معرفی و دانلود کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر: چگونه تعارضات را کنترل کنم؟

عکس جلد کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر: چگونه تعارضات را کنترل کنم؟
قیمت:
26000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر: چگونه تعارضات را کنترل کنم؟

دکتر آیدا مهراد در کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر، مدیریت را نه فقط برای مدیران سازمان‌ها، که مربوط به همه انسان‌ها می‌داند. او ابتدا یک تعریف واحد از مدیریت ارائه‌ می‌کند و پس از آن، اصولی را برای بهبود مدیریت به مخاطبان خود می‌آموزد. این کتاب نه فقط برای بهبود مدیریت سازمان‌ها که برای مدیریت زندگی فردی و اجتماعی نیز تألیف شده است.

درباره‌‌ی کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر

اهمیتی ندارد نوع و موضوع کسب‌و‌کارمان چیست؛ هر کسب‌وکاری به شیوه‌های به‌روز و نوین برای مدیریت بهتر و اصولی‌تر نیاز دارد. گاهی با خودمان فکر می‌کنیم که برای هر چالش و اتفاق جدیدی آماده‌ایم و می‌توانیم آن را به‌راحتی مدیریت کنیم؛ حتی بعضی‌هایمان معتقدیم که مدیریت در ژِنمان است و کسی که ذاتاً مدیر است، امکان ندارد دچار مشکلی شود؛ اما به‌هرروی برای همه‌مان پیش آمده که در موقعیت‌های خاصی توانایی مدیریت‌مان سلب شده و علی‌رغم دوره‌ها و دانش مدیریتی و تجربه‌هایی که در طول سالیان دراز کسب کرده‌ایم، نیاز به بازبینی و کمک جدی پیدا کنیم. دکتر آیدا مهراد در این کتاب روش‌هایی برای مدیران ارائه داده تا شیوه‌های خود را بازبینی و به‌روز کنند.

کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر، راهکارهای جامع و ساده‌ای برای بهبود روابط فردی و اجتماعی در محل‌کار ارائه می‌دهد. محتوای این کتاب، حاصل تحقیق ده‌ساله مؤلف در حوزه‌ی مدیریت و رهبری در محیط کاری است و هدف آن ایجاد فضایی مطلوب و قابل‌پذیرش میان مدیران و کارمندان است. چرا که مؤلف اعتقاد دارد که هر یک از ما در زندگی فردی، اجتماعی و شغلی خود مدیر هستیم و این توانایی مدیریتی تاحدزیادی از فرهنگ، تربیت و آموزش نشأت گرفته شده و می‌تواند روند کاری و شغلی را هدایت کند. بنابراین استفاده از دانش تئوری و کاربردی که در زمان‌ها و مکان‌های مختلف توسط محققین و نظریه‌پردازان به کار گرفته شده، می‌تواند چراغ راه علاقه‌مندان به مدیریت شود.

کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر، توسط انتشارات آزمون یار پویا، انتشارات تخصصی کتب، آزمون‌ها و نرم‌افزارهای روان‌شناسی به چاپ رسیده است. دکتر آیدا مهراد، نویسنده کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر، با نگارش این کتاب رفتار سازمانی خواننده را بهبود و روابط کاری را به سویی سوق می‌دهد که با نگاهی علمی‌تر و آگاهانه‌تر به تعارضات موجود، منافع فردی و گروهی در راستای پیشرفت محیط‌کار قرار گیرد.

کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای دانشجویان و متخصصین حوزه‌ی مدیریت کسب‌وکار مناسب است. همچنین به کارمندان و مدیرانی که به بهبود روابط کاری خود اهمیت می‌دهند نیز پیشنهاد می‌شود.

با آیدا مهراد بیشتر آشنا شویم

دکتر آیدا مهراد متولد سال 1363 و فارغ‌التحصیل رشته‌ی روان‌شناسی اجتماعی است. او تاکنون پنج کتاب در زمینه‌ی روان‌شناسی اجتماعی به چاپ رسانده که به ترتیب عبارت‌اند از: کتاب‌های «دوصد نکته طلایی برای زندگی بهتر»، «365 روز و 365 کلید برای رسیدن به آرامش»، «زبان هنر است و تو یک هنرمند»، «مدیر برتر و مدیریت بهتر» و «استرس و درد». گفتنی است کتاب دوم ایشان (365 روز و 365 کلید برای رسیدن به آرامش) به چاپ دوم نیز رسیده است.

در بخشی از کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر: چگونه تعارضات را کنترل کنم؟ می‌خوانیم

سبک مدیریتی سازش را می‌توان در شرایط تعارض به عنوان نوعی نرمش و ازخودگذشتگی که در قطب مخالف تحکم قرار دارد، در نظر گرفت. در واقع این سبک، ارضا کننده نیازهای طرف مقابل است حتی اگر خواسته‌های فرد نادیده گرفته شوند. در این سبک مدیریتی، مدیران به منظور حفظ آرامش محیط کار و آبروی خود تلاش می‌کنند شرایط را مساعد سازند و هیجانات و تنش‌های خصمانه را تا جایی که امکان دارد کاهش می‌دهند به منظور تحقق اهداف طرفین و نگه داشتن حالت همکاری.

در واقع، این روش دارای ابعاد متفاوتی است که می‌توان به گفتگوهای مسالمت آمیز، برخورد دوستانه، پرهیز از لجاجت و خشونت، عیب‌پوشی تخلفات، تاکید بر جنبه‌های مثبت و نادیده گرفتن نقاط ضعف از طرف مقابل، بحث از مسائلی که همه در مورد آن توافق دارند، به تعویق انداختن حل تعارض تا تنش‌های ناشی از آن خود به خود تقلیل پیدا نماید و مشکل حقیقی به کلی فراموش شود، فراموش کردن فرصت‌هایی که افراد عقده های درونی خود را خالی نمایند و ... اشاره دارد. به طور کلی، این مدیران بر روی مشکلات سرپوش می‌گذارند و طوری وانمود می‌نمایند که مشکل خاصی پیش نیامده همه چیز تحت کنترل است.

سبک مدیریت سازش در مجموع نمی‌تواند اثربخش محسوب شود زیرا که علل تعارض که در نحوه سرپرستی باید جستجویشان کرد در آن مشخص نمی‌شود و مدیران تنها سعی می‌کنند محیط را در ظاهر آرام و بدون مشکل جلوه دهند (چیزی که در حقیقت امر صادق نیست). عامل دیگر که نشان‌دهنده ضعف این سبک است افزایش غیبت و سخن‌چینی است که معمولاً بین کارمندان ظاهر می‌شود، به همین خاطر مدیران تلاشی برای حل مشکل و مسئله نمی‌نمایند و مشکل باقی می‌ماند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مدیریت
مدیریت سازمانی
تعارض
تعارضات سازمانی
مدیریت تعارض
سبک‌های مدیریت تعارض
نظریات مطرح شده در حوزه مدیریت تعارض
سخن پایانی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر برتر مدیریت بهتر: چگونه تعارضات را کنترل کنم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات70
زبانفارسی
شابک978-622-6833-27-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
26000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر

برای دریافت کتاب مدیر برتر مدیریت بهتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.