معرفی و دانلود کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش

عکس جلد کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش
قیمت:
۸۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش

همان‌طور که از عنوان کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش برمی‌آید، این اثر درباره‌ی مدیریت کیفیت جامع (TQM) و کایزن است. مواردی که نام بردیم، دو فلسفه‌ی مدیریتی هستند که می‌توانند برای بهبود عملکرد و افزایش پویایی تیم‌های ورزشی به کار روند. حسین اکبری یزدی، چالاک مجیدی و سارا بوژمهرانی سعی کرده‌اند تکنیک‌هایی راهبردی در مدیریت ورزشی که مربیان و ورزشکاران می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند را معرفی کنند.

درباره‌ی کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش

طبق تعریف کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش، مدیریت کیفیت جامع (TQM) یک رویکرد مدیریتی است که بر بهبود مستمر، رضایت مشتری و مشارکت همه‌ی اعضای یک تیم تمرکز دارد. در زمینه‌ی ورزش، این نوع مدیریت را می‌توان برای افزایش کیفیت تجربه‌ی ورزشی، هم برای ورزشکاران و هم برای تماشاگران مورد استفاده قرار داد. به بیانی ساده‌تر، در این مدیریت سعی می‌شود ورزشکاران و حتی تماشاگران را مرکز فرایند تصمیم‌گیری قرار دهد و با ارزیابی منظم عملکرد، شناسایی زمینه‌های بهبود و اعمال تغییرات برای رسیدن به نتایج بهتر، به بهبود عملکرد آن‌ها کمک کند. همچنین ایجاد بستری برای همکاری و کارگروهی میان ورزشکاران، مربیان و اعضای دیگر تیم، یکی از اصول این نوع مدیریت است.

حسین اکبری یزدی، چالاک مجیدی و سارا بوژمهرانی یکی دیگر از فلسفه‌های مدیریت ورزشی را کایزن می‌دانند. کایزن یک اصطلاح ژاپنی و به معنی بهبود مستمر است و بر ایجاد تغییرات کوچک و تدریجی در طول زمان برای دستیابی به پیشرفت‌های قابل‌توجه تأکید دارد. تمرکز اصلی کایزن، توانمندسازی افراد برای مشارکت در تمام سطوح تیم است.

نویسندگان کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش معتقدند راهکارهایی وجود دارد که با به‌کاربستن آن‌ها می‌توان همه‌ی افراد را در سرنوشت و تصمیم‌گیری‌های یک تیم دخیل کرد. تشویق ورزشکاران و مربیان برای یافتن راه‌های بهبود مهارت و تکنیک‌های خود به‌صورت مستمر، شناسایی و حذف عوامل ناکارآمد برای رسیدن به بیشترین عملکرد، ایجاد ارتباط مؤثر و تبادل نظر میان آن‌ها برای غلبه بر مشکلات و شناسایی راه‌حل‌های جدید می‌توانند از جمله این اقدامات باشند. باید توجه داشت کایزن تعهدی بلندمدت برای بهبود مستمر است و این امر زمانی محقق می‌شود همه‌ی اعضای یک تیم ورزشی برای آن مشارکت و همکاری کنند.

به‌ طور کلی، ایده‌ی اصلی کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش این است که تیم‌های ورزشی می‌توانند با استفاده از مدیریت کیفیت جامع (TQM) و کایزن در مدیریت خود، باعث شکل‌گیری فرهنگِ بهبود مستمر شوند، عملکرد خود را ارتقا دهند و تجربیات ورزشکاران، مربیان و تماشاگران را بهینه کنند.

کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش را انتشارات حتمی روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش را به دانشجویان تربیت‌بدنی، مدیران ورزشی، مربیان و ورزشکاران پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش می‌خوانیم

شروع دوران بازرسی را می‌توان همراه با ظهور انقلاب صنعتی دانست. قبل از انقلاب صنعتی به دلیل محدود بودن کارخانجات تولیدی در سطح اروپا و آمریکا و نبود رقابت آنچنانی بین صنایع، کارخانجات تنها به فکر افزایش سطح کمی تولیدات خود بودند و مشتریان بالاجبار محصولات آن‌ها را خریداری می‌کردند، لیکن به‌تدریج بحث رقابت پدیدار شد و اولین راهبرد جهت موفقیت در رقابت، کاهش هزینه‌های تولید بود. یکی از راه‌های کاهش هزینه، بازرسی بود. فعالیت‌هایی چون اندازه‌گیری، تست و امتحان یک یا چند مشخصه یک هویت (محصول یا خدمت) و مقایسه نتایج حاصله با الزامات مشخص، به منظور حصول اطمینان از تطابق با مشخصه‌های مورد نظر را بازرسی گویند. این فعالیت فاقد حالت پیشگیرانه بوده و صرفاً دارای اقدامات اصلاحی پس از رخداد یک واقعه می‌باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. مفاهیم کیفیت
فصل 2. مد‌یریت کیفیت جامع و آموزه‌های د‌مینگ
فصل 3. پیاد‌ه‌ سازی مد‌یریت کیفیت جامع د‌ر ورزش
فصل 4. ابزارهای استراتژیک پیاد‌ه سازی مد‌یریت کیفیت جامع
فصل 5. کایزن و نظام آراستگی اد‌اری
پیوست 1. نظام پیشنهادات
پیوست 2. تجربه موسسه “ورزش کانادایی برای زندگی”
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-600-355389-7
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش

برای دریافت کتاب مدیریت کیفیت جامع و کایزن در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.