معرفی و دانلود کتاب مسیر سلامت قلب

عکس جلد کتاب مسیر سلامت قلب
قیمت:
21500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مسیر سلامت قلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مسیر سلامت قلب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مسیر سلامت قلب

قلب حیاتی‌ترین عضو بدن است که مراقبت از آن در کیفیت زندگی و طول عمر ما نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. در کتاب مسیر سلامت قلب درباره‌ی بیماری‌های شایع قلبی و راه‌های گوناگون تشخیص و درمان آن خواهید خواند. همچنین در این کتاب مطالب مفیدی درباره‌ی انواع داروهای قلبی و تأثیر متغیرهای گوناگون بر سلامت قلب بیان شده است. گفتنی‌ست این اثر از سوی جمعی از متخصصان قلب و کارشناسان حوزه‌های مرتبط با آن نوشته شده است.

درباره‌ی کتاب مسیر سلامت قلب

قلب یک عضو عضلانی است که از طریق رگ‌ها خون را در بدن به گردش در می‌آورد تا اکسیژن و مواد مغذی به سایر اعضا برسد؛ به همین سبب حیاتی‌ترین عضو بدن انسان محسوب می‌شود. بنابراین حفظ سلامت این عضو و توجه به علائم مربوط به آن در طول مسیر زندگی ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. در کتاب مسیر سلامت قلب با روش‌های مراقبت از قلب و علائم بروز بیماری‌های مرتبط با آن آشنا خواهید شد.

ما در هر سنی می‌توانیم در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار بگیریم. در چنین شرایطی اقدام به‌موقع و مراقبت‌های پزشکی ساده تا حد زیادی بدنمان را در برابر خطرات احتمالی مصون نگاه می‌دارد. مهم این است که بدانیم چه نوع سبک زندگی‌ای می‌تواند به قلب ما آسیب بزند و چطور می‌توانیم از آن به‌خوبی محافظت کنیم.

در سی سال گذشته سکته‌های قلبی، مغزی، فشارخون بالا و... از شایع‌ترین دلایل مرگ‌ومیر به‌شمار می‌روند. البته ابتلا به بیماری قلبی اصلاً به معنای خداحافظی با یک زندگی پویا و سالم نیست؛ چراکه راهنمایی‌های این کتاب به شما کمک می‌کند تصمیمات درمانی درستی را اتخاذ کنید. به‌علاوه آگاهی درباره‌ی فعالیت قلب و عروق، کمک می‌کند تا حد ممکن از این بیماری‌ها پیشگیری کنید و در صورت ابتلا نیز پیگیری‌ها و راه‌های درمانی مناسب را پیش بگیرید.

کتاب حاضر از سوی تیمی حرفه‌ای متشکل از پزشکان، پرستاران و کارشناسان مرتبط نوشته شده است. محمدرضا وفایی نسب (متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی)، زهره اسدی زارچ (کارشناس پرستاری)، مهدیه قنبری فیروزآبادی (دکترای سیاست‌گذاری سلامت)، نجمه امراللهی بیوکی (کارشناس پرستاری)، حکیمه دادرس (کارشناس پرستاری)، بی‌بی‌ اعظم میرجلیلی (کارشناس پرستاری)، سید فرهاد مهدوی اناری (متخصص قلب و عروق)، آزاده سادات پورحسینی فراشاه (کارشناس تغذیه)، مونس توکلی (کارشناس ارشد روانشناسی بالینی)، مژگان همتی (کارشناس ارشد روانشناسی بالینی)، لیلا مهدوی اناری (پزشک عمومی) و محمد سپهر (کارشناس فیزیوتراپی) از جمله نویسندگان این اثر هستند.

کتاب مسیر سلامت قلب را انتشارات دانشگاه یزد منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان به این حوزه قرار داده است.

کتاب مسیر سلامت قلب مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به دانشجویان رشته‌ی پزشکی، بیماران قلبی و همه‌ی افرادی که به سلامت قلب خود می‌اندیشند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب مسیر سلامت قلب می‌خوانیم

بیماری‌های عروق کرونر بیماری‎‌های بسیار شایع هستند که طبق آمارهای جدید در ایران اولین علت مرگ و میر را به خود اختصاص داده‌اند. از این رو آشنایی با قلب و بیماری‌های آن، درمان و روش‌های پیشگیری از بیماری‌های قلبی و پیگیری آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. شریان‌ها عروق خونی هستند که خون غنی از اکسیژن را از قلب به همه بافت‌های بدن از جمله خود قلب می‌رسانند. شریان‌های سالم، صاف و صیقلی بوده و دیواره آن‌ها قابل انعطاف می‌باشد. یعنی با نیاز بیشتر بدن به خون می‌توانند متسع شوند.

تصلب شرائین یا آترواسکلروز یک بیماری پیش رونده است که با ایجاد پلاک روی دیواره داخلی عروق به وجود می‌آید که در نتیجه رسوب کردن کلسترول کلسیم و سلول‌های مرده خون به وجود می‌آیند. این پلاک‌ها سخت شده و شریان‌ها از جمله شریان کرونر و شریان‌های محیطی را مسدود می‌کنند. البته این تغییرات از کودکی شروع شده و با افزایش سن بیشتر می‌شود یک سری از فاکتورهای مستعدکننده باعث می‌شود عروق قلب زودتر دچار تنگی شود. از جمله بالا بودن قند، چربی و فشارخون، مصرف سیگار چاقی و عدم تحرک، سن، جنس، استرس و سابقه فامیلی.

فهرست مطالب کتاب

فاکتورهای خطر خمله قلبی و بیماری‌های عروق کرونر را بشناسید
بیماری‌های شایع قلب و عروق و راه‌های درمان
انواع دردهای قلبی
نارسایی قلب چیست؟
قلب سالم چگونه کار می‌کند؟
عمل جراحی قلب باز یا بای پس عروق کرونر
داروهای قلبی
توانبخشی قلبی چیست؟
فعالیت بدنی
بیماران قلبی و تغذیه سالم
استرس چیست؟
دخانیات
روابط زناشویی
مراقبت‌ها در عفونت‌های تنفسی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مسیر سلامت قلب
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-622-5846-27-2
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
21500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مسیر سلامت قلب

م.ا
۱۴۰۱/۱۲/۸
با سلام.
تشکر از کتابراه که کتاب‌های به این خوبی رو گذاشتن.
واقعا کتاب خوبیه همه چیز رو در خصوص داروهای قلبی، بیماریهای قلبی، و همه چیزی که نیاز یه بیمار قلبی هست رو به زبان ساده و در عین حال خاص توضیح داده. به نظرم نیاز مبرم یه بیمار قلبی و یا یکی که بخواد مراقب قلبش باشه هست. امیدوارم همه لذت ببرن
فاطمه فروزانی
۱۴۰۱/۱۲/۸

مطالب کتاب واقعا مفید و سودمند برای هر بیمار قلبی می‌باشد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مسیر سلامت قلب

برای دریافت کتاب مسیر سلامت قلب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.