معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه چابک: رویکردی برای رسیدن به موفقیت

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه چابک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه چابک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه چابک: رویکردی برای رسیدن به موفقیت

کتاب مدیریت پروژه چابک نوشته‌ی جیمز کرودر و شلی فریس کتابی درباره‌ی رهبری تیمی است. آنچه که در مدیریت چابک (APM) اتفاق می‌افتد، سریع‌تر پیش رفتن کارها و هماهنگی کافی بین اعضای یک تیم است. نویسندگان اثر حاضر رویکردی کاربردی برای دست‌یافتن به موفقیت شغلی را ارائه می‌دهند.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه چابک

جیمز کرودر (James A. Crowder) و شلی فیریس (Shelli Friess)، بر آن شدند تا کتابی درباره‌ی مدیریت چابک و استفاده از نرم‌افزارهای برگرفته از هوش مصنوعی به نگارش درآورند و از این طریق به مدیران و رهبران کمک کنند کارهایشان را سریع‌تر به انجام برسانند. حاصل تلاش‌های آنان در کتاب مدیریت پروژه چابک (Agile Project Management: Managing for Success) جمع‌آوری و در شش فصل تهیه و تنظیم شده است. بد نیست اشاره کنیم این کتاب را سعید رمضانی، محمد محمدپور عمران و محمدحسین بابایی ترجمه کرده‌اند و انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی آن را روانه‌ی بازار کرده است.

در فصل اول این کتاب به شرح سازوکار مهندسی نرم‌افزار و سیستم‌ها و منشاء آ‌ن‌ها پرداخته می‌شود. سپس با تاریخچه‌ی مهندسی سیستم آشنا می‌شوید. فصل دوم کتاب مدیریت پروژه چابک به روان‌شناسی رهبری یک تیم چابک اشاره دارد. در این بخش یاد می‌گیرید که افراد از فرایند و ابزارها برتر هستند. سپس با تعیین اهداف و مقاصد کلی، فردی و تیمی آشنا می‌شوید. در ادامه، از موارد دیگری یاد می‌کنیم که در این اثر اجمالاً به آن‌ها پرداخته شده است:

  • آموزش تهیه‌ی جدول زمانی
  • آشنایی با چگونگی پویاسازی یک تیم
  • واکاوی تفاوت‌های عمومی میان اعضای یک تیم
  • آشنایی با انواع نرم‌افزار بهره‌وری و توسعه‌ی تیمی
  • آموزش نخوه‌ی استفاده از نرم‌افزارهای هوش مصنوعی
  • آشنایی با مفاهیم اساسی‌ای همچون آنتروپی و معیارهای EVMS چابک

کتاب مدیریت پروژه چابک مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب کسانی است که می خواهند تیم خود را مدیریت و سازماندهی کنند و برای این کار نیاز به یک راه سریع و اثرگذار دارند.

با جیمز کرودر بیشتر آشنا شویم

جیمز کرودر در حال حاضر مهندس ناظر رایتون در زمینه هوشمندی، اطلاعات و مدیریت سرویس‌های واحد در سیستم‌های اتوماتیک و هوش مصنوعی و سیستم‌های معماری است. او کارشناسی مهندسی الکتریک و دارای کارشناسی ارشد و دکتری در دو رشته مهندسی الکتریک گرایش توسعه سیگنال، ریاضی کاربردی است. کرودر با نشریه‌هایی نظیر پاپیولار ساینس، دیفنس وان، واشنگتن پست و دیسکاوری نیوز مصاحبه کرده و مقالاتی منتشر کرده است. علاوه بر این‌ها مقاله‌ای نیز برای تک چرچ در سال 2016 ارائه داده.

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه چابک می‌خوانیم

برای مدیران مدرن لازم است که فلسفه یا شیوه روان شناختی جدیدی را برای برخورد با تیم‌های توسعه چابک اتخاذ نمایند. گرچه فرایند مناسب به منظور اطمینان از تحویل نرم افزار باکیفیت توسط تیم -که بتواند نیازهای مشتری را برآورد کند- ضروری می‌باشد، درک این که روش چابک حول محور رویکرد غیررسمی‌تر به مدیریت، هم زمان با صرف زمان، تلاش و تأکید بر انعطاف‌پذیری، ارتباطات و شفافیت بین اعضای تیم و بین تیم و مدیریت است، اهمیت دارد.

این رویکرد منجر به توسعه محیطی با کنترل کم‌تر توسط مدیران و تسهیل بیشتر توسط مدیران می‌شود. نقش مدیر مبتنی بر یک نقش روانشناسانه جدید است که حذف کننده موانع، تشویق کننده پذیرش و ارتباطات و حفظ حرکت در محیطی با تغییر زیاد برای اطمینان از برآوردن تمامی اهداف والزامات در محصولات ارایه شده و هم‌زمان، عدم کنترل زیاد روی رویدادهای فرایند توسعه چابک است. تغییر دیگر اشتباه نیست، بلکه اکنون نبود توانایی تغییر اشتباه است در این جا ما درباره مهایت‌های نرم مورد نیاز افراد برای مدیران جدید و اینکه چگونه این مهارت‌ها منجر به ارتقا انحراف توسعه چابک مدرن می‌شود، بحث می‌کنیم. موارد دیگر که مورد بحث قرار می‌گیرد، چگونگی شناخت مهارت ها، چگونگی بهره‌برداری از آن‌ها، چگونگی ایجاد تیم ها با آمیزه درستی از ویژگی‌های فردی و مهارت‌های نرم‌افزاری برای تلاش‌های توسعه مؤثر و کاراست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمین
فصل اول: مقدمه مدیر چابک
فصل دوم: روانشناسی رهبری تیم چابک
فصل سوم: درک تیم چابک
فصل چهارم: ابزارهای بهره‌وری برای تیم چابک
فصل پنجم: اندازه‌گیری موفقیت در یک دنیای چابک: EVMS چابک
فصل ششم: نتیجه‌گیری: روشهای طراحی مدرن-مدیریت اطالعات و دانش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه چابک: رویکردی برای رسیدن به موفقیت
نویسنده،
مترجمسعید رمضانی، محمد محمدپور عمران، محمدحسین بابایی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات89
زبانفارسی
شابک978-964-468-670-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت پروژه چابک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه چابک

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه چابک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.