معرفی و دانلود کتاب مربیگری موفق: دانشنامه‌ی رسمی برنامه‌ی آموزش مربیان NFHS

عکس جلد کتاب مربیگری موفق: دانشنامه‌ی رسمی برنامه‌ی آموزش مربیان NFHS
قیمت:
۲۹۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مربیگری موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مربیگری موفق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مربیگری موفق: دانشنامه‌ی رسمی برنامه‌ی آموزش مربیان NFHS

منبعی جامع برای مربیان ورزشی همراه با دستورالعمل‌هایی کاربردی برای بهبود مهارت‌های شخصی و حرفه‌ای ایشان. کتاب مربیگری موفق، به‌عنوان پرفروش‌ترین اثر حوزه‌ی مربی‌گری در آمریکا، مجموعه‌ای از راهبردها، پیشنهادات کاربردی و مباحث تئوریکی است که رینر مارتنز طی سال‌ها تحقیق و تجربه گردآوری نموده و چکیده‌ای از آن‌ها را در اختیارتان قرار داده. تمامی جنبه‌های مربی‌گری، از رشد روابط بین‌فردی تا مهارت‌های تکنیکی در این اثر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

درباره‌ی کتاب مربیگری موفق

ممکن است از دیدگاه بسیاری از افراد متخصص یا غیرمتخصص در حوزه‌ی ورزش، مربی‌گری نوعی مهارت باشد که صرفاً با تجربه‌ی فراوان و در نتیجه‌ی سال‌ها فعالیت حرفه‌ای آموخته می‌شود. انکار نمی‌کنیم که داشتن تجربه‌ی فراوان در زمینه‌ی مربی‌گری می‌تواند تأثیر بسیاری بر موفقیت مربیان داشته باشد، اما به‌تنهایی کافی نخواهد بود. برای آموختن رموز موفقیت در مربی‌گری، کسب دانش پایه‌ایِ این حیطه الزامی است؛ دانشی که موضوع اصلی کتاب مربیگری موفق (Successful coaching) محسوب می‌شود و با راهنمایی‌های رینز مارتنز (Rainer Martens) در این اثر، برای خوانندگان شرح داده شده است.

کتابی که پیش رویتان قرار گرفته، اثری است جامع همراه با بررسی همه‌جانبه‌ی ابعاد مختلف حرفه‌ی مربی‌گری. پنج بخش کلی و بیست زیربخش که در ذیل آن‌ها قرار می‌گیرند مطالب این اثر را در خود جای داده‌اند. نویسنده بخش نخست را با مطالبی در زمینه‌ی ویژگی‌های شخصی مربی، مانند اعتمادبه‌نفس، خودآگاهی و خودافشایی وی آغاز نموده و سپس به سراغ هدف‌گذاری‌های لازم در حوزه‌ی ورزش و مربی‌گری رفته است. در ادامه، انواع روش‌های مربی‌گری معرفی شده و شرح داده خواهند شد. مخاطبان در این بخش، می‌توانند آن نوع از مربی‌گری را که بیش از همه می‌پسندند، انتخاب کنند.

رینر مارتنز معتقد است مربی‌گری تنها به ارائه‌ی تمرینات و حرکات ورزشی محدود نمی‌شود. مربی باید رشد شخصیتی ورزشکاران را نیز مورد توجه قرار دهد. در مرحله‌ی بعد، اطلاعاتی در زمینه‌ی روحیات جوانان و نوجوانان، تفاوت‌های فرهنگی، جنسیتی، جسمی یا ذهنی رایج میان ورزشکاران مطرح و از مخاطبان خواسته می‌شود تا حین آموزش به اعضای تیم خود، این تفاوت‌ها را از یاد نبرند. در بخش دوم، نحوه‌ی صحیح برخورد و ارتباط با ورزشکاران، به مربیان آموزش داده می‌شود. مخاطبان می‌توانند به کمک آموزه‌های این بخش، مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود ببخشند.

معرفی و دانلود کتاب مربیگری موفق

انگیزه‌بخشی به ورزشکاران موضوع دیگری است که در همین بخش مطرح می‌شود. گفتن حرف‌های انگیزه‌بخش و دادن پاداش‌های بیرونی و درونی به ورزشکاران از مباحث این قسمت کتاب مربیگری موفق به حساب می‌آیند. انواع مهارت‌های تکنیکی و تاکتیکی، همچنین رویکردهای مربوط به آن‌ها در بخش سوم معرفی خواهند شد. مراحل یادگیری این مهارت‌ها و روش‌های آموزش آن‌ها در این بخش مطرح شده‌اند. برنامه‌ریزی آموزشی، تعیین اولویت‌ها و برنامه‌ریزی برای تمرینات از وظایف دیگر یک مربی موفق هستند که چند‌و‌چون آن‌ها در پایان بخش سوم به بحث گذاشته می‌شود.

سازوکار بدن، اصول تمریناتی که از سوی مربی باید به ورزشکاران آموزش داده شوند، ایجاد آمادگی جسمانی در ورزشکاران، حفظ انرژی لازم برای ورزش در ورزشکاران، ارائه‌ی تمریناتی که بر آمادگی عضلانی ورزشکاران متمرکز هستند، لزوم توجه مربی به تغذیه‌‌ی ورزشکاران، بررسی اختلالات تغذیه‌ای و رفع آن‌ها، همچنین پیشگیری از مصرف بی‌رویه‌ی داروها از سوی ورزشکاران یا مصرف مواد مخدر، موضوعاتی هستند که به‌تفصیل در بخش چهارم بیان شده و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

فصل پنج اطلاعات کارآمدی را در زمینه‌ی نقش هرکدام از اعضای یک تیم و مدیریت عملکرد ایشان در بر گرفته و همین‌طور مباحثی را پیرامون برقراری ارتباط سازنده با ورزشکاران بیان نموده است. ارتقای مهارت‌های بین شخصی مربی در این بخش بررسی خواهد شد. مخاطبان در پایان بخش پنجم می‌آموزند که چگونه نظم و انضباط را بر رفتار ورزشکاران حاکم نموده و عملکرد ایشان را مدیریت نمایند. در شرایط بحرانی یا زمانی که اتفاقی غیرمنتظره رخ می‌دهد، مربی بیش از هر کسی باید آمادگی مواجهه با آن را داشته باشد. آخرین مطالب بخش پنج به این موضوع و راهکارهای آن اختصاص پیدا کرده است.

اگر به‌تازگی وارد حرفه‌ی مربی‌گری شده‌اید یا سال‌هاست به‌عنوان مربی فعالیت دارید، اما به دنبال راهنمایی جامع برای افزایش اطلاعات خود در این زمینه می‌گردید، بهتر است همین حالا کتاب مربی‌گری موفق را تهیه کرده و گام‌به‌گام با رینر مارتنز برای دستیابی به موفقیت همراه باشید.

گروهی از مترجمان، برگردان این اثر را به عهده داشته‌اند و نشر حتمی نیز چاپ و انتشار آن را به انجام رسانده است.

کتاب مربیگری موفق برای چه کسانی مناسب است؟

مربیان ورزشی، دست‌اندرکاران حوزه‌ی ورزش یا تمامی افرادی که به مطالعه در زمینه‌ی ورزش و مربیگری علاقه‌مند هستند، کتاب مربیگری موفق را از دست ندهند. مربیانی که در باشگاه‌های رده‌ی نوجوانان فعالیت دارند، مخاطبان خاص این اثر محسوب می‌شوند.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید،‌ نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش فایل در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب مربیگری موفق: دانشنامه‌ی رسمی برنامه‌ی آموزش مربیان NFHS می‌خوانیم

می‌توانید مهارت‌های تکنیکی را به روش‌های بسیار متفاوتی آموزش دهید. برای مثال خرد کردن تکنیک به اجزای آن فقط بدین معنی نیست که باید هر جزء را به‌طور مستقل آموزش دهید. در شرایطی که ورزشکاری در تعداد کمی از اجزای یک تکنیک تبحر دارد، ولی تمرین اجزای دیگر برای او ضروری است، یا در صورتی که لازم باشد ورزشکار بر کنار هم قرار دادن اجزا کار کند، می‌توانید روش جزئی پیش‌رونده را انتخاب کنید. ابتدا ورزشکار را به تمرین اولین جزء یک تکنیک وادارید. سپس به سراغ بخش بعدی بروید و ورزشکار را به تمرین آن جزء همراه با جزء اول وادارید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار چاپ دوم
مقدمه نویسنده
سپاسگزاری
چگونه مربی موفقی شویم
بخش 1: اصول مربیگری
1: تدوین فلسفه مربیگری
2: تعیین هدف‌های مربیگری
3: انتخاب روش مربیگری
4: مربیگری شخصیت
5: مربیگری ورزشکاران ناهمگون
بخش 2: اصول رفتار
6: نحوه ارتباط با ورزشکار
7: انگیزه دادن به ورزشکار
8: مدیریت رفتار ورزشکاران
بخش 3: اصول آموزش
9: مربیگری از راه رویکرد به بازی
10: آموزش مهارت‌های تکنیکی
11: آموزش مهارت‌های تاکتیکی
12: برنامه‌ریزی آموزشی
بخش 4: اصول تمرین‌های بدنی
13: مبانی تمرین
14: تمرین‌های آمادگی انرژی
15: تمرین های آمادگی عضلانی
16: تغذیه ورزشکاران
17: مبارزه با سومصرف داروها
بخش 5: اصول مدیریت
18: مدیریت تیم
19: مدیریت روابط
20: مدیریت خطر
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مربیگری موفق: دانشنامه‌ی رسمی برنامه‌ی آموزش مربیان NFHS
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات457
زبانفارسی
شابک978-600-355-317-0
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مربیگری موفق

بهارک دلمانیان
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
بسیار کتاب عالیه ممنون از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مربیگری موفق

برای دریافت کتاب مربیگری موفق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.