معرفی و دانلود کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج

عکس جلد کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج

می‌دانستید مدرسه‌ای هست که دانش‌آموزان به معلم‌شان ریاضی یاد می‌دهند؟ در کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج نوشته‌ی دن گاتمن، گیج‌ترین معلم دنیا که نه ضرب و جمع بلد است و نه خواندن و نوشتن، نصیب بچه‌ها شده. حالا بچه‌های کلاس باید به او درس بدهند. این داستان کودکانه اولین کتاب مجموعه مدرسه‌ی عجیب‌وغریب است، مجموعه‌ای که بیش از 30 میلیون جلد در دنیا فروش کرده و جایزه‌ی Flicker Tale را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج

اِی.جی و دوستانش کلاس دوم دبستان هستند. روز اول مدرسه، خانم بریج معلم تازه‌ی آن‌ها، از همه می‌خواهد که یکی‌یکی بلند شوند و خودشان را معرفی کنند. ای.جی خود را معرفی می‌کند و می‌گوید که از مدرسه بدش می‌آید. خانم بریج می‌گوید که اتفاقاً او هم از مدرسه متنفر است. ریاضی را هم دوست ندارد. حتی نمی‌داند دو دو تا چند تا می‌شود. بچه‌ها کم‌کم می‌فهمند که خانم بریج خیلی گیج است. او هیچ‌چیزی بلد نیست، نه‌تنها ریاضی نمی‌داند، که حتی سواد خواندن و نوشتن هم ندارد. بنابراین تصمیم می‌گیرند با هم به او خواندن یاد بدهند. در ادامه‌ی داستان یک روز رایان، دوست ای.جی فکر بکری به سرش می‌زند. او و ای.جی به دفتر مدیر مدرسه می‌روند و می‌گویند که می‌خواهند مدرسه را از او بخرند. آقای کلوتز، مدیر کچل دبستان به آن‌ها می‌گوید مدرسه را یک‌شب به آن‌ها اجاره می‌دهد، حتی می‌گذارد شکلات پارتی برگزار کنند ولی به شرطی که بتوانند یک میلیون صفحه کتاب بخوانند...

داستان مدرسه‌ی عجیب‌وغریب 1: خانم بریج، معلم گیج (!Miss Daisy Is Crazy) اولین کتاب مجموعه‌ی معروف و پرفروش دن گاتمن (Dan Gutman) است. در این کتاب شخصیت‌های اصلی مجموعه معرفی می‌شوند، از خود اِی.جی و دوستانش مثل رایان تا مدیر و معلم‌های آن‌ها. کتاب ماجراهای طنز و شیرینی دارد و بچه‌ها به‌راحتی می‌توانند با شخصیت‌ها و اتفاقات بامزه‌ی آن ارتباط برقرار کنند. تصویرسازی هم دارد که جیم پایلوت (Jim Paillot) آن‌ها را انجام داده و اثر را خوش‌خوان‌تر کرده. این مجموعه بسیار موفق بوده و تقریباً 30 میلیون جلد در سرتاسر دنیا فروش داشته. همین نشان می‌دهد بچه‌ها تا چه حد کتاب‌ها را دوست داشته‌اند و برای‌شان جذاب بوده. دن گاتمن به‌عنوان نویسنده‌ی کودکان، ارتباط مستمری با بچه‌ها دارد، به مدارس مختلف می‌رود و با دانش‌آموزان صحبت می‌کند. این رویه کمک کرده درک مناسبی از دنیای کودکان داشته باشد و به تبع آن دنیایی که خلق می‌کند برای بچه‌ها خوشایند و آشنا باشد.

داستان مدرسه‌ی عجیب‌وغریب 1: خانم بریج، معلم گیج را محبوبه نجف‌خانى ترجمه و نشر افق منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی عجیب و غریب

مجموعه‌ی مدرسه عجیب‌وغریب نشر افق (My Weird School Series)، ماجرای مدرسه‌ای ابتدایی و دانش‌آموزان و معلّمان و کارمندان غیرعادی آن است. شخصیت اصلی داستان، اِی.‌جی پسربچه‌ای است که از مدرسه متنفر است. او دشمنی سرسخت به نام آندریا یانگ دارد، دختری درس‌خوان که عاشق مدرسه است و از هر چه که ای.‌جی نفرت دارد خوشش می‌آید. هر بار اتفاقات بامزه‌ای در مدرسه برای بچه‌ها پیش می‌آید. این مجموعه متشکل از 15 کتاب است.

جوایز و افتخارات کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج

  • فروش بیش از سی‌ویک میلیون نسخه در سرتاسر جهان
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک کودک Flicker Tale به سال 2007

کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای بچه های رده سنی 7 تا 12 سال مناسب است. خواندن این داستان و مجموعه‌ی آن به کودکانی که قصه‌های طنز دوست دارند حتماً توصیه می‌شود.

با دَن گاتمَن بیشتر آشنا شویم

دن گاتمن در سال 1955 در نیویورک به دنیا آمد. در رشته‌ی روان‌شناسی فارغ‌التحصیل شد، اما به این رشته علاقه‌ای نداشت و پس از مدتی آن را رها کرد تا نویسنده شود. در دهه‌ی 1980 میلادی تلاش کرد برای نشریات مطالب طنز بنویسد که چندان نتیجه‌بخش نبود. در سال 1982 با رونق بازی‌های ویدئویی تصمیم گرفت مجله‌ای برای این بازی‌ها منتشر کند. موفقیت مجله به او انگیزه و اعتمادبه‌نفس داد تا نویسنده‌ای تمام‌وقت شود. اولین تلاش‌های او نوشتن در مورد ورزش بود، گرچه کتاب‌هایش پرفروش نشدند، اما تجربه‌ی خوبی به او دادند. دن گاتمن در دهه‌ی 1990 و با تولد پسرش، تصمیم می‌گیرد برای کودکان داستان بنویسد. موفقیت خیره‌کننده‌ی کتاب‌هایش باعث شد تا او نویسنده‌ی کودکان شود. او نامزد بیش از نود جایزه شده. مجموعه‌ی «پرونده‌های نابغه» دیگر اثر مطرح اوست.

در بخشی از کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج می‌خوانیم

توی سالن ناهار‌خوری، ظرف ناهارم را باز کردم و دیدم مامانم برایم ساندویچ کره‌ی بادام‌زمینی و مربا گذاشته. ساندویچم را با سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ی مایکل رابینسون تاخت زدم. همه داشتند درباره‌ی خانم بریج حرف می‌زدند.

رایان گفت: «خانم بریج گیج و گول است.»

امیلی گفت: «او عجیب‌ترین معلمی است که تا حالا داشتم. نه می‌تواند بخواند، نه می‌تواند بنویسد، حتی ریاضی هم بلد نیست. این دیگر چه‌جور معلمی است؟»

گفتم: «یک معلم بد.»

مایکل رابینسون گفت: «هِی، یاد یک چیزی افتادم.»

حتی وقتی دهنش پر از ساندویچ کره مربا بود، باز هم می‌توانست حرف بزند.

نکند خانم بریج اصلاً معلم نباشد.

رایان پرسید: «منظورت چیه؟»

آندریا گفت: «شاید یک شیّاد باشد.»

پرسیدم: «چی؟ صیّاد؟ یعنی خانم بریج شکارچی است؟»

آندریا گفت: «صیّاد نه، خِنگ خدا؛ شیّاد. یعنی حقه‌باز. شاید خودش را جای کس دیگری جا زده. شاید یک معلم قلابی باشد.»

به حدس گفتم: «نکند خانم بریج راستی‌راستی جواهردزد یا سارق بانک باشد. شاید یواشکی آمده توی مدرسه و قایم شده تا پلیس نتواند دستگیرش کند.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
1: از مدرسه بدم می‌آید!
2: خانم بریج گیج و آقای مدیر
3: خواندن را چه‌طوری می‌نویسند
4: خانم بریج گیج و گول است
5: فکر بکر!
6: می‌خواهی چه‌کاره شوی؟
7: آب‌نبات و فوتبال آمریکایی
8: یک‌عالمه کتاب
9: آن کتاب‌ها را بگذارید کنار
10: بازیکن‌های فوتبال آمریکایی واقعاً خِنگاند
11: ما مدرسه را اداره می‌کنیم!
12: طفلکی خانم بریج
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-9640369-780-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج

mahla
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
عالی بود. آموزش غیر مستقیم همراه با طنز و شوخی که بچه‌ها خیلی دوست دارند
محبوبه مهدیزاده
۱۴۰۲/۹/۲۳
کتاب جالب و سرگرم کننده‌ای بود اصطلاحات جالبی داشت
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج

برای دریافت کتاب مدرسه‌ی عجیب و غریب 1: خانم بریج، معلم گیج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.