیط زیست می‌باشد. به همین دلیل بایستی یک همت ملی و بین المللی در جهت کمک و حمایت از محیط زیستی سالم ایجاد گردد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
تبیین و تحلیل اهمیت محیط زیست در سند چشم انداز 1404 با تاکید بر مقایسه حمایت قانون منابع آبی در ایران و اسناد بین‌المللی
تبیین و تحلیل حقوقی ساخت جزایر مصنوعی و پیامدهای آن در عرصه بین‌الملل
تبیین و تحلیل حقوقی جرم بازی‌های آنلاین در اینترنت و شرط بندی نسبت به آن
تبیین و تحلیل اصول حقوق بین‌الملل نسبت به گفتگوی تمدن‌ها با نگاهی بر اسناد بین‌المللی
مسئولیت مدنی ناشی از تحقیقات ژنتیک در ایران و مقایسه تطبیقی آن با حقوق انگلستان
بررسی تطبیقی حقوق و تکالیف متقابل والدین و فرزندان در کشورهای ایران و انگلیس
پیشگیری به جای جبران؛ راهی برای داشتن محیط زیستی سالم در جهان
انگیزه و اهداف ترکیه در ائتلاف سه جانبه با ایران در سطح منطقه و حقوق بین‌الملل
مطالعه قواعد غیرقابل تعلیق حقوق بشر و موارد نقض آن در قانون پاتریوت
مطالعه تعهدات قابل تعلیق حقوق بشر و قانون پاتریوت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات صالحیان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات218
زبانفارسی
شابک978-622-2144-60-9
موضوع کتابکتاب‌های حقوق بین الملل
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس

برای دریافت کتاب مجموعه مقالات حقوقی سوشیانس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.