معرفی و دانلود کتاب مدیریت زمان: چگونه هر هفته 10 ساعت به وقت خود بیفزایید

عکس جلد کتاب مدیریت زمان: چگونه هر هفته 10 ساعت به وقت خود بیفزایید
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت زمان: چگونه هر هفته 10 ساعت به وقت خود بیفزایید

اگر شما هم به قدری درگیر دغدغه‌ها و وظایف متعدد شده‌اید که مدام آرزو می‌کنید کاش شبانه‌روز بیشتر از 24 ساعت بود، کتاب مدیریت زمان از دیوید لوئیس، بهترین راهنما برای‌ شماست تا بتوانید از زمانی که دارید بهتر بهره ببرید و زمان‌بندی کارهای خود را به شکل بهتری مدیریت کنید.

درباره‌ی کتاب مدیریت زمان

آرزوی پیدا کردن زمان بیشتر برای انجام بهتر کارها و مدیریت بهتر وظایفی که بر عهده داریم، همان رویای همیشگی است که تمام انسان‌ها در هر موقعیتی آن را در سر می‌پرورانند. رویایی که از حسرت نداشتن زمان کافی برای رسیدگی به مسائل شخصی، اوقات فراغت، تفریح و حتی به ثمر رساندن وظایف شغلی ناشی می‌شود. از طرفی، یافتن روش درستی برای مدیریت زمان و جلوگیری از هدر رفتن آن در انجام کارهای غیرضروری یا اولویت‌بندی‌های نادرست، همان گنجی‌ست که همه‌ی ما در جستجوی آن هستیم. دیوید لوئیس (David Lewis) در کتاب مدیریت زمان (Ten Minute Time and Stress Management)، نقشه‌ی این گنج را در اختیار ما قرار داده تا بتوانیم بهترین رویکرد را برای استفاده‌ی درست از زمان خود پیدا کنیم و حتی به جایی برسیم که هر هفته 10 ساعت به وقت خود اضافه کنیم!

واقعیتی که در این کتاب با آن روبه‌رو می‌شویم، این است که مدیریت زمان، با تکیه بر برنامه‌ریزی، منطقاً امکان‌پذیر نیست. در واقع هیچکس نمی‌تواند تمام دقایق خود را با دقت برنامه‌ریزی کند، به تمام برنامه‌ها عمل کند -حتی اگر خودش هم بخواهد بر برنامه‌ها پایبند باشد، عوامل خارجی به او اجازه‌ی پایبندی دقیق بر این برنامه‌ها را نمی‌دهند- تا جایی که بتواند زمان‌هایی را ذخیره کند تا به تمام کارهای عقب‌افتاده‌ی خود رسیدگی کند. این مدیریت زمان در حقیقت در گرو مدیریت فردی و مدیریت عوامل محیطی‌ست، البته تا جایی که در حیطه‌ی کنترل ما باشند.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت زمان

البته هیچکس نمی‌تواند تاثیر برنامه‌ریزی را رد کند، در واقع مسئله این است که چطور و تا چه میزان جزئی‌نگرانه برنامه‌ریزی کنیم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. برنامه‌ریزی اختیار زندگی کردن را از ما نمی‌گیرد، بلکه با اولویت‌بندی درست کارها، پیدا کردن زمان‌هایی از روز که بیشترین بازدهی را دارید و تمرکز بر آن‌ها، رها کردن عادت اهمال‌کاری و به تعویق انداختن کارها -حتی اگر احساس می‌کنید که واقعاً به آدرنالین ناشی از استرس عقب افتادن کارهایتان احتیاج دارید، تفویض وظایف به اشخاص درست و تعیین یک برنامه‌ی واقع‌نگرانه اما انعطاف‌پذیر، همان کلیدهای باز کردن قفل مدیریت فردی و مدیریت عوامل محیطی هستند، تا بتوانیم از زمانی که داریم بهترین استفاده را ببریم.

دیوید لوئیس در این راهنمای تاثیرگذار و راهگشا، بهترین و اصولی‌ترین روش‌هایی که برای صرفه‌جویی زمان احتیاج دارید و برخی از آن‌ها در پاراگراف‌های فوق ذکر شده را با بیانی ساده و کاربردی در اختیار ما قرار داده است. او از اصول مدیریت زمان، تا تاثیر قدرت نه گفتن بر صرفه‌جویی در وقت، تاثیر تماس‌های تلفنی و اتفاقات غیرمنتظره بر این موضوع و روش‌های کنترل آن‌ها، مدیریت اوقاتی که به انتظار می‌گذرند، تعیین اولویت‌ها و کنترل استرس و فشاری که کمبود وقت در زندگی ما ایجاد کرده، همه و همه را، به صورت مفصل شرح داده و از اثراتی که در پی دارند گفته است.

کتاب مدیریت زمان توسط کامران روح شهباز به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات ققنوس در اختیار علاقه‌مندانی که همیشه در رویای پیدا کردن زمان کافی برای رسیدگی به امور هستند، قرار گرفته است.

کتاب مدیریت زمان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال یافتن نقشه‌ی گنج زمان هستید و به دنبال روش‌هایی می‌گردید که بتوانند شما را از این عجله‌ها و استرس‌های شدید در انجام کارهای روزمره‌تان رها کنند، مطالعه‌ی این کتاب برای شما موثر و راهگشا خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت زمان: چگونه هر هفته 10 ساعت به وقت خود بیفزایید می‌خوانیم

انتخاب فردى مناسب جهت تفویض اختیار متضمن دستورالعملى روشن و آگاهانه درباره این است که کار چگونه، کى و کجا باید انجام گیرد. ضمناً باید به میزان صحیح از کارمند مربوطه حمایت شود و با توجه به نیازهایش به وى دلگرمى لازم داده شود.

اگر او از مهارت کم و انگیزه کمترى برخوردار است، شما باید در راهنمایى او جزئیات بیشترى را در اختیارش قرار دهید، اما در عوض از نظر عاطفى باید کمتر از او حمایت کنید. به عنوان مثال، باید به یک کارمند جزء و بى‌تجربه کاملاً توضیح دهید کار مورد نظر کى باید انجام شود، و در صورت لزوم چگونگى انجام آن را نشان دهید تا به‌طور کامل همه چیز تفهیم گردد. در چنین سطح پایینى از کارایى اتخاذ یک روش دوستانه یا بیش از حد خودمانى ممکن است یک برخورد «ساده‌لوحانه» تلقى شود و در آنها این تصور را ایجاد کند که اجراى دستورات فردى با چنین برخوردى از اولویت کمترى برخوردار است. این وضع ممکن است منجر به آن شود که کار با کیفیت خوبى انجام نشود و دیر تحویل داده شود، که نتیجه آن تلف شدن مقدار زیادى از وقت شما خواهد بود و هرگاه خللى در اقتدار شما ایجاد شود، بسیار سخت است تا بتوانید آن احترامى را که لازمه موفقیت در تفویض اختیار براى صرفه‌جویى در وقت است، دوباره بدست آورید.

مدیرانى که شیوه ارجاع کارهاى آنان بین سهل گرفتن و سخت گرفتن در نوسان است، بدترین شرایط کارى را براى خود و کارمندانشان به‌وجود مى‌آورند. چنین روابطى در کارمندان روحیه ضعیف و عیب‌جو ایجاد مى‌کند. شما باید رویکردى منطقى و با ثبات در مورد تفویض اختیار به کارمندان در تمام سطوح کارایى اتخاذ کنید؛ خصوصاً با کارمندانى که از انگیزه و توانایى کمترى برخوردار هستند باید محتاطانه‌تر رفتار کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: تاریخچه‌اى کوتاه از زمان
مقدمه: زمان و بحرانهاى روحى
1. مدیریت فردى؛ کلید مدیریت زمان
2. ارزیابى از گذران وقت
3. چهار اصل مدیریت زمان
4. قدرت تأخیر مثبت
5. بیرون راندن غاصبان زمان
6. پرهیز از مراجعین اتفاقى
7. چگونه درگیر مکالمات تلفنى نشوید
8. غلبه بر انتظار غاصب
9. فائق آمدن بر جلسات غاصب
10. صرفه‌جویى در وقت، هنگام خواندن و نوشتن
11. اهداف خود را بشناسید
12. اولویت‌هاى خود را تعیین کنید
13. استرس و مدیریت زمان
14. زمان و موفقیت مشترک
15. مدیریت زمان ده دقیقه‌اى
ضمیمه 1
ضمیمه 2؛ زمان اوج فعالیت خود را ارزیابى کنید
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت زمان: چگونه هر هفته 10 ساعت به وقت خود بیفزایید
نویسنده
مترجمکامران روح شهباز
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-964-311-133-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت زمان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت زمان

برای دریافت کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.