معرفی و دانلود کتاب مرد بیدار: قصه‌ای از زندگی پهلوان مازار

عکس جلد کتاب مرد بیدار: قصه‌ای از زندگی پهلوان مازار
قیمت:
۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرد بیدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرد بیدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرد بیدار: قصه‌ای از زندگی پهلوان مازار

کتاب مرد بیدار، نوشته‌ی احمد عربلو دروازه‌ی جهان رنگارنگ و خواندنی داستان‌های مصور را به روی نوجوانان فارسی‌زبان خواهد گشود. هنر تصویرگری مهیار چاره‌جوی نیز در این کتاب، واسطه‌‌ی دنیای محبوب کتاب‌های کمیک با داستان‌های اساطیری و پهلوانی ایران خواهد بود. داستان نامبرده، ما را به روزگار یکی از پهلوانان نام‌دار ایرانی یعنی «محمد مازار» خواهد برد؛ پهلوانی که هیچ‌گاه در برابر سیاهی قد خم نمی‌کرد و روزگارش سراسر ماجرا بود و درس زندگی.

درباره‌‌ی کتاب مرد بیدار

داستان‌های کمیک از جذاب‌‌ترین و خواندنی‌ترین کتاب‌های داستانی میان خوانندگان هستند و همیشه در جدول‌های فروش جهانی یکه‌تازی می‌کنند. این کتاب‌ها همچنین در کنار جذابیت دیداری بالای خود، معمولا متن خلاصه و روایات سریع و کوتاهی دارند و به همین دلیل گیرایی دوچندانی میان خوانندگان خردسال و نوجوان پیدا کرده‌اند و یک شروع عالی برای آشنایی مخاطب تازه با جهان کتاب و کتاب‌خوانی به حساب می‌آیند.

احمد عربلو، نویسنده‌ی توانمند ایرانی در کتاب خود یعنی مرد بیدار، سبک کمیک را برای داستان هیجان‌انگیزش برگزیده و با کمک هنر تماشایی مهیار چاره‌جوی در تصویرسازی، راه سفر به روزگار یکی از قهرمانان ملی را به روی مخاطبان خود گشوده است. این داستان با جادوی تصاویر و رنگ‌ها، مخاطب را به دنیای ماجراجویانه‌ی قصه دعوت می‌کند و حال‌وهوایی همچون تماشای یک انیمیشن دیدنی یا سفر به جهانی فانتزی را به خواننده می‌بخشد.

در روزگاران گذشته، رفتار و منش پهلوانی در زندگی مردم ایران نقش پررنگی داشت. پهلوانان، با الگو گرفتن از دیدگاه بزرگان دین و با اصول مروت و جوان‌مردی به کمک دیگران می‌آمدند و از ضعیفان در برابر ظلم بیدادگران دفاع می‌کردند. یکی از همین پهلوانان نامی، «محمد مازار» بود؛ پهلوانی مشهور و محبوب که در دوران قاجار و در یزد زندگی می‌کرد. شیوه‌ی زندگی پهلوان محمد گرچه دوست‌داران و هواداران زیادی برای او ساخته بود، اما از طرف دیگر، آتش نفرت و خشم بی‌خردان را نیز روز‌به‌روز برافروخته‌تر می‌کرد و آغازگر چالش‌ها و ماجراهای زیادی در زندگی این مرد بیدار بود. قلم احمد عربلو در داستان مرد بیدار، روایت زندگانی این مرد پارسا و به‌طور ویژه اتفاقات و قصه‌هایی‌ست او در طول سفری به مشهد مقدس برای او اتفاق می‌افتد. اتفاقاتی که در عین جذابیت ماجرایی خود، درس‌های زیادی برای گفتن دارند.

کتاب‌های تصویری و کمیک امروزه یکی از مهم‌ترین ابزار‌های آموزشی در جهان هستند. کشور‌های دنیا با کمک این دسته‌ی ادبی محبوب، و به‌واسطه‌ی قدرت تخیل و خلق ابرقهرمان‌ها، پیام‌های مختلفی به دست مخاطب می‌رسانند. احمد عربلو در کتاب خود، مرد بیدار از این ظرفیت استفاده کرده و این قالب هنری و ادبی پرطرفدار را در راستای معرفی یکی از قهرمانان واقعی و ملی ایرانی به‌ کار می‌گیرد؛ قهرمان‌هایی که مثل آن‌ها در زندگی هریک از ما کم ‌نیستند و خواندن داستان و ماجرای آن‌ها می‌تواند نقش ویژه‌ای در شکل‌گیری تفکرات و صفات انسانی نسل آینده داشته باشد.

این کتاب با تلاش نشر سوره‌ی مهر به دست علاقه‌مندان رسیده است و از مجلدهای مجموعه‌ی «پهلوانان» به شمار می‌آید.

درباره‌ی مجموعه‌ی پهلوانان

انتشارات سوره‌ی مهر، با هدف آشنایی نوجوانان با برخی از پهلوانان نام‌دار ایرانی، کتاب‌هایی را ذیل مجموعه‌ای موسوم به «پهلوانان» منتشر می‌سازد. این آثار که در قالب کتاب‌های کمیک (مصور) منتشر می‌شوند،‌ به قلم نویسندگان گوناگونی به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. از میان مجلدهای این مجموعه می‌توان به کتاب‌ «جهان پهلوان: قصه‌ای از زندگی پهلوان تختی» اشاره کرد.

کتاب مرد بیدار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌دنبال شروعی متفاوت برای آشنایی فرزندان خود با داستان‌های قهرمانی و اسطوره‌های ملی هستید، این کتاب مصور یک پیشنهاد عالی برای شماست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرد بیدار: قصه‌ای از زندگی پهلوان مازار
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-600-03-2921-1
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مرد بیدار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مرد بیدار

برای دریافت کتاب مرد بیدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.