معرفی و دانلود کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک

عکس جلد کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک
قیمت:
۸۹,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک

کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک تألیف محسن میرزایی، انواع استراتژی‌های صنعت خرده فروشی را مرور می‌کند و شیوه‌ی اداره و کنترل این نوع فروشگاه‌ها را به مخاطبان آموزش می‌دهد. این کتاب راهنما، اصول مکان‌یابی، نحوه‌ی ارتباط با مشتری و رویکردهای مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای را توضیح می‌دهد، در مورد شاخص‌ها و معیارهای مطلوبیت آن صحبت می‌کند و برنامه‌های عملیاتی را برای اداره‌ی آن‌ها ارائه می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک

در اقتصاد مدرن و پیشرفته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای حلقه‌ی آخر زنجیره‌ی تأمین و البته مهم‌ترین آن به شمار می‌روند. درواقع بخش تولیدی یک کشور هرچقدر هم قدرتمند و بزرگ باشد، بدون خرده‌ فروشی عملاً کارآمدی‌اش را از دست می‌دهد. چون این نوع بنگاه‌ها هستند که کالا را در هرجایی به دست مشتری می‌رسانند و به فروش بیشتر محصولات کمک می‌کنند. تا چند دهه‌ی قبل، این فروشگاه‌های منفرد و کوچک بودند که وظیفه تأمین کالای مشتری را بر عهده داشتند. اما با رشد مصرف‌کنندگان و ضعف این نوع بنگاه‌ها در پاسخ‌گویی به نیازها، سیستم خرده‌ فروشی شکل گرفت. این صنعت اساساً با چارچوب شهروندی مدرن و شهرنشینی هم هماهنگ‌تر بود. به‌این‌ترتیب، فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌مرور گسترش پیدا کردند و وارد حوزه‌های مختلف، از اغذیه تا لوازم صنعتی شدند. این سیستم مزیت‌های زیادی دارد، اما باید به شیوه‌ی مدیریتی خاص اداره شود. کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک تألیف محسن میرزایی به خواننده کمک می‌کند با این موضوع بیشتر آشنا شود و اصول و مبانی آن را فرابگیرد. کتاب پیش رو انواع استراتژی‌ها را برای اداره و کنترل خرده فروشی‌ها معرفی می‌کند و به‌تفصیل آن‌ها را توضیح می‌دهد.

شکل‌گیری خرده‌فروشی‌ها نتیجه چندین اتفاق در دهه‌های 1970 و 80 میلادی بود. مهم‌ترین آن این بود که دولت‌ها سیاست حمایتی‌شان را به سمت مصرف‌کننده بردند و جایگاه آن‌ها را در تولید پررنگ‌تر کردند. به این شکل به‌جای تولید انبوه، نوعی رقابت بین تولیدکنندگان شکل گرفت تا نظر مشتری را جلب نمایند. هم‌زمان جمعیت جهان افزایش یافت و طبیعتاً میزان مصرف‌کننده هم بیشتر شد. تأمین کالای این مصرف‌کنندگان نیاز به یک زنجیره‌ی تأمین قدرتمندتر و یکپارچه‌تر داشت. اینجا بود که خلأ فروشگاه‌های زنجیره‌ای حس شد؛ یعنی مکان‌هایی که به شکل مستمر با تولیدکننده در ارتباط باشند و بتوانند انواع محصولات و برندها را عرضه کنند. به‌طوری‌که مشتری بتواند بین آن‌ها انتخاب کند یا خیلی سریع به آنچه می‌خواهد برسد. صنعت خرده فروشی در این چهار دهه رشد و تکامل زیادی پیدا کرده و باوجود فناوری‌های نو متحول‌تر شده است. در راستای رویکردهای نوین اداره‌ی این فروشگاه‌ها، کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک، نحوه‌ی ارتباط با مشتری را به مدیران آموزش داده و انواع استراتژی‌های مالی را تشریح کرده است. محسن میرزایی در این کتاب به شاخص‌ها و معیارهای مطلوبیت صنعت خرده فروشی اشاره می‌کند و برنامه‌هایی عملیاتی برای اداره‌ی آن‌ها ارائه می‌دهد. او حتی در مورد نحوه‌ی مکان‌یابی و چیدمان ویترین آن‌ها هم در این اثر کاربردی صحبت می‌کند.

کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک را انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسانده است.

کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همه‌ی کسانی که در صنعت خرده ‌فروشی فعالیت دارند پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک می‌خوانیم

استفاده از محرک‌ها و انگیزه‌های فروش (بن کالا، کوپن، جوایز، برگزاری مسابقه و...) به‌طور معمول در کوتاه‌مدت موثر است و استفاده از چنین روشی در درازمدت و به‌عنوان برنامه‌های طولانی مدت، در جذب مشتریان تاثیر قابل ملاحظه‌ای نخواهد داشت، زیرا در حقیقت فروشگاه عامل جذب‌کننده نیست و مشتریان به خاطر کالای مورد نظر و استفاده از ارزش‌افزوده مازاد، جذب فروشگاه می‌شوند؛ اما متاسفانه مدیران فروشگاه‌ها به دلیل اثرگذاری سریع چنین روشی، از اجرا و تدوین برنامه‌های جایگزین و مزیت‌های بلندمدت غافل می‌شوند که پس از مدتی چنین فروشگاه‌هایی دچار مشکل می‌گردند.

نمایش و نحوه عرضه‌ی کالا در فروشگاه نیز از روش‌های بسیار موثر در ارتباط با مشتریان و جذب آن‌ها در فروشگاه‌هاست و تحقیقات گسترده نیز نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین عوامل جذب مشتریان در فروشگاه‌ها، جذابیت فروشگاه و شیوه نمایش کالاهاست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: اصول استراتژی فروشگاهی و خرده‌فروشی
فصل 2: استراتژی ارتباطات مشتری در بخش فروشگاهی
فصل 3: استراتژی مالی در واحدهای فروشگاهی و خرده‌فروشی‌ها
فصل 4: اصول مکان‌یابی فروشگاهی
فصل 5: مدیریت فروشگاه (اداره و کنترل فروشگاه)
فصل 6: کسری و مغایرت کالاها در فروشگاه‌ها (دزدبری فروشگاه)
فصل 7: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی
فصل 8: شاخص‌ها و معیارهای یک فروشگاه زنجیره‌ای مطلوب
فصل 9: اصول طراحی، چیدمان، نمایش و عرضه کالا در واحدهای فروشگاهی
پیوست 1: اصول و نظارت اولیه در خصوص چیدمان کالا در فروشگاه
پیوست 2: نکاتی مؤثر در مدیریت فروشگاه
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-964-468-271-1
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک

برای دریافت کتاب مدیریت فروشگاه و خرده فروشی‌ها با رویکرد استراتژیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.