معرفی و دانلود کتاب مشاور پزشکی خانواده: بهترین راهنمای شما در مراقبت پزشکی از خود

عکس جلد کتاب مشاور پزشکی خانواده: بهترین راهنمای شما در مراقبت پزشکی از خود
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مشاور پزشکی خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مشاور پزشکی خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مشاور پزشکی خانواده: بهترین راهنمای شما در مراقبت پزشکی از خود

کتاب مشاور پزشکی خانواده در سال 1994 نوشته شده و اولین کتاب راهنمای سلامتی و بهداشت خانگی به شمار می‌آید. دکتر جان سی هاربرت در این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه مشکلات پزشکی خود را تشخیص دهید و آن‌ها را به ساده‌ترین روش در خانه درمان کنید. همچنین با خواندن بعضی از شرح‌حال‌های این کتاب، متوجه می‌شوید که چگونه می‌توانید از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنید.

درباره‌ی کتاب مشاور پزشکی خانواده

امروزه ما با دیدن کوچک‌ترین علائم در بدنمان، در گوگل جست‌وجو می‌کنیم و اغلب اوقات به دو نتیجه می‌رسیم: یا مشکل حادی نداریم و نیازی نیست به پزشک مراجعه کنیم یا به یک بیماری هولناک و لاعلاج مبتلا شده‌ایم و دیگر مراجعه به دکتر فایده‌ای ندارد! البته بعضی از افراد هم هستند که با دیدن علائم بیماری، سریعاً به پزشک مراجعه می‌کنند و اصرار دارند که داروهای زیادی دریافت کنند! همه می‌دانند که گوگل منبع معتبری برای یافتن اطلاعات پزشکی نیست. پس برای اینکه دچار اشتباه نشویم، باید به کتابی مراجعه کنیم که یک پزشک کارکشته و حاذق آن را به نگارش درآورده باشد.

دکتر جان سی هاربرت (John C. Harbert) فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های استنفورد و نورث‌وسترن،‌ قبل از اینکه رئیس بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان دانشگاه جورج تاون شود، با مؤسسه‌ی ملی بهداشت آمریکا کار می‌کرد. او متولد سال 1937 بود و در آوریل سال 2020 درگذشت. وی بعد از منتشر کردن مقاله‌های پزشکی بسیار در مجلات و روزنامه‌ها، کتاب مشاور پزشکی خانواده (Doctor in the House) را در سال 1994 نوشت. از آن زمان تاکنون، این کتاب یکی از پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی علوم پزشکی بوده است.

معرفی و دانلود کتاب مشاور پزشکی خانواده

کتاب مشاور پزشکی خانواده برای آگاه کردن شما از بدن و انواع بیماری‌ها نوشته شده است. بسیاری از ما در قسمتی از بدنمان احساس درد داریم؛ اما دقیقاً نمی‌دانیم کدام ناحیه از بدنمان درد می‌کند. تصاویری که از آناتومی بدن در کتاب قرار داده شده، به ما کمک می‌کند که مشکل خود را دقیق‌تر پیدا کنیم.

قسمت اول کتاب مشاور پزشکی خانواده درباره‌ی انتخاب پزشک موردنظر و بیمارستان است. همچنین در این بخش انواع سرطان و راه‌های درمان مورد بررسی قرار گرفته‌اند، رژیم غذایی مناسب معرفی شده و به انواع داروها و روش‌های استفاده از آن‌ها پرداخته شده است. در هر سنی که هستید، لازم است به بخش گرفتن شرح حال، معاینه‌ی بالینی و انواع واکسیناسیون کتاب مشاور پزشکی خانواده مراجعه کنید. در جدول‌های این بخش از کتاب، متوجه می‌شوید که سالانه چه نوع معایناتی را باید انجام دهید و چه زمانی لازم است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

جان. سی هاربرت در هر فصل کتاب درباره‌ی اعضای بدن، بیماری‌های شایع مربوط به آن عضو و درمان‌های خانگی بیماری صحبت می‌کند. به‌طورکلی درباره‌ی 425 نوع بیماری و راه‌های درمان آن‌ها در این کتاب بحث شده است. کتاب مشاور پزشکی خانواده دو ضمیمه دارد. ضمیمه‌ی اول راهنمایی درباره‌ی عوارض سیگار و راه‌های ترک آن است. ضمیمه‌ی دوم نیز بیشتر برای پزشکانی است که می‌خواهند از روی نام تجاری داروها، معادل ژنریک آن را پیدا کنند.

دکتر اسماعیل عبدالرحیم کاشی که عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و فوق تخصص جراحی عمومی است، کتاب مشاور پزشکی خانواده را به زبان فارسی برگردانده است. ناشر این کتاب، انتشارات ققنوس است.

در نکوداشت‌ کتاب مشاور پزشکی خانواده

  • من تحت‌تأثیر کتاب دکتر جان. سی هاربرت قرار گرفتم. کتابی بسیار ساده و قابل‌فهم. (مارک واشبورن، روزنامه‌ی میامی هرالد)

کتاب مشاور پزشکی خانواده برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مشاور پزشکی خانواده برای کسانی است که می‌خواهند درباره‌ی انواع بیماری‌ها، روش‌های درمان و شرایط آن‌ها اطلاعاتی کسب کنند. دکتر جان. سی هاربرت این راهنمای مفید را برای کسانی نوشته که می‌خواهند عمری طولانی داشته باشند و هزینه‌های درمانی خود را به حداقل برسانند.

در بخشی از کتاب مشاور پزشکی خانواده: بهترین راهنمای شما در مراقبت پزشکی از خود می‌خوانیم

اول به چند نکته خوشایند توجه کنید: سرطان قابل درمان است و هر ساله تعداد زیادترى از قربانیان آن که تا چند سال پیش مى‌مردند، زنده مى‌مانند. مثلاً توجه داشته باشید که مرگ ومیر در اثر سرطان رحم از سال 1940 تاکنون 70 درصد کاهش یافته است. پیشرفتهاى مشابهى در مورد سرطان استخوان، بیمارى هوچکین (نوعى سرطان غدد لنفاوى) و بسیارى از سرطانهاى دیگر انجام گرفته است. اینها پیشرفتهاى قابل توجهى هستند که در سایه تشخیص زودرس و روشهاى جدید درمانى، رخ داده‌اند.

جنبه ناخوشایند قضیه در اینجاست که بسیارى از قربانیان سرطان تحت مراقبتهاى کمتر از حد مطلوب قرار دارند. اشتباهاتى که در درمان سرطان اغلب اوقات روى مى‌دهد، انتخاب درمان غلط نیست بلکه حذف برخى اقدامات درمانى لازم است. براى مثال شیمى‌درمانى و پرتودرمانى براى از بین بردن بقایاى سرطان که بعد از جراحى اولیه باید انجام شود، ممکن است تجویز نشود. این مسئله بخصوص بعد از جراحى سرطان پستان شایع است.

گاهى پزشکان به علت وجود عوارض ناتوان‌کننده، از به‌کارگیرى برخى داروهاى خیلى سمى اکراه دارند. در نتیجه در بعضى از این بیماران سرطان باقی‌مانده رشد و گسترش مى‌یابد و درمان بعدى را مشکلتر و یا غیرممکن مى‌کند. گاهى پزشک دارو را به اندازه توصیه شده تجویز نمى‌کند. به این ترتیب بیماران نه تنها دچار عوارض دارو مى‌شوند بلکه ممکن است غده نیز به رشد خود ادامه دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدّمه مترجم
روش استفاده از این کتاب
چگونه مسئولیت سلامتى خود را به عهده گیریم
کمک‌هاى اولیه
دستگاه عصبى و اختلالات آن
چشم
چشم‌هاى شما چگونه عمل مى‌کنند
گوش
گوش‌هاى شما چگونه عمل مى‌کنند
غدد درون‌ریز و اختلالات آنها
قلب و گردش خون
دستگاه تنفس
دهان، حلق و دستگاه گوارش
دستگاه ادرارى
مشکلات پزشکى زنان
مشکلات پزشکى مردان
بیماری‌هاى مقاربتى
دستگاه اسکلتى عضلانى و اختلالات آن
پوست، مو و ناخن‌ها
ضمیمه 1
ضمیمه 2
فهرست راهنماى موضوعى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مشاور پزشکی خانواده: بهترین راهنمای شما در مراقبت پزشکی از خود
نویسنده
مترجماسماعیل عبدالرحیم کاشی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات624
زبانفارسی
شابک978-964-311-091-8
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مشاور پزشکی خانواده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مشاور پزشکی خانواده

برای دریافت کتاب مشاور پزشکی خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.