معرفی و دانلود کتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای: مفاهیم، مثال‌ها و نظریه‌ها

عکس جلد کتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای: مفاهیم، مثال‌ها و نظریه‌ها
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای: مفاهیم، مثال‌ها و نظریه‌ها

کتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای، اثر روبرتا دی‌ آنجلیس، با هدف راهنمایی محققان حوزه‌ی اقتصاد و صاحبان صنایع نوشته شده و درباره‌ی چگونگی تضمین جاودانگی شرکت‌ها صحبت می‌کند. اقتصاد دایره‌ای، چرخه‌ای در تولید و مصرف است که امکان استفاده‌ی مجدد از محصول را برای همگان فراهم می‌کند. نویسنده در این کتاب قصد دارد خواننده را از اهمیت این چرخه و تأثیر آن در کسب‌وکارها و اکوسیستم آگاه کند.

درباره‌ی کتاب مدل‌های کسب‌ و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای

در دنیای کنونی که مصرف‌گرایی به اوج رسیده و در حال تخریب محیط‌زیست است، اقتصاد دایره‌ای، شیوه‌ای نجات‌دهنده در کسب‌وکار به حساب می‌آید. روبرتا دی‌ آنجلیس (Roberta De Angelis)، در کتاب مدل‌های کسب‌ و کار در اقتصاد دایره‌ای (Business Models in the Circular Economy)، با شفاف‌سازی مفهوم اقتصاد دورانی، باورهای غلط و رایج را کنار می‌زند و این مفهوم را به شیوه‌ای کاربردی و قابل‌اجرا، در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد. مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند از طریق افزایش آگاهی، تأثیرات مثبتی در کسب‌وکارها و شکل‌گیری این نوع اقتصاد داشته باشد. این اثر توسط نشر زرین اندیشمند و با ترجمه‌ی فاطمه شهدکار و تقی ترابی منتشر شده است.

اقتصاد دایره‌ای، چرخه‌ای در تولید و مصرف است که مرتب در حال حرکت بوده و چیزی تحت عنوان «زباله» از خود به جا نمی‌گذارد. کسب‌وکارهایی که با این شیوه اداره می‌شوند، چارچوب‌های محافظت از محیط‌زیست را در اولویت قرار می‌دهند و از طریق بازیافت محصولات خود، آن‌ها را وارد زنجیره‌ای پایدار و دائمی می‌کنند. این زنجیره، در کنار حفظ سلامت اکوسیستم، حیات شرکت‌ها را هم تضمین می‌کند و در پایداری آنان نقش پررنگی دارد.

نگارش این کتاب، از دغدغه‌ی نویسنده در خصوص سیر صعودی تخریب محیط‌زیست ناشی شده است. او تلاش دارد تا از این طریق، علاوه‌بر بازسازی مجدد این حیات آسیب‌دیده، به شرکت‌ها در راستای افزایش طول عمر خود کمک کند. نویسنده در این راستا از نمونه‌ها و نظریات مرتبط با این حوزه، جهت درک بهتر مخاطب استفاده می‌کند و معتقد است که فعالیت در راستای حفظ محیط‌زیست را باید از شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ آغاز کرد. اگر این سازمان‌ها، استراتژی سازگاری با محیط‌زیست را در برنامه‌ی خود قرار دهند، موج عظیمی از مشکلات، تحت کنترل در می‌آید. در نتیجه او سعی دارد از طریق این کتاب، مدیران شرکت‌ها را مجاب کند که این سازوکار اقتصادی، همزمان رشد کسب‌وکار و اکوسیستم را به ارمغان می‌آورد. به گفته‌ی او اگر در استراتژی‌های صنایع، تغییر مثبتی حاصل شود، نتیجه‌ی آن دستیابی به اکوسیستمی بهتر و اقتصادی موفق‌تر خواهد بود.

درست است که این تفکر در زمینه‌های کاری محدودیت‌های زیست‌محیطی ایجاد می‌کند اما شرکت‌ها می‌توانند به‌راحتی و از طریق ایجاد زنجیره‌ای کارآمد، محصولات خود را بازیافت کنند و مجدداً از آن کسب درآمد داشته باشند. بدون شک، مواردی چون دور ریختن ضایعات در مقایسه با فرایند بازیافت و تولید مجدد، روند ساده‌تری است اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. اتخاذ موضع و استراتژی اشتباه می‌تواند حیات شرکت را به خطر بیندازد و نابودی آن را به‌ دنبال داشته باشد.

کتاب مدل‌های کسب‌ و کار در اقتصاد دایره‌ای، مرجعی است که منشأ، قوانین، اهداف و عملکرد اقتصاد دایره‌ای را به شیوه‌ای آکادمیک آموزش می‌دهد و نتیجه‌ی استفاده از آن در محیط‌های کاری را تشریح می‌کند. این کتاب، نتیجه‌ی دستاوردهای محققین و متخصصان این حوزه است که توسط روبرتا دی‌ آنجلیس به نگارش درآمده. لازم به ذکر است که مفاهیم و نظریات علمی حوزه‌ی کسب‌وکار، اقتصاد و مدیریت استراتژیک در این کتاب معرفی شده‌اند؛ با این حال، نویسنده با ذکر مثال‌های آشنا، از قابل‌فهم بودن آن برای عموم غافل نشده.

کتاب مدل‌های کسب‌ و کار در اقتصاد دایره‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای علاقه‌مندان به حوزه‌های مدیریت کسب‌وکار، برنامه‌ریزی سازمانی، شیوه‌های کسب‌وکار نوین، توسعه‌ی پایدار، اقتصاد دایره‌ای و صاحبان صنایع و شرکت‌ها مناسب است.

با روبرتا دی‌ آنجلیس بیشتر آشنا شویم

روبرتا دی‌ آنجلیس پژوهشگری انگلیسی است که در حوزه‌ی بازاریابی و استراتژی‌های کسب‌وکار، سخنرانی و تدریس می‌کند. او همچنین در گروه تحقیقاتی و نوآوری اقتصاد دایره‌ای ولز (CERIG) عضویت دارد. تحقیقات او در زمینه‌ی ابعاد اخلاقی و اجتماعی اقتصاد دایره‌ای، مبانی نظری این تفکر و مدل‌های کسب‌وکار دورانی است.

این محقق دارای مدرک کارشناسی اقتصاد، کارشناسی ارشد مدیریت بین‌المللی و دکتری مطالعات مدیریت است.

در بخشی از کتاب مدل‌های کسب و کار در اقتصاد دایره‌ای می‌خوانیم

تحقیقات در زمینه بوم‌شناسی صنعتی به‌طور عمده بر متابولیسم صنعتی که شامل تجزیه ‌و تحلیل جریان مواد در مقاطع و مقیاس‌های مختلف است (Bringezu 2003; p. 34) و بر همزیستی صنعتی متمرکز است که بر مبادله محصولات جانبی، مواد و انرژی بین شرکت‌ها در محدوده جغرافیایی (عموماً در پارک‌های سازگار با محیط‌زیست) دلالت دارد؛ درنتیجه یک فرآیند صنعتی به ورودی یک فرآیند متفاوت تبدیل می‌شود (Chertow 2000).

تمرکز اکولوژی صنعتی بر جنبه‌های فنی بوده است. ملاحظات مربوط ‌به فناوری‌ها می‌تواند به‌جای اینکه چگونگی اجرایی شدن این تغییر را در سطح اجتماعی بیان کند، به امکان‌پذیربودن مواد و حلقه‌های انرژی بپردازد (Blomsma and Brennan 2017; Lifset and Boons 2012; Wells 2013) در ادبیات مدیریت سرچشمه‌های CE را می‌توان در فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌داری طبیعی (Lovins et al. 1999)، زنجیره‌های عرضه حلقه بسته (برای مثال: Lintonet al. 2007; Wells and Seitz 2005)، تقلید زیستی (Benyus 2002)، گهواره ‌به‌ گهواره (Braungart et al. 2007) و اقتصاد آبی یافت. (Pauli 2010)

مفهوم سرمایه‌داری طبیعی پیرو مقاله پدیدآورنده آن‌ها در مدرسه بازرگانی هاروارد به لاوینز و هاوکن نسبت داده می‌شود. آن‌ها این‌گونه تعریف می‌کنند که «اگر بزرگ‌ترین طبقه سرمایه (سرمایه طبیعی خدمات اکوسیستم) به‌درستی ارزش‌گذاری شود، چه اتفاقی ممکن است برای سرمایه‌داری بیفتد» (Lovins et al. 1999, p. 144). سرمایه‌داری طبیعی ناشی از این است که سرمایه‌داری صنعتی نتوانسته ارزش کل سرمایه طبیعی را در نظر بگیرد و درنتیجه فرآیندهای صنعتی بیهوده‌ای تولید کرده است (Hawken et al. 2000).

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار نویسنده
سخنی از مترجمان
مخفف‌ها
فصل اول: کلیات
چکیده فصل
اهداف کتاب
ساختار کتاب
منابع فصل
فصل دوم: توسعه پایدار، پایداری شرکت‌ها و اقتصاد دایره‌ای
چکیده فصل
مقدمه
توسعه پایدار و پایداری شرکت: ارزیابی
اقتصاد دایره‌ای: زمینه، اصول، محدودیت‌ها و روابط
اقتصاد دایره‌ای: بنیان‌گذاران
خلاصه
منابع فصل
فصل سوم: مدل‌های کسب‌وکار و مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای
چکیده فصل
مقدمه
مدل‌های کسب‌وکار
مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای: بیان هنر در ادبیات فعلی
مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای: به سمت یک مفهوم‌سازی
خلاصه
منابع فصل
فصل چهارم: مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای؛ برخی از بینش‌های نظری
چکیده فصل
معرفی
مبانی نظری مدل‌های کسب‌وکار دایره‌ای
دیدگاه مبتنی ‌بر منابع طبیعی شرکت‌ها
شرکت‌ها و نظریه نئونهادی
زمینه اقتصاد دایره‌ای انگلستان
خلاصه
منابع فصل
فصل پنجم: نتایج
چکیده فصل
مشارکت تحقیق
پیامدهای مربوط به اقدام‌پژوهان و محدودیت‌های تحقیق
بازتاب نهایی
منابع فصل

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای: مفاهیم، مثال‌ها و نظریه‌ها
نویسنده
مترجمفاطمه شهدکار، تقی ترابی
ناشر چاپیانتشارات زرین اندیشمند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-622-7046-45-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای

برای دریافت کتاب مدل‌های کسب و‌ کار در اقتصاد دایره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.