معرفی و دانلود کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا

سمیه احمدی، شادی شریف زاده، مریم کوهی، علیرضا فدوی اردکانی و مهدی رفاه، نویسندگان کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا، با بررسی عملکرد و اقدامات ارگان‌های مختلف در روزگار شیوع کرونا، به دنبال تجربه‌‌نگاری، رسیدن به یک مدل قابل‌قبول در زمان بحران و همچنین نقد عملکرد سازمان‌ها هستند.

درباره‌ی کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا

شیوع ویروس کرونا همه‌ی کشورهای جهان را درگیر کرد. این بیماری بر زندگی مردم و سیستم حکم‌رانی، تأثیری همه‌جانبه (سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی) گذاشت. کشورهای پیشرفته با تصمیم‌گیری‌های درست و به هنگام، اثرات سوء این بیماری را به حداقل رساندند. اما کشورهای در حال توسعه با اثرپذیری گسترده از بیماری کرونا، به مشکلاتی جدی دچار شدند که زیان‌های ناشی از آن‌ گریبان کشورشان را برای سال‌های زیادی خواهد گرفت.

همزمان با گسترش شیوع کرونا، شیوع اطلاعات و اخبار اشتباه نیز رشد کرد؛ به‌طوری که سرعت این اخبار در شبکه‌های اجتماعی از سرعت شیوع کرونا پیشی گرفت و رعب و وحشت زیادی را با خود به همراه آورد. مردم با تحت‌تأثیر قرار گرفتن شبکه‌های اجتماعی دست به رفتارهای بعضاً هنجارشکنانه زدند، مثل هجوم به فروشگاه‌ها برای تهیه‌ی ماسک. یکی از مهم‌ترین عواقب این بیماری اضطراب و هراس اجتماعی بود که منجر به تغییر در سبک زندگی و آسیب‌پذیری جوامع شد.

سمیه احمدی، شادی شریف‌زاده، مریم کوهی، علیرضا فدوی اردکانی و مهدی رفاه در کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا، با جمع‌آوری و تحلیل بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و عملکرد معاونت‌های مختلف سازمان‌ها، در سطح ایران و جهان به دنبال پیدا کردن الگویی مناسب برای حاکمیت هستند و هدف آن‌ها این است که در حوادث محتمل بعدی، دولت بتواند این تنش‌های اجتماعی، فرهنگی و... را به حداقل برساند.

کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا مناسب چه کسانی است؟

اگر مطالعه‌‌ی عملکرد سازمان‌ها در ایران و جهان در زمان شیوع کرونا برایتان جالب است و به دنبال آشنایی با وظایف ارگان‌ها در هنگام بحران هستید، خواندن این کتاب برای شما مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا می‌خوانیم

سنگاپور در جنوب شرق آسیا قرار دارد و از چندین جزیره تشکیل شده است و مساحت آن نیز 721 کیلومتر مربع است. پایتختش شهر زیبای سنگاپور است. دارای آب و هوای معتدل است. این کشور رشد اقتصادی بالایی داشته و مدرن و توسعه یافته است. سیستم مدیریت بحران و درمان در سنگاپور اساساً همۀ نواحی را تحت پوشش دارد و تراکم جمعیت آن به طرز معناداری مرتبط با نسبت زمین‌های مسکونی در نواحی مربوطه است. به طور کلی، یک شبکۀ فضای پزشکی شهری با بیمارستان‌های عمومی به عنوان مراکز این شبکه، و یک توزیع نسبتاً برابر از درمانگاه‌های سطح اولیه تشکیل شده است. این کشور یکی از تواناترین کشورهای آسیایی برای حل و فصل بحران‌های پزشکی مهم بوده که این موضوع در مدیریت بحران ناشی از کووید 19 نقشی کلیدی ایفا نموده است. سیستم پزشکی سنگاپور سه سطح از خدمات پزشکی را ارائه می‌دهد:

مراقبت مقدماتی، متوسط و بلندمدت. به طور ویژه، درمان در سطح مقدماتی از سوی طیف وسیعی از درمانگاه‌های خصوصی در اجتماعات محلی مختلف، که عمدتا هم مسئول مراقبت پیشگیرانۀ بهداشتی و هم آموزش بهداشت هستند، ارائه می‌شود.

مراقبت متوسط بلندمدت به طیفی از خدمات پزشکی اشاره می‌کند که بیماران بستری، پس از تثبیت شدن شرایطشان، به آن نیاز دارند و معمولاً از سوی جامعۀ مدنی و مؤسسات خصوصی ارائه می‌شوند. برای مدیریت بحران بیماری‌ها یک شبکه پزشکی حول بیمارستان‌های عمومی که هستۀ مرکزی آن هستند، به همراه پلی کلینیک‌های پیرامونی و بیمارستان‌های محلی و خانه های پرستاری که پشتیبان آن هستند، بنا شده است. این اقدامات کارایی خدمات پزشکی را بهبود می بخشند و تخصیص عقلانی منابع پزشکی و مدیریت هرچه دقیق‌تر و بهتر بحران را محقق می‌سازد. به منظور پرهیز از هدر رفتن منابع پزشکی، دولت سنگاپور از ابزارهای اجرایی و اهرم قیمت برای تغییر دادن مسیر بیماران با نیازهای پزشکی مختلف استفاده کرده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: دستورالعمل‌های مجلس شورای اسلامی، دولت و کشورهای پیش قدم در بحث کرونا
فصل 2: تجربیات کلانشهرهای ایران: مشهد، قم، اصفهان، شیراز
فصل 3: اقدامات شاخص شهرداری از آغاز شیوع ویروس کرونا در تهران و شهرهای حاشیه‌ای
فصل 4: تأثیر بیماری کرونا در اقتصاد شهری
فصل 5: تجربیات سایر کشورها در مدیریت بحران کرونا
فصل 6: نگاهی به جهان بعد از کرونا
فصل 7: نتیجه‌گیری
منابع و مأخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت شهر در بحران کرونا
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-622-284-221-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا

برای دریافت کتاب مدیریت شهر در بحران کرونا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.