معرفی و دانلود کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی

عکس جلد کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی

کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، نوشته‌ی علیرضا طاهری‌زاده، علی طهماسبی خوب و هادی زارع، ایده‌هایی کاربردی را درباره‌ی اعمال الگوی مصرف صحیح انرژی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی ارائه می‌کند؛ از آنجایی‌که در کشور با بحران انرژی روبرو هستیم، نداشتن الگوی مصرف صحیح سبب ایجاد مشکلات جبران‌ناپذیری در سیستم انرژی می‌شود. از این رو مطالعه‌ی کتاب حاضر برای جلوگیری از بحران ضروری است.

درباره‌ی کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی

مطالعات نشان می‌دهند که میزان مصرف انرژی در ایران بیشتر از استاندارد جهانی است. طبق آمار مطرح‌شده در کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی نوشته‌ی علیرضا طاهری‌زاده، علی طهماسبی خوب و هادی زارع، انرژی مصرفی در ساختمان‌های ایران شش برابر بیشتر از اروپاست. پدیده‌هایی مانند خشکسالی و اتمام منابع تجدیدناپذیر هشداری است که از امروز به فکر تغییر الگوی مصرف باشیم.

چهل درصد از مصرف انرژی ساختمانی در کشور مربوط به ساختمان‌های بهداشتی و درمانی است. در بسیاری از بیمارستان‌ها وسایلْ بهینه نیستند و مصرف انرژی بالایی دارند. با توجه به خطیر بودن اهمیت ادوات در بیمارستان‌ها، بهینه‌سازی آن‌ها علاوه بر این‌که باعث عملکرد بهتر و مطمئن‌تر می‌شود، مصرف انرژی را نیز به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

در کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی نویسندگان با توضیحاتی درباره‌ی نقش بهینه‌سازی مصرف انرژی در هر کسب‌وکاری به آسیب‌شناسی الگوی مصرف در بیمارستان‌ها می‌پردازند؛ طبق مطالعات میدانی و تحقیقاتی نویسندگان، بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها هزینه‌های مصرف انرژی را امری غیرقابل اجتناب می‌دانند؛ این درحالی‌ است که آن‌ها می‌توانند با اصلاح الگوی مصرف هزینه‌های انرژی را کاهش بدهند و به بهبود شرایط مصرف انرژی کشور کمک کنند.

باید در نظر داشت که اصلاح الگوی مصرف انرژی اتفاقی نیست که به‌راحتی رقم بخورد. سلسله‌مراتب اصلاح و احیای شرایط مصرف طبق کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی بدین شرح است: در قدم اول، باید میزان مصرف انرژی، هزینه‌ها و تعهدات سازمانی مورد بررسی قرار بگیرد. در قدم دوم، مدیریت ارشد هر سازمان خود شخصاً منابع مورد نیاز برای اصلاحات را در اختیار اعضای سازمان قرار دهد. در قدم سوم، باید به طراحی استراتژی‌ای کاربردی و پی‌ریزی سیاست‌هایی درست جهت انجام اصلاحات الگوی مصرف پرداخت. در نهایت، گروه یا سازمانی را برای حفظ و اعمال الگوی تعیین‌شده برای مصرف انرژی در نظر گرفت.

باید در نظر داشت اصلاح الگوی مصرف فقط به معنی کاهش انرژی نیست، بلکه می‌تواند از طریق جایگزینی منبع انرژی تجدیدناپذیر با منبع انرژی تجدیدپذیر صورت گیرد. برای مثال، جایگزینی منبع سوخت‌های فسیلی با صفحه‌های خورشیدی از جمله‌ی این تغییرات است. در نهایت، هدف از اصلاح الگوی مصرف، رسیدن به حالت کارآمدی از انرژی است. در کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، علیرضا طاهری‌زاده، علی طهماسبی خوب و هادی زارع به این نکته می‌پردازند که بهینه‌سازیِ مصرف انرژی علاوه بر کاهش هزینه‌های انرژی به شهرت سازمان نیز می‌افزاید.

کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، توسط انتشارات طاهریان منتشر شده است.

کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های مدیریت و علوم پزشکی توصیه می‌شود.

با علیرضا طاهری‌زاده بیشتر آشنا شویم

علیرضا طاهری‌زاده مدیر بیمارستان و دارای مدرک کارشناسی‌ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمان است. در مورد سوابق اجرایی او می‌توان مدیریت بیمارستان کامکار عرب‌نیا، مدیریت بیمارستان نکویی دانشگاه علوم پزشکی قم، مدیریت بیمارستان شهید مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیریت بیمارستان امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی تهران، مدیریت بیمارستان سینا دانشگاه علوم پزشکی تهران و ... را نام برد. او در زمینه‌ی کاهش مصرف انرژی مقالات و سخنرانی‌های زیادی ارائه کرده است.

در بخشی از کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی می‌خوانیم

مدل‌های هدف‌گذاری مبتنی بر مقایسه با دوره‌های پیشین، متداول‌ترین روش‌های پایش ماهانه‌اند. در این روش سعی می‌شود با کمک مقایسه‌ی هزینه‌های ماه مشابه در سال قبل، هزینه‌ها را کاهش دهند. یکی از ضعف‌های این روش این است که در آن فرض بر این گذاشته می‌شود که شرایط دو ماه را در دو سال می‌توان مقایسه کرد. در صورتی که همیشه نمی‌توان این کار را کرد. این روش در مواردی بهترین کارایی را دارد که مصرف فصلی بوده و عوامل اثرگذار خارجی نمی‌تواند بر آن تأثیر زیادی بگذارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: کلیات انرژی
فصل دوم: پایش و هدف‌گذاری در خصوص انرژی
فصل سوم: استراتژی انرژی
فصل چهارم: برنامه اطلاع‌رسانی انرژی
فصل پنجم: عملیات اجرای بهبود انرژی
فصل ششم: استانداردهای انرژی
فصل هفتم: تجربیات موفق مدیریت انرژی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-600-6235-46-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی

برای دریافت کتاب مدیریت انرژی در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.