معرفی و دانلود کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد

عکس جلد کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد
قیمت:
۱۰۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد

چگونه در عرض مدتی کوتاه، مردی که تا چهل سالگی تجارت را به گونه‌ای تفننی دنبال می‌کرد، به یکی از ثروتمندترین افراد بازار سرمایه تبدیل شد؟ گریگوری زاکرمن در کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد به داستان زندگی جیم سایمنز می‌پردازد؛ تاجر بی‌رقیبی که اکنون به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در سراسر جهان شناخته می‌شود. این اثر در زمره‌ی پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز و آمازون قرار دارد.

درباره‌ی کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد

جیم سایمنز یک ماشین تولید اسکناس بود که به هیئت انسان درآمده بود! اگر او را چنین توصیف کنیم، اغراق نکرده‌ایم. هیچ سرمایه‌گذار دیگری در هیچ نقطه از دنیا نتوانسته است به گرد پای او برسد؛ از وارن بافت و پیتر لینچ گرفته تا ری دالیو، استیو کوهن و جورج سوروس. ارزش سهام سایمنز در کسب‌وکارش چیزی حدود 23 میلیارد دلار برآورد شده است. گریگوری زاکرمن در کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد (The Man Who Solved the Market) به سراغ زندگی این چهره‌ی بی‌تکرار در دنیای سرمایه‌گذاری رفته و می‌کوشد با تکیه بر ارتباط شخصی خود با سایمنز و همچنین ده‌ها کارمند فعلی و سابق او، داستان جذاب زندگی‌اش را بازگو کند. داستانی از زندگی یک ریاضیدان ساده که به یکی از پرآوازه‌ترین و ثروتمندترین افراد بازار سرمایه تبدیل شد.

مطابق آنچه در گزارشات رسمی منتشر شده است، دارایی خالص سایمنز در حال حاضر چیزی حدود 25.2 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود؛ رقمی که او را در رده‌ی 66ام در فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار می‌دهد. اما چه چیزی این ریاضیدان را به صاحب این حجم عظیم از ثروت و سرمایه تبدیل کرد؟ چگونه القابی همچون «بزرگترین سرمایه‌گذار در وال استریت» و «موفق‌ترین مدیر صندوق تأمینی تمام دوران‌ها» به او اختصاص یافتند؟ در کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد، به پاسخ روشنی بر این پرسش‌ها دست خواهید یافت و با شخصیت الهام‌بخش جیم سایمنز آشنا خواهید شد. مردی که با دانش مختصری در زمینه‌ی کسب‌وکار شروع کرد و علی‌رغم شکست‌های پیاپی، با ممارست و تلاش به ثروتی هنگفت دست یافت.

گریگوری در ابتدای کتاب از دشواری‌های ارتباط برقرار کردن با شخصیت منحصربه‌فرد سایمنز سخن می‌گوید. او از قراردادها و عهدنامه‌هایی صحبت می‌کند که حتی کارمندان بازنشسته‌ی شرکت سایمنز را نیز از بازگو کردن حجم وسیعی از اطلاعات درباره‌ی شرکت بر حذر می‌دارند. زاکرمن سایمنز را یکی از تودارترین تاجران وال استریت می‌نامد و معتقد است این سرمایه‌دار ثروتمند به هیچ وجه حاضر نیست تجربیات خود را در زمینه‌ی فتح قله‌های موفقیت با احدی به اشتراک بگذارد. گریگوری سپس به دلایلی می‌پردازد که او را واداشته تا به سراغ این شخصیت سرسخت برود، درصدد آن بربیاید که به زندگی سایمنز راه یابد و داستان الهام‌بخش او را روایت کند.

کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد اثری غیرداستانی است که بر اساس گزارشات مستند و روایت‌های دست‌اول تألیف شده و گریگوری زاکرمن می‌کوشد از خلال شانزده فصل آن، به ترسیم پرتره‌ای از یکی از موفق‌ترین چهره‌های دنیای تجارت بپردازد. انتشارات هورمزد ترجمه‌ی مریم نیک‌پور را از این کتاب برگزیده و آن را تهیه و منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز؛
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون؛
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب تجاری فایننشیال تایمز.

نکوداشتهای کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد

  • فریبنده. (New York Times)
  • یک اثر قانع‌کننده. (The Economist)
  • یکی از مهم‌ترین داستان‌های زمان ما. (Financial Times)
  • مثل یک رمان خوشمزه آن را می‌خوانید. (New York Times)
  • مطالعه‌ی این کتاب بسیار لذت‌بخش است. (Edward O. Thorp)
  • این را به گریگوری زاکرمن بسپارید تا اسرار طلایی سرمایه‌گذاری را برایتان فاش کند. (James Grant)
  • یک بیوگرافی گیرا از جیم سایمنز، دگرگون‌کننده‌ی بازی‌های سرمایه‌گذاری. خوانندگانی که می‌خواهند بدانند چگونه اقتصاد به جایی که هست رسیده است، باید این کتاب را بخوانند. (Publishers Weekly)

کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این زندگینامه‌ی الهام‌بخش را به کسانی که به دنبال کسب موفقیت در حرفه‌ی خود هستند پیشنهاد می‌کنیم. همچنین مطالعه‌ی کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد، برای تمام افرادی که به بورس اوراق بهادار و بازارهای مالی علاقه دارند و می‌خواهند بدانند که چهره‌های موفق در این حوزه چه کسانی هستند، یا به تازگی کسب‌و‌کاری را آغاز کرده‌اند ارزش خواندن دارد.

با گریگوری زاکرمن بیشتر آشنا شویم

گریگوری زاکرمن (Gregory Zuckerman) نویسنده‌ی ویژه‌ی وال‌استریت ژورنال است و در این نشریه حول محور شرکت‌های مالی، شخصیت‌ها و معاملات تجاری بزرگ، و همچنین صندوق‌های تأمینی و سایر موضوعات سرمایه‌گذاری و تجاری به تولید محتوا می‌پردازد. او سه بار برنده‌ی جایزه‌ی جرالد لوب، بالاترین افتخار در روزنامه‌نگاری تجاری، شده است. زاکرمن همچنین به‌طور مرتب در فاکس بیزنس، CNBC و دیگر شبکه‌ها و ایستگاه‌های رادیویی در سراسر جهان ظاهر می‌شود تا آموزه‌ها و اندوخته‌های خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

در بخشی از کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد می‌خوانیم

سایمنز به این نتیجه رسید که استراتژی‌های اکس بیش‌ازحد پیش‌پاافتاده بودند. او به اکس گفت تنها راهی که می‌تواند شرکت را سر پا نگه دارد که مشتریان را از دست ندهد کاهش مبادلات طولانی‌مدت است؛ زیرا این نوع مبادله‌ها باعث تمام ضررها بودند، درحالی‌که به سرمایه‌گذاران اطمینان داشتند که آن‌ها از شیوه‌های جدید و بهتری استفاده می‌کنند.

اکس نمی‌خواست به این حرف‌ها گوش کند. او انتظار داشت همکارانش از او حمایت کنند؛ اما شانس اندکی داشت. استراوس نمی‌خواست هیچ‌کدام از دو طرف را انتخاب کند. این را به اکس هم گفت و تأکید کرد که نمی‌خواهد وسط جنگی باشد که دارد شدت می‌گیرد و هم شرکت و هم حرفه‌اش را به خطر می‌اندازد. اکس عصبانی شد و سر استراوس فریاد زد: «چطور می‌تونی این‌قدر‌ بی‌وفا باشی!»

استراوس نمی‌دانست چطور جواب بدهد. او می‌گوید: «اونجا نشسته بودم و احساس حماقت می‌کردم».

سایمنز بیش از یک دهه از عمرش را تلاش کرده بود با حمایت تاجران گوناگون برای سرمایه‌گذاری روش جدیدی پیدا کند؛ اما موفقیت چندانی به ‌دست نیاورده بود. بائوم از این کار دست کشیده بود، هنری لائوفر خیلی آن اطراف دیده نمی‌شد و حالا صندوق او، اکس و استراوس در بحبوحۀ ضررها 20میلیون دلار افت کرده بود. سایمنز به‌جای اینکه تمام حواسش را روی تجارت اکس‌کام بگذارد، بیشتر وقتش را روی کسب‌وکارهای جانبی متمرکز می‌کرد. گویی قلب او با سرمایه‌گذاری نبود. استراوس و همکارانش به این نتیجه رسیده بودند که سایمنز ممکن است شرکت را تعطیل کند.

او می‌گوید: «مشخص نبود جیم به کاری که می‌کنیم باور داره یا نه. این هم معلوم نبود که نجات پیدا می‌کنیم یا شکست می‌خوریم».

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: پول همه چیز نیست
بخش دوم: پول همه چیز را تغییر می‌دهد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردی که معمای بازار را حل کرد
نویسنده
مترجممریم نیک پور
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات447
زبانفارسی
شابک978-622-7251-31-9
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد

برای دریافت کتاب مردی که معمای بازار را حل کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.