معرفی و دانلود کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

عکس جلد کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه
قیمت:
76000 تومان - 8.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه تألیف کوری کوگن، سوزت بلیکمور و جیمز وود می‌کوشد مفهوم پروژه و همین‌طور شیوه‌ی مدیریت کردن یک پروژه را به زبانی ساده و در چندین گام توضیح دهد. این کتاب کاربردی و سودمند، به افراد غیرمتخصص و غیرحرفه‌ای کمک می‌کند تا درک کاملی از علم مدیریت پروژه پیدا کنند و بتوانند پروژه‌های خود را به بهترین شکل پیش ببرند.

درباره‌ی کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

از اواسط قرن بیستم بود که شاخه‌ای به نام مدیریت پروژه‌ آن هم به صورت مدرن شکل گرفت. در آن زمان، با تعریف شدن پروژه‌های عظیم صنعتی، نظامی و فضایی که میلیاردها دلار بودجه داشتند، دولت‌ها و پیمانکاران احساس کردند به مدیرانی قدرتمند، بااستعداد و حرفه‌ای نیاز دارند که بتوانند این پروژه‌ها را به شکلی درست و مطابق برنامه پیش ببرند. از آن پس، مدیریت پروژه تبدیل به یک علم شد و گسترش پیدا کرد. اما پروژه صرفاً به معنای پروژه‌های میلیارد دلاری ناسا و ارتش آمریکا نیست. به طرح‌های محلی و کوچک هم پروژه اطلاق می‌شود. در این نوع پروژه‌های کوچک، گاهی امکان استفاده از مدیر متخصص نیست و شاید افراد غیرمتخصص مجبور شوند که مدیریت را برعهده بگیرند. اگر آن افراد به‌درستی پروژه را نشناسند و قواعد مدیریت پروژه را ندانند، احتمال شکست بسیار زیاد خواهد بود یا حداقل هزینه‌ی اتمام پروژه تا چندین برابر افزایش می‌یابد. با این تفاسیر، بسیار ضروری است که فرد غیر مدیر پروژه با حداقل‌های این مدیریت آشنا باشد و تا حدی بداند که وظایفش چیست.

تاکنون برای آموزش اصول کلی مدیریت پروژه کتاب‌های زیادی تألیف نشده. بیشتر منابع کاملاً تخصصی هستند و به مباحث پیشرفته می‌پردازند. یکی از معدود کتاب‌هایی که اصول مدیریت پروژه را به زبانی عمومی و عامه‌فهم می‌آموزد، کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه (Project Management for the Unofficial Project Manager)، تألیف کوری کوگن (Kory Kogon)، سوزِت بلِیکمور (Suzette Blakemore) و جِیمز وود (James Wood) است. این کتاب با هفت گام ساده، به خواننده‌اش می‌آموزد که چطور باید یک پروژه را به‌خوبی مدیریت کند و به سرانجام برساند.

کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه، برای افراد غیرمتخصص و ناآشنا تألیف شده. از میان نویسندگان کتاب، کوری کوگن و سوزِت بلِیکمور تخصصی در زمینه‌ی مدیریت پروژه ندارند. آن‌ها معتقدند که به‌عنوان مدیران شرکت خود، به‌خوبی می‌دانند که فقدان مهارت در مدیریت پروژه چقدر آسیب‌زننده است و چه هزینه‌ی سنگینی به سازمان تحمیل می‌کند. بنابراین تصمیم می‌گیرند کتابی عمومی برای این دانش تهیه کنند. آن‌ها در این راه از جِیمز وود که استاد و متخصص مدیریت پروژه است کمک می‌گیرند و در کنار یکدیگر، اثری تهیه می‌کنند که جزء بهترین کتاب‌های تجاری چند سال اخیر بوده است. اثر پیش‌رو، در وهله‌ی اول مدیریت «غیررسمی» پروژه را به رسمیت می‌شناسد و آن را بخشی از دنیای مدرن می‌داند. در ادامه، می‌کوشد نحوه‌ی آغاز کردن یک پروژه، برنامه‌ریزی، اجرا، کنترل و خاتمه‌ی آن را به تفصیل تشریح کند.

کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه، به شما کمک می‌کند از شکست پروژه و هدررفت سرمایه‌های سازمان جلوگیری کنید. کتاب حاضر را سید آرمین میرحسینی به فارسی برگردانده و نشر آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

  • این بهترین کتاب تجاری‌ای است که تاکنون خوانده‌ام. اثر حاضر راهنمایی برای تمام پروژه‌های آتی ما خواهد بود. هر کس که نکات کتاب را دنبال کند، خواهد دید که چه تأثیر مثبت و فوق‌العاده‌ای بر روی کارش خواهد گذاشت. (تیم رانکورت، مدیر بخش مهندسی و تولید)

  • اگر درگیر انجام یک پروژه‌ هستید، به خاطر خودتان و گروهتان باید این کتاب را بخوانید. (کنت جانسون، مدیر بخش آموزش و توسعه)

  • این کتاب به بخش‌های اساسی و مهمی که هر مدیر پروژه‌ای باید در آن‌ها موفق باشد، می‌پردازد. (رابرت فیت، مدیر منابع انسانی)

  • کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه فوق‌العاده‌ است. با آموزش‌های آن خیلی سریع کنترل پروژه‌ها را به دست خواهید گرفت. (جولی مورگن استرن، نویسنده)

کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه مناسب چه کسانی است؟

اگر با مدیریت پروژه مطلقاً آشنایی ندارید و می‌خواهید خیلی سریع زیروبم آن را بشناسید، می‌توانید کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه را مطالعه کنید.

با کوری کوگن، سوزِت بلِیکمور و جِیمز وود بیشتر آشنا شویم

کوری کوگن مشاور، مدیر و نویسنده‌ی آمریکایی است. او بیشتر در زمینه‌ی مدیریت سیستم و عملیات تخصص دارد و در پروژه‌های فراوانی نقش مدیر و رهبر را ایفا کرده. کوری کوگن در ایالت یوتا زندگی می‌کند و از سوی نشریات محلی به‌عنوان یکی از زنان تاجر قدرتمند این ایالت انتخاب شده است.

سوزِت بلِیکمور مشاور، مربی و مدیر فروش است. او از دانشگاه یوتا در رشته‌ی ارتباطات فارغ‌التحصیل شده و به‌عنوان مدیر توسعه و آموزش با شرکت‌های زیادی در سرتاسر دنیا همکاری داشته.

جِیمز وود در زمینه‌ی مدیریت پروژه تخصص دارد. او بیش از 30 سال است که تیم‌های مدیریت پروژه، توسعه، عملیات و مهندسی را رهبری می‌کند.

جملات برگزیده کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

  • «کارها را مدیریت کنید، مردم را رهبری.» (استفان ر. کووی)
  • «اگر پایم بلغزد و راه را گم کنم، باید به من کمک کنید، باید من را در راه راست نگه دارید.» (لئو تولستوی)
  • «شخصیت چیزی است که وقتی تحت فشارید از خود نشان می‌دهید، نه زمانی‌ که همه‌چیز بر وفق مراد است.» (ریتو گاتوری)
  • «کارهای بسیاری در دست دولتمردان است و آن‌ها عموماً دوست ندارند خودشان را درگیر اجرای پروژه‌های جدید کنند.» (بنجامین فرانکلین)
  • «هیچ‌چیز سخت‌تر از مسئولیت، مخاطره‌آمیزتر از رهبری یا نامعلوم‌تر از موفقیتِ پیش‌قدم شدن در معرفی ترتیب جدیدی از شرایط نیست.» (نیکولو ماکیاوِلی)

در بخشی از کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه می‌خوانیم

یکی از مهندسان جوان درمورد مدیر پروژه خود این‌چنین صحبت می‌کند: «حتی اگر در محیطی با تحرکات زیاد و تغییرات سریع هم باشیم، جنیفر به‌سختی تلاش می‌کند تا کمی از زمانِ خود را به رهبری ما اختصاص دهد تا بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم. او همیشه جلوتر از چیزهایی که قرار است اتفاق بیفتند فکر می‌کند. اگر به ضرب‌الاجلی بحرانی رسیده باشیم و سردرگم مانده باشیم، او به این معروف است که از زمان استراحت خود نیز می‌زند. بعضی وقت‌ها او از ما می‌خواهد که کار غیرممکنی را انجام دهیم، اما دلیل آن را هم برایمان توضیح می‌دهد. همین که دلیلش را بدانیم، به ما کمک می‌کند تا ‘تلاش بیشتری’ بکنیم که آن کار ‘غیرممکن’ را انجام دهیم. همین چند مورد جزئی تفاوت‌های زیادی را در احساسمان با کار کردن با جنیفر ایجاد می‌کند.

وقتی از زمان‌بندی عقبیم و به مراحل آخر پروژه رسیده‌ایم، وقتی همه‌چیز به‌هم‌ریخته است و احترام نشان دادن سخت‌تر شده، جنیفر نه‌فقط از احترام گذاشتن نمی‌کاهد، آن را بیشتر هم می‌کند. او با پیش‌بینی مشکلات و رسیدگی به نیازهای تیم، از خود احترام نشان می‌دهد. هرچقدر که اعضای تیم پروژه بیشتر مورداحترام قرار بگیرند، حتی وقتی‌ که مکالمات دشواری با هم داشته باشند، بیشتر در پروژه مشارکت خواهند کرد.»

احترام گذاشتن به این معنا نیست که بگذارید بقیه سوارتان شوند. همانند جنیفر، در همان حال که با روراست بودن با افراد احترامشان را حفظ می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را پاسخ‌گو نیز نگه دارید. درحقیقت روراست بودن نوعی احترام گذاشتن است. اگر روراست بودن را مدنظر قرار دهید و به‌طور مداوم آن را با هر فردی از هر سطحی تمرین کنید، از افراد درون تیمتان گرفته تا ذی‌نفعان کلیدی و حتی مدیران ارشد اجرایی، نوعی از احترام گذاشتن را یاد گرفته‌اید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: زخم‌خورده و آماده برای روشی جدید؟
1. دنیای جدید مدیریت ”غیررسمی“ پروژه
2. مردم + فرایند = موفقیت
3. آغاز کردن پروژه: پیش رفتن یا دور خود چرخیدن؟
4. برنامه‌ریزی پروژه: واقعه اصلی یا سراب؟
5. اجرای پروژه: باز کردن مسیر یا با صورت زمین خوردن؟
6. نظارت و کنترل پروژه: عاقل ماندن یا دیوانه شدن؟
7. خاتمه پروژه: پایانِ خوش یا پایانِ خشک و خالی؟
نتیجه‌گیری: به اختیار غیررسمی‌تان نیاز داریم، همین حالا!
واژه‌نامه
نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه
نویسنده، ،
مترجمسید آرمین میرحسینی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-600-7677-75-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
76000 ت - 8.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

کاربر sha
۱۴۰۲/۱۰/۳۰
کتاب تاثیرگذار و مفیدی است هم بدرد دانشجویان و مهندسان معماری و عمران میخوره و هم سایرین می‌توانند استفاده کنند مطالب خیلی ساده و مفید بیان شده است
پری سامانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کتابی خوب برای مدیریت پروژه اگه وقت خوندن کتاب‌های قطور و تخصصی مدیریت پروژه رو ندارید برای شروع میتونه کتاب خوبی باشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه

برای دریافت کتاب مدیریت پروژه برای غیر مدیر پروژه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.