معرفی و دانلود کتاب مداد رنگی

عکس جلد کتاب مداد رنگی
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مداد رنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مداد رنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مداد رنگی

کتاب مداد رنگی اثر هنرمند افتخارآفرین، آیلین سورگ، با کاوشی در تئوری و تکنیک‌های طراحی با مدادرنگی به شما کمک می‌کند تا هنرمندِ درون خود را بیرون بکشید. این راهنمای کوتاه و آموزنده، اصول و مبانی و تکنیک‌های طراحی و نقاشی با مدادرنگی را با بیانی ساده و آسان، در اختیار علاقه‌مندانش قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدادرنگی

اگر از آن افرادی بوده‌اید که همیشه می‌خواسته با مدادرنگی نقاشی کند؛ اما همه‌ی آن رنگ‌ها را همچون غولی ترسناک درمقابلِ خود می‌دیده‌؛ پس از بازکردن این کتاب، می‌توانید نفس راحتی بکشید!

اثر حاضر؛ کتاب مدادرنگی (Colored Pencil) نوشته‌ی آیلین سورگ (Eileen Sorg)؛ هنرمند جوان سرشناس افتخارآفرین آمریکایی، ذیل مجموعه کتاب‌های «آموزش آسان طراحی» است و به شما نشان می‌د‌هد که چگونه تقریباً از هر چیزی به‌آسانی با مدادرنگی طراحی کنید.

این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه با مدادهای رنگی، نقاشی‌هایی طبیعی با استفاده از رنگ، فرم، انواع حرکات و ضربات، لایه‌بندی و ترکیب رنگ‌ها با یکدیگر خلق کنیم. برای شروع؛ پس از معرفی ابزار و متریال‌ موردنیاز کار، مختصری ما را با تئوری و روانشناسی رنگ آشنا می‌کند و روش‌هایی برای گرم‌کردن دست ارائه می‌دهد.
آیلین سورگ، در ادامه نشان می‌دهد که چگونه با ایجاد رنگ و فرم در لایه‌هایی ساده؛ از گل‌ها، طبیعت بی‌جان، حیوانات، و طیف وسیعی از دیگر اشیاء طراحی کنیم. در انتها؛ هنرجو قادر به طراحی اسب، ظرف میوه، قورباغه‎‌‌ی درختی، توله سگ، خوکچه‌ی هندی، کوتوله‌ی باغی و... با استفاده از رنگ‌هایی سرزنده و زیبا خواهد بود. مدادرنگی همچنین؛ شامل اطلاعات جامع و دقیقی درموردِ کپی و انتقالِ تصاویر است، بنابراین؛ هنرمندانِ مشتاق در طی مسیر خود حتی به استاد و مربی نیاز نخواهند داشت!

آیلین سورگ هنرمندی خلاق و صاحب‌سبک است؛ او نقاشی‌های دقیق و ظریفی خلق می‌کند که در آن‌ها واقع‌گرایی غیرمتعارف و شخصیت سوژه‌هایش را به‌تصویر می‌کشد. کتاب مدادرنگی او، نخستین بار در سال 2009 به انتشار رسید، و با ترجمه‌ی مریم امامی و به‌همت انتشارات برگ‌نگار دردسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

درباره‌ی مجوعه‌ی آموزش آسان طراحی

مجموعه‌ی آموزش آسان طراحی (Drawing Made Easy)، با پروژه‌های گام‌به‌گام خود که برای کمک به بهبود و تقویت مهارت‌های هنرمندان و افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها طراحی شده‌اند؛ تکنیک‌های ساده‌ی طراحی از بافت‌ اشیا‌ء پرکاربردی چون فلز، چوب، پلاستیک، مو، پشم، چیزهای پرمانند و... را ارائه می‌کند. هر یک از کتاب‌های این مجموعه که درحدود 64 صفحه نگارش و تنظیم شده‌اند؛ با دستورالعمل‌هایی آسان‌فهم و تصاویری جامع، فرایند یادگیری را ساده و آسان می‌کنند.

نکوداشت‌های کتاب مدادرنگی

  • یکی از 54 کتاب برتر طراحی با مدادرنگی در تمام دوران (Book Authority)
  • این کتاب دارای محسنات و جذابیت بصری کافی برای کسب جایگاه در بیشتر قفسه‌ها هست! (Glasscock Lisa، مجله‌ی آمریکایی کتابخانه مدرسه)

کتاب مدادرنگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مدادرنگی را به کسانی که به طراحی و نقاشی با مدادرنگی علاقه‌مندند و تمایل دارند این هنر را به سبکی اصولی و آسان بیاموزند پیشنهاد می‌کنیم. این کتاب، یک راهنمای مختصر و مفید ویژه‌ی افراد مبتدی‌ و تازه‌کار است.

در بخشی از کتاب مداد رنگی می‌خوانیم

تئوری رنگ

رنگ حاصل از مدادرنگی به خودی خود شفاف است. بنابراین برای ایجاد رنگ جدید، به جای مخلوط کردن رنگ همانند نقاشی با رنگ روغن، از تکنیک لایه‌گذاری رنگ روی هم دیگر استفاده می‌کنیم. آگاهی در مورد تئوری رنگ به شما کمک ویژه‌ای در استفاده از مداد رنگی می‌کند. سه رنگ اصلی قرمز، آبی، زرد رنگ‌هایی‌اند که از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نمی‌آیند. سایر رنگ‌ها همه از این سه رنگ ایجاد می‌شوند. رنگ‌های ثانویه نارنجی، سبز و بنفش هر کدام از ترکیب دو رنگ اصلی تشکیل می‌شوند. رنگ‌های ثالث قرمر نارنجی، قرمز بنفش، زرد نارنجی، زرد سبز، آبی سبز و آبی بنفش هر کدام از ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ ثانویه تشکیل شده‌اند

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ابزار و وسایل لازم
تئوری رنگ
گرم کردن دست
به وجود آوردن فرم
تکنیک‌های مداد‌رنگی
کپی و انتقال
پروانه
ماهی در تنگ آب
طوطی
دستگاه آدامس قلقلی
طبیعت بی‌جان - میوه
فلامینگوی صورتی
قورباغة چشم قرمز درختی
گل مروارید
کفش‌ها
تابلوی کافه
لاکپشت
نوشیدنی
اتومبیل کلاسیک
زرافه
اسب
کوتوله باغی
خوکچة هندی
بچه گربه
مدادهای رنگی
مانکینکو (گربه شانس)
توله‌سگ
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مداد رنگی
نویسنده
مترجممریم امامی
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-55-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مداد رنگی

ناهید زروانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
خوب بود برای شروع کتاب خوبیه🌸
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مداد رنگی

برای دریافت کتاب مداد رنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.