معرفی و دانلود کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست

عکس جلد کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست

کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست، تالیف سیامک ترکاشون، شامل یکسری مسائل تشریحی در زمینه رشته مهندسی آب و فاضلاب است که این مسائل با استفاده از معادلات ریاضی کاربردی، برای دانشجویان رشته‌های مهندسی گردآوری شده است. 

در دنیای امروز، محیط زیست به یکی از دغدغه‌های دولت‌ها مبدل گردیده و قوانین زیادی در گوشه کنار دنیا در این زمینه حائز اهمیت دار، برای حفاظت از محیط زیست به تصویب رسیده است. در این بین برای حفظ محیط زیست افراد متخصص در این زمینه نیز مورد نیاز هستند. لذا رشته‌های مختلفی همچون بهداشت محیط، عمران با گرایش محیط زیست، عمران با گرایش آب و فاضلاب، مهندسی محیط زیست در گرایش‌های مختلف، مهندسی منابع طبیعی و… در دانشگاه‌ها ایجاد گردیده و شروع به تربیت نیروهای متخصص نمودند.

در این میان رشته‌هایی همچون بهداشت محیط به کلیه جنبه‌های زیست محیطی مانند: آلودگی‌های میکروبی - شیمیایی و یا رادیواکتیو و در کنار آن نحوه پاکسازی و تصفیه آن‌ها پرداخته‌اند. رشته‌های دیگر همچون عمران با گرایش محیط زیست نیز به اینگونه موارد می‌پردازند. لیکن رشته‌هایی همچون عمران با گرایش آب و فاضلاب بطور خاص به بررسی پاکسازی منابع آب از آلودگی‌های مختلف می‌پردازد. هدف از ارائه مطالب موجود در کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست، تربیت افراد در رشته مهندسی عمران - آب و فاضلاب جهت طراحی نگهداری و تعمیرات سیستم‌های آب و فاضلاب است.

محور اصلی این کتاب، سعی بر کاربردی بودن روابط و فرمول‌های به کار رفته است. چرا که جنبه "تئوریک و درسی" نمی‌تواند تاثیر چندانی در درک و فهم این مسایل داشته باشد. آنچه که در فراگیری این مسایل حایز اهمیت است، نظارت و مدیریت قوی و تصمیمات مطمئن و متقن در کارگاه‌هاست که بیشتر روابط و توانایی اجرایی کردن آن‌ها مورد نیاز است.

با حل تعدادی از مسائل ساده اجرائی آورده شده در این کتاب، در کارگاه‌های آب و فاضلاب و تصفیه خانه‌ها سعی شده در مرحله‌ی نخست دوستان دانشجو با واحدهای مختلف بیشتر آشنا شوند. چرا که هنوز در آمریکا و انگلستان که بیشترین مدل سازی‌های مهندسی در دانشگاه‌های آن‌ها انجام می‌شود، به طور کامل به سیستم متریک عمل نمی‌کنند و سیستم انگلوساکسون حکم فرماست.

بدیهی است، با این مسائل تشریحی هدف این است که با تمرین و ممارست، مهارت کافی در نوشتن معادلات ریاضی کاربردی و استفاده از آن‌ها را در حل مسائل اجرائی مهندسی به دست آید. مسائل موجود در کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست، بصورت "تشریحی" هستند. 

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
یادآوری و برخی نکات مقدماتی قبل از مطالعه
مسئله تشریحی 1
مسئله تشریحی 2
مسئله تشریحی 3
مسئله تشریحی 4
مسئله تشریحی 5 و 6
مسئله تشریحی 7 و 8
شکل‌های اجرائی مهندسی کانال‌ها با مقاطع مختلف
یادآوری و تذکر مجدد
مسائل تشریحی 9 تا 30 (معادلات ابعادی، اعداد رینولدز و برنولی و مانینگ و پمپ‌ها)
شکل‌های مربوط به آزمایشات مدل و پروتوتایپ در دانشکده‌های مهندسی جهان
مراجع و منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست
نویسنده،
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات53
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های دانشگاهی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست

آرین مهرابی کرمانی
۱۳۹۷/۳/۳۱
با سلام
جناب مهندس ترکاشون عزیز، انتشار کتاب جدیدتان را تبریک عرض می‌کنم و برای شما آرزوی سلامتی و شادمانی دارم.

ادامه بدید و موفق باشید.
Mohammadh Ghaderi
۱۳۹۷/۷/۲۴
باتشکر فراوان از نویسنده عزیز
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست

برای دریافت کتاب مسائل حل شده تشریحی مهندسی آب و فاضلاب هیدرولیک محیط زیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.