معرفی و دانلود کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI: به همراه 40 پروژه کاربردی

عکس جلد کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI: به همراه 40 پروژه کاربردی
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI: به همراه 40 پروژه کاربردی

کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI، اثر آرون اسدی، تمامی اطلاعات لازم برای کار با دستگاه‌های رسپری پای را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. پس از مطالعه‌‌ی کتاب حاضر، روش‌های خلاقانه‌ای برای ساخت دستگاه‌های الکترونیکی مختلف مانند دوربین امنیتی، تورنت باکس، کنسول اجرا‌کننده‌ی بازی‌های ویدئویی قدیمی و بسیاری محصولات خلاقانه‌ی دیگر فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI

کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI، راه‌و‌چاهِ انجام انواع پروژه‌های خلاقانه با دستگاه رسپبری پای را در اختیار خواننده قرار می‌‌دهد. نویسنده‌‌ی این کتاب، رسپبری پای را یکی از خلاقه‌ترین دستگاه‌های الکترونیکی پس از معرفی آی.‌پد (iPad)، توسط استیو جابز می‌داند. در این کتاب توضیح داده می‌شود که رسپبری پای، ابتدا به‌عنوان ابزاری تحقیقاتی برای استفاده در مدارس طراحی شد. عرضه‌ی این محصول در پلتفرمِ متن‌باز، میلیون‌ها نفر را با سیستم‌ عامل گنو/لینوکس آشنا کرد. این آشنایی، زمینه‌ای برای توسعه‌ی انواع پروژه‌های الکترونیکی با رسپبری پای فراهم کرد. نویسنده‌های کتاب مرجع کاربردی رسپبری پای Raspberry PI، در ابتدای این اثر، خواننده را با انواع مدل‌های رسپبری پای آشنا می‌کنند. بر اساس این اطلاعات، دو مدل دستگاه رسپبری پای در بازار وجود دارد. مهم‌ترین فرق این مدل‌ها، مقدار رم و پورت‌های یو.‌اِس.‌بی آن‌هاست. هر دو مدل رسپبری پای در این کتاب با تصویرهایی واضح، توضیح داده‌ شده‌ است. پس از مطالعه‌‌ی بخش آشنایی با این مدل‌ها و ادوات جانبی پایه برای کار با رسپبری پای، به بخش راه‌اندازی این دستگاه می‌رسیم.

اطلاعات کتاب مرجع کاربردی رسپبری پای Raspberry با نصب سیستم عامل ادامه پیدا می‌کند. سپس به مطالب پایه از خط فرمان می‌رسیم. صفحه دسکتاپ رسپبین، تسلط یافتن بر ابزار پیکربندی یا Config TooL، باز کردن ابزار Raspi-Config، آنلاین شدن، چک کردن کانشکن و به اشتراک‌گذاری یک کانشکشن، از دیگر اطلاعاتی است که در ادامه‌ی کتاب در اختیار خواننده قرار می‌گیرد. سپس به بخش آموزش Pi Store می‌رسیم. مرورکردن Store، نصب و استفاده از پکیج‌ها، بهره‌گیری از نصب گرافیکی، چهار برد افزایشی، کدنویسی و ساختن به وسیله‌ی Raspberry PI را می‌توان از دیگر اطلاعاتی نام برد که در ادامه‌ی کتاب مرجع کاربردی رسپبری پای Raspberry Pi پیش روی خواننده قرار می‌گیرد.

در بخش بعد فرا می‌گیرید چگونه Pi خود را به یک مجموعه‌ی آفیس تبدیل کنید. پس از توضیحاتی درباره‌ی راهنمای Nano برای تازه‌کاران و آغاز کار با Geany، به شروع برنامه نویسی با Scratch در این کتاب می‌رسیم. با مطالعه‌ی این قسمت، روش توسعه‌ی برنامه‌ی رسم و نقاشی با زبان Scratch را فرا می‌‌گیرید. کتاب مرجع کاربردی رسپبری پای Raspberry PI، با رویکرد پروژه‌محور نوشته شده‌است. چیزی حدود چهل پروژه‌‌ی کاربردی در این کتاب توضیح داده شده‌است. در این زمینه می‌توان به ساخت سرور وب، اجرای بازی MineCraft Pi، بات توئیتر، لامپ سه‌رنگ، شتاب‌‌سنج، عکس‌برداری زمان فشرده، نورنت باکس، سرور VoIP و... اشاره کرد.

تمامی این پروژه‌ها با زبانی ساده در کتاب مرجع کاربردی رسپبری پای Raspberry PI توضیح داده‌ شده است. این کتاب را انتشارات نبض دانش روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی علاقه‌مندان الکترونیک و سیستم‌‌ عامل‌های متن‌باز، مخاطبین اصلی کتاب مرجع کاربردی رسپبری پای Raspberry PI به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI: به همراه 40 پروژه کاربردی می‌خوانیم

کار با SSH در Linux و OS X آسان است

با انگاشت اینکه Raspberry Pi شما روشن و با Ethernet یا با دانگل Wi-Fi به یک شبکه کانکت می‌باشد، تنها اطلاعاتی که شما به آن نیاز خواهید داشت آدرس آی‌پی خواهد بود. برای یافتن آن هم تنها باید پنجره‌ی ترمینال را روی Raspberry Pi باز کنید و فرمان ifcohnfig (شکل 1) را تایپ کنید.

اگر با کابل Ethernet کانکت شده باشید، eth0 را خواهید دید، سپس نتیجه را در چند خط می‌بینید. آدرس IP شماره‌ی موجود در خط دوم در کنار واژگان inet addr خواهد بود. اگر با Wi-Fi کانکت شده باشید، نتیجه را در خط دوم wlan0 خواهید دید. خود آدرس IP گروهی از چهار شماره است که با یک نقطه از هم جداشده‌اند. اگر شما به شبکه‌ی خانگی خودتان کانکت هستید، این شماره احتمالاْ چیزی به مانند 192. 168. 0. 15خواهد بود. ما این شماره را به عنوان راهنما به کار می‌گیریم، ولی آن را با آن آدرس IP که با ifcohnfig دیدیم جایگزین می‌کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کاربردی Raspberry PI: به همراه 40 پروژه کاربردی
نویسنده
مترجممحمد محمدی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات297
زبانفارسی
شابک978-600-8599-61-6
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI

برای دریافت کتاب مرجع کاربردی Raspberry PI و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.