معرفی و دانلود کتاب مزرعه‌ حیوانات

عکس جلد کتاب مزرعه‌ حیوانات
قیمت:
۳۷۵۰۰ ۱۸,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مزرعه‌ حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مزرعه‌ حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مزرعه‌ حیوانات

رمانی جذاب که به‌عنوان شاهکار ادبیات تمثیلی در قرن بیستم شناخته می‌شود. کتاب مزرعه‌ حیوانات نوشته‌ی جورج اورول ماجرای شورش و اعتراض حیوانات یک مزرعه بر علیه انسان‌ها است؛ آن‌ها می‌خواهند به جای صاحبان‌شان خود سررشته‌ی سرنوشت‌شان را به دست بگیرند، اما اسیر خودکامگی و استبدادی دیگر می‌شوند. کتاب حاضر از پرفروش‌ترین و پرخواستارترین کتاب‌های قرن خود است.

درباره‌ی کتاب مزرعه‌ حیوانات

ادبیات تمثیلی نوعی از ادبیات است که در آن کوشش می‌شود با نمادپردازی و جایگزین کردن تمثیل به جای وقایع و شخصیت‌ها، روایتی درباره‌ی موقعیتی خاص ارائه شود. رمان‌ها و داستان‌های نمادگرایانه یا تمثیلی به‌عنوان بخش مهمی از تاریخ ادبیات جهان، در کنار توصیف موقعیت‌ها و شخصیت‌ها، به شکلی نقادانه شرایط را روایت می‌کنند که با زبان واقعی سخت‌تر می‌توان به آن‌ها پرداخت و در برخی مواقع پرداختن به آن‌ها میسر نیست.

کتاب مزرعه‌ حیوانات (Animal Farm) نوشته‌ی (George Orwell) یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین رمان‌های حوزه‌ی ادبیات تمثیلی است. این کتاب به ماجرای استثمار حیوانات یک مزرعه توسط مزرعه‌داری به نام آقای جونز و سپس شورش و قیام آن‌ها علیه مالک مزرعه می‌پردازد. حیوانات به رهبری خوک‌ها و در رأس آن‌ها دو خوک به نام‌های اسنوبال و ناپلئون موفق می‌شوند آقای جونز را از مزرعه بیرون کنند و خود به‌عنوان مالک مزرعه سرنوشت‌شان را به‌دست بگیرند.

معرفی و دانلود کتاب مزرعه‌ حیوانات

کتاب مزرعه‌ حیوانات نوشته‌ی جورج اورول و ترجمه‌ی کاوه میرعباسی، سپس به وقایع بعد از شورش حیوانات می‌پردازد. آن‌ها ابتدا یک بیانیه‌ی عمومی مانند قانون اساسی با عنوان «هفت فرمان» تصویب می‌کنند و در آن را به عنوان نماد برابری و عدالت میان حیوانات قرار می‌دهند، اما درنهایت و با مرور زمان خوک‌ها و در رأس آن‌ها ناپلئون بر همه چیز سیطره پیدا می‌کنند و خود تبدیل به حاکمانی مستبد و ظالم در مزرعه می‌شوند.

خوک‌ها با بهره‌کشی و اجبار، حیوانات دیگر را به کار سخت و اطاعت از خود می‌گمارند و رفته‌رفته تا جایی پیش می‌روند که یکی از قوانین اصلی جنبش خود را هم زیر پا می‌گذارند و با انسان‌ها وارد معامله می‌شوند. آن‌ها با برپا کردن یک طرح بزرگ عمرانی یعنی آسیاب بادی که قرار بود برای زندگی بهتر حیوانات مزرعه احداث شود، حیواناتی مانند اسب، گوسفند، گاو و مرغ‌ها را به کار سخت در آن وادار می‌کنند.

جورج اورول که خود یک سوسیال دموکرات بود، با نوشتن کتاب مزرعه‌ حیوانات مصادره‌ی انقلاب کمونیستی به دست دیکتاتور وقت، ژوزف استالین را هدف قرار داده است؛ او با در این رمان با استفاده از واژه‌ی «رفیق» که اصطلاحی مرسوم میان کمونیست‌ها بود، نوک انتقاد کتابش را به سمت جامعه‌ی استبداد زده‌ی شوروی می‌برد و از این مسیر روش‌های موجود در حکمرانی استبدادی را به سخره می‌گیرد.

گفتنی‌ست انتشار این اثر را نشر چشمه بر عهده داشته است.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب مزرعه‌ حیوانات

کتاب مزرعه‌ حیوانات تاکنون مورد اقتباس تعداد زیادی فیلم و انیمیشن قرار گرفته است که از جمله مشهورترین آن‌ها می‌توان به انیمیشن مزرعه‌ حیوانات ساخته‌ی «ای هاوارت هانت» در سال 1954 و فیلم سینمایی مزرعه‌ حیوانات به کارگردانی جان استفنسون در سال 1999 اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کتاب مزرعه‌ حیوانات

  • برنده‌ی جایزه‌ی تالار مشاهیر پرومتئوس در سال 2011
  • جزو صد رمان برتر انگلیسی‌زبان به انتخاب مجله‌ی تایم
  • رتبه‌ی نخست در جشنواره‌ی رترو هوگو سال 1996 برای بهترین رمان کوتاه
  • رتبه 31 در فهرست برترین‌های قرن بیستم به انتخاب فهرست کتابخانه مدرن
  • جزو فهرست 100 رمان برتر و تأثیرگذار قرن بیستم به انتخاب مجله‌ی نیویورکر

نکوداشت‌های کتاب مزرعه‌ حیوانات

  • به شفافیت شیشه و با همان بُرندگی... (ماهانه‌ی آتلانتیک)
  • یک فابل عاقلانه، مشتاقانه و گویا از زمانه‌ی ما. (نیویورک تایمز)
  • طنز اورول در کتاب مزرعه‌ حیوانات بسیار گسترده، هوشمندانه و لذت‌بخش است. (سان فرانسیسکو کرونیکل)
  • به شفافیت شیشه و با همان بُرندگی... کتاب مزرعه حیوانات معنایی دوگانه و تندوتیز دارد. (ماهانه‌ی آتلانتیک مانتلی)

کتاب مزرعه‌ حیوانات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به رمان‌ها و داستان‌های نمادگرایانه یک انتخاب منحصربه‌فرد است. همچنین هواداران ادبیات و رمان‌های انگلیسی با مطالعه‌ی این کتاب یکی از مشهورترین رمان‌های قرن بیستم را خواهند خواند. مخاطبان آثار اجتماعی و رمان‌های سیاسی نیز از اصلی‌ترین مخاطبان این کتاب به شمار می‌آیند.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم

جورج اورول متولد سال 1903 و درگذشته در سال 1950، نویسنده‌ی نام‌دار انگلیسی است. او در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد و در نوجوانی به دلیل آنکه والدینش توان پرداخت بورسیه‌ی تحصیلی را نداشتند ناچار شد در مدرسه‌ی مذهبی درس بخواند. او بسیار زود مدرسه را رها کرد و مدتی به‌عنوان پلیس در هند و برمه برای دولت بریتانیا خدمت کرد. او مدتی نیز به‌عنوان مقاله‌نویس و منتقد کتاب در نشریات و مجلات انگلستان فعال بود. از مشهورترین آثار این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «1984»، «هوای تازه» و «مزرعه‌ی حیوانات اشاره کرد.»

در بخشی از کتاب مزرعه‌ حیوانات می‌خوانیم

تا اواخر تابستان، خبرِ آن‌چه در «مزرعه‌ی حیوانات» اتفاق افتاده بود در نیمی از ولایت پیچیده بود. اسنوبال و ناپلئون هر روز دسته‌های کبوتر را به بیرون اعزام می‌کردند که مأموریت داشتند قاتیِ حیوان‌های مزارع مجاور بشوند، ماجرای شورش را برای‌شان تعریف کنند و آهنگِ جانوران انگلستان را یادشان بدهند.

بیش‌ترِ این مدت، آقای جونز وقتش را توی میکده‌ی رِد لاین در ویلینگدون گذرانده بود و نزد هر کس که گوشِ شنوا داشت از بخت بدش نالیده بود. شرح داده بود چه ظلم وحشتناکی در حقش شده و چه‌طور یک مشت حیوانِ تن‌لش و مفت‌خور تمام داروندارش را ازش دزدیده‌اند. سایر مزرعه‌داران ظاهراً ابراز هم‌دردی می‌کردند اما اولش چندان رغبت نداشتند به کمکش بیایند. هر کدام‌شان از ته دل در این فکر بود که چه‌طور می‌تواند از بداقبالی جونز یک جوری بهره ببرد. خوشبختانه صاحبان دو مزرعه‌ی مجاورِ «مزرعه‌ی حیوانات» مدام با هم اختلاف داشتند و رابطه‌شان شکرآب بود. یکی‌شان، به اسم فاکس‌وود، مزرعه‌ای بود پهناور و رهاشده به امان خدا که به روش قدیمی کشت می‌شد، قسمت‌های زیادی از آن را زمین‌های جنگلی بلعیده بود، همه‌ی چراگاه‌هایش فرسوده بودند و پرچین‌هایش وضعی اسفناک داشتند. مالکش، آقای پیلکینگتون، اشراف‌زاده‌ای تن‌پرور بود که بیش‌تر وقتش را، بر حسب فصل، به ماهی‌گیری یا شکار می‌گذراند. مزرعه‌ی دیگر، که پینچ‌فیلد نامیده می‌شد، کوچک‌تر بود و بسامان‌تر. مالکش آقای فردریک مردی بود خشن و زبل، همواره درگیرِ دعاوی قضایی و در معامله بدقلق و کارکشته. آن دو چشم دیدن هم را نداشتند و به‌قدری از یکدیگر بیزار بودند که برای حفظ منافع‌شان هم نمی‌توانستند به توافق برسند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مزرعه‌ حیوانات
نویسنده
مترجمکاوه میرعباسی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-622-010635-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۷۵۰۰ ۱۸,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مزرعه‌ حیوانات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مزرعه‌ حیوانات

برای دریافت کتاب مزرعه‌ حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.